Pika-apua tarviin! Hernekeitto tekeillä
ihan ensimmäistä kertaa teen. Siis tuleeko noi mausteet heti alussa sinne keittoon vai laitanko ne sitten vasta kun herneet alkaa olemaan pehmeitä? Jos joku viitsisi vastata..
Kommentit (23)
jaa... kai mä sitten olen tyhmä. Olen kyllä googlettanut, mutta en saanut selvää reseptiä. Luulin, että täällä joku auttaisi. Hyvää sunnuntai-päivän jatkoa sulle.
Vierailija kirjoitti:
jaa... kai mä sitten olen tyhmä. Olen kyllä googlettanut, mutta en saanut selvää reseptiä. Luulin, että täällä joku auttaisi. Hyvää sunnuntai-päivän jatkoa sulle.
Hei, anna herneiden kiehua ja pehmetä, mausteet kerkii lisää sen jälkeen !
Vierailija kirjoitti:
Helpommin olisit hakenut hernekeiton ohjeen netistä kuin kirjoittanut avauksen tänne. Eli taidat olla trolli tai muuten tyhmä?
Tämmöiseksi on palsta mennyt. Jos joku kysyy neuvoa tai mielipidettä, niin heti joku krapularaivoinen tulee haukkumaan typeräksi. Ennen oli paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, anna herneiden kiehua ja pehmetä, mausteet kerkii lisää sen jälkeen !
kiitos :)
Muistithan liottaa herneitä vedessä vuorokauden verran ennen kuin laitoit kiehumaan?
Tuleeko hernekeittoon jotain muutakin maustetta kuin suolaa?
Lihan takia suola lisätään heti keittämisen alussa.
Vierailija kirjoitti:
Muistithan liottaa herneitä vedessä vuorokauden verran ennen kuin laitoit kiehumaan?
Ei oo pakko. Voi aloittaa ihan kuivatuista, mutta keittoaika on sitten pitempi.
Tomaattipyre ja suola kannattaa lisätä alkuvaiheessa. Muut lopuksi
Vierailija kirjoitti:
Kokonaiset maustepippurit ja meirami ne perinteiset.
Mitä, pitääkö hernekeittoon laittaa herneitäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Schlagerinlehti" on myös perinteinen hernekeittomauste. Meirami uskomuksen mukaan vähentää suolistokaasujen muodostumista.
No totta kai, muuten saa todeta kuin Rahikainen, että siellä se herne toveriaan ehtii, vuan turha on työnsä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Schlagerinlehti" on myös perinteinen hernekeittomauste. Meirami uskomuksen mukaan vähentää suolistokaasujen muodostumista.
Ja schlaageri toki het alakuunsa sekkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpommin olisit hakenut hernekeiton ohjeen netistä kuin kirjoittanut avauksen tänne. Eli taidat olla trolli tai muuten tyhmä?
Tämmöiseksi on palsta mennyt. Jos joku kysyy neuvoa tai mielipidettä, niin heti joku krapularaivoinen tulee haukkumaan typeräksi. Ennen oli paremmin.
Niin olikin. Ennen osattiin avata keittokirja oikeasta kohdasta ja lukea ohje läpi.
Miten ihmiset onnistui hernekeiton teossa ennen vauva palstaa?