Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Treffisivustojen ongelma on se, ettei ihmiset pysty olemaan niissä omia itsejään

Vierailija
21.02.2021 |

Joko yritetään liikaa tai sitten ei yritetä ollakaan. Jopa kultaista keskitietä tavoitteleva esittää.

Selailen usein esim. Suomi24 treffisivustoa ja ne samat naamat ui vastaan vuodesta toiseen. Ne, jotka eniten pyörivät etusivulla kuvineen yrittävät ihan liikaa, ja vaikuttavat hyvin epätoivoisilta, mikä nyt ei mikään ihme ole, kun vuosikausia tyrkyttävät itseään tuloksetta.

Kuvattomat profiilit taas ovat todennäköisimmin joko tällaisia itseni kaltaisia tutkiskelijoita, joilla ei ole aikomustakaan tutustua kehenkään sivustolta tai sitten varattuja, jotka eivät kiinnijäämisen pelossa uskalla laittaa omaa kuvaansa profiiliin.

Olen sitä mieltä, että kaikkein paras paikka tutustua kumppaniehdokkaisiin on tosielämä. Silloin näet toisen juuri sellaisena kuin hän on ja hän sinut juuri sellaisena kuin olet. Ei tarvitse miettiä kiinnostavaa profiilitekstiä, kertoa mitä hakee toisesta eikä miettiä minkälaisia kuvia itsestään laittaisi ja mitä jos ne antavatkin väärän kuvan todellisesta ulkonäöstäni.

Ajatteleeko kukaan muu näin?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ite oon vähän katellu niin tuntuu että 90% miehistä etsii jotain fwb tai muuta irtopanosuhdetta ja vaikka oon kirjottanu profiiliin ettei mua kiinnosta sellaset niin silti yrittävät jotenkin käänteisesti houkutella sellaiseen että alkaa ärsyttämään. Yhdellekin sanoin ettei taideta etsiä samaa asiaa niin vastaus oli että onko sillä niin väliä? .....?!!?!!? En tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa.

Olisi kyllä kiva tavata ihan tosielämässä mutta ei sitä oikein tuppaa tapaamaan ketään.

Naisilla tuntuu olevan usein tämä kokemus. Itsellä lukee profiilissa, että etsin parisuhdetta(tietysti tämä ei kerro varmaan monenkaan kohdalla totuutta), mutta ei kyllä tunnu olevan minkäänlaista vaikutusta siihen, että parisuhdetta etsivät naiset kiinnostusi keskustelemaan.

M38

Jos vilkaisisit niihin laitettuihin profiileihin huomaisit monen hakeva sitä oikeaa tai miestä joka saa sukat pyörimään jaloissa. Joskus kannattaa vaikka mielenkiinnon vuoksi lukaista noiden profiileja.

Luen kyllä aina profiilit jos sinne on vain jotain kirjoitettu. Mistä päättelit etten lue profiileja?

M38

Vierailija
42/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pinnallisuus tekee surulliseksi. Veli näytti omaa Tinderiään. Selattiin kotimaan että ympärillä olevien maiden sinkkuja.

Velipä kysyi hyvän kysymyksen: "minkä tähden täällä tunnutaan olevan mallitoimiston sivuilla eikä hakemassa seuraa?"

Veti hiljaiseksi.

Ne "mallikuvilla" Tinderissä pyörivät hakevat sivustolta ihan vaan egobuustia. Sitten monet reppanat miehet kuvittelevat, että nämä kaunottaret trikoopeppukuvineen ovat ihan tosisssaan etsimässä seuraa.

Itse en kyllä edes anna noille tykkäyksiä, koska etsin ihan tavallista naista.

M38

Oletko ikinä miettinyt, että me ei haluta olla ihan tavallisia naisia, vaan jotain erityistä - juuri sinulle?

Ymmärrät varmaan, että en tarkoittanut kommentillani sitä? Kommentoin etten etsi mallia. Tottakai jokainen etsii itselleen erityistä ihmistä.

M38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin ei pysty? Mitkä asiat sen estävät?

Koska ihminen ei ole robotti. Ihminen ei ole pelkkä kuva ja teksti näytöllä. Netissä joutuu jatkuvasti miettimään, mitä sanoo ja miten sanoo. Juuri se verottaa sitä aitoutta ja spontaaniutta, mitä taas livetilanteissa tulee väkisinkin.

Ap

Vierailija
44/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettideittailussa ja livedeittailussa on molemmilla omat hyvät ja huonot puolensa.

IRL ongelma on se että sen kautta ei pääse ikinä treffeille. Elämässä 0 treffit oikean elämän kautta.

Nettideittailun ongelma on se armoton kilpailu miesten kesken, keskusteluja ja treffejä on vaikea saada ja varsinkin omantasoisten naisten kanssa, mutta sieltä treffejä saa kuitenkin edes joskus. 80 treffit netin kautta.

Yleensä noissa irl-lähestymisissä ongelmana on, että vain toinen eli lähestyjä pitää toista puoleensavetävänä. Ja kohde ei ajattele lähestyjästä ollenkaan samaa. Ei silloin mitään treffejä tule, tietenkään. Periaatteessa idea on ihan sama kuin tinderissä, ulkonäkö on kaiken perusta.

Vierailija
45/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Olin treffisivustoilla ja tinderissä kuvattomana, koska en halua kuviani nettiin, enkä olla muutenkaan esillä. Täysin vapaa olin, mutta en halunnut tuttujen tietävän, että minulla on haku päällä. Tosielämästä en olisi ikinä löytänyt niin upeaa miestä kuin löysin treffipalstalta.

Olitko itse aktiivinen lähestymississä ja selailitko itse myös kuvattomia profiileita?

Vierailija
46/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
47/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Eihän sinullakaan ollut mitään vaikeuksia ymmärtää tarkalleen millaisia ihmisiä siellä on ja mitä he ajattelevat. Vaikka omien sanojesi mukaan sinulla ei ole aikomustakaan tavata ketään livenä. On siis jokseenkin outoa sinulta väittää että netissä ei voi tutustua, kun itsekin tiedät kaikista kaiken netin välityksellä.

Missä kohdassa väitin, ettei netissä voi tutustua? Halusin vain tuoda esille nettideittailun ongelmia. Jos sinulla on päinvastaiset ajatukset nettideittailusta, kerro toki niistä tai tee vaikkapa oma avaus niistä, se olisi mielenkiintoista!

Ap

Sanoit että paras paikka tutustua on tosielämä. Olet vetänyt johtopäätökset nettideittailusta ja siihen osallistuvista, vaikka sinulla ei ole mitään kokemusta.

Tämä on hyvin tyypillistä nettideittailusta puhuttaessa. Joku tyrmää nettideittailun täysin ja samassa puheenvuorossa julistaa että ei aio ikinä kokeilla. Typerää.

Vierailija
48/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Eihän sinullakaan ollut mitään vaikeuksia ymmärtää tarkalleen millaisia ihmisiä siellä on ja mitä he ajattelevat. Vaikka omien sanojesi mukaan sinulla ei ole aikomustakaan tavata ketään livenä. On siis jokseenkin outoa sinulta väittää että netissä ei voi tutustua, kun itsekin tiedät kaikista kaiken netin välityksellä.

Missä kohdassa väitin, ettei netissä voi tutustua? Halusin vain tuoda esille nettideittailun ongelmia. Jos sinulla on päinvastaiset ajatukset nettideittailusta, kerro toki niistä tai tee vaikkapa oma avaus niistä, se olisi mielenkiintoista!

Ap

Sanoit että paras paikka tutustua on tosielämä. Olet vetänyt johtopäätökset nettideittailusta ja siihen osallistuvista, vaikka sinulla ei ole mitään kokemusta.

Tämä on hyvin tyypillistä nettideittailusta puhuttaessa. Joku tyrmää nettideittailun täysin ja samassa puheenvuorossa julistaa että ei aio ikinä kokeilla. Typerää.

Kyllä minulla on paljonkin kokemusta nettideittailusta. Missä sanoin, ettei olisi?

Ap

Vierailija
49/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin ei pysty? Mitkä asiat sen estävät?

Koska ihminen ei ole robotti. Ihminen ei ole pelkkä kuva ja teksti näytöllä. Netissä joutuu jatkuvasti miettimään, mitä sanoo ja miten sanoo. Juuri se verottaa sitä aitoutta ja spontaaniutta, mitä taas livetilanteissa tulee väkisinkin.

Ap

Ihminen ei ole myöskään se ensitreffeillä jännittävä hermokimppu, joka sekoaa sanoissaan ja läikyttää kahvia. Eikä toisilla treffeillä koirastaan höpöttäjä. Ihmiseen tutustuminen vie vuosia ja vielä senkin jälkeen joutuu usein miettimään mitä sanoo.

Vierailija
50/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä minulla on paljonkin kokemusta nettideittailusta. Missä sanoin, ettei olisi?

Ap

Siinä kun ilmoitit että et aio tavata ketään.

Vierailija
51/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mikään yllättävä oivallus että IRL tutustuminen luonnollisesti olisi varmaan ihan kaikista sinkuista kivempaa, romanttisempaa ja parempaa. Ainoa ongelma vain, että se on käsittämättömän vaikeaa varsinkin sitten, kun et ole enää parikymppinen opiskelija, jolla iso kaveripiiri samassa elämänvaiheessa. Kun melkein kaikki kaverit on pariutuneet, mahdollisuudet löytää seuraa tuttavien kautta kutistuvat. Nyt on vielä koronakin. Nettitreffailu on järkivalinta niille, jotka oikeasti haluavat löytää kumppanin, eivätkä vain ajopuuna odottaa käveleekö joku sopiva mies vastaan matkalla ruokakauppaan. Toki siihen liittyy paljon ongelmia, mutta se on tämän hetken kulttuurissa niitä harvoja keinoja, kuinka voi itse edes jotenkin yrittää edistää asiaansa. On ikävää, jos näitä rohkeita ihmisiä sheimataan tyrkyiksi ja epätoivoisiksi.

Rohkeita ihmisiä?

Tuossahan lähtökohta oli se ettei nainen halua ajelehtia ajopuuna odottelemassa miehen aloitetta ruokakaupassa.

Miksei rohkea nainen sitten tee itse aloitetta siellä ruokakaupassa?

Pelkuruushan tuossa on taustalla. Ei haluta tehdä aloitetta, joten mennään nettiin, ja vieläpä palveluun jossa odotetaan että toinen osoittaa kiinnostuksen ensin jotta torjunnan riski olisi 0%.

Vierailija
52/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

En etsi seuraa tällä hetkellä.

Ap

Vierailija
53/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mikään yllättävä oivallus että IRL tutustuminen luonnollisesti olisi varmaan ihan kaikista sinkuista kivempaa, romanttisempaa ja parempaa. Ainoa ongelma vain, että se on käsittämättömän vaikeaa varsinkin sitten, kun et ole enää parikymppinen opiskelija, jolla iso kaveripiiri samassa elämänvaiheessa. Kun melkein kaikki kaverit on pariutuneet, mahdollisuudet löytää seuraa tuttavien kautta kutistuvat. Nyt on vielä koronakin. Nettitreffailu on järkivalinta niille, jotka oikeasti haluavat löytää kumppanin, eivätkä vain ajopuuna odottaa käveleekö joku sopiva mies vastaan matkalla ruokakauppaan. Toki siihen liittyy paljon ongelmia, mutta se on tämän hetken kulttuurissa niitä harvoja keinoja, kuinka voi itse edes jotenkin yrittää edistää asiaansa. On ikävää, jos näitä rohkeita ihmisiä sheimataan tyrkyiksi ja epätoivoisiksi.

Rohkeita ihmisiä?

Tuossahan lähtökohta oli se ettei nainen halua ajelehtia ajopuuna odottelemassa miehen aloitetta ruokakaupassa.

Miksei rohkea nainen sitten tee itse aloitetta siellä ruokakaupassa?

Pelkuruushan tuossa on taustalla. Ei haluta tehdä aloitetta, joten mennään nettiin, ja vieläpä palveluun jossa odotetaan että toinen osoittaa kiinnostuksen ensin jotta torjunnan riski olisi 0%.

Onko se pelkuruutta, jos haluaa varmistua että mieskin etsii seuraa eikä ole varattu, ennen kuin menee tyrkyttämään itseään hänelle? Vaikka mies olisikin sinkku ja etsisikin seuraa, aika harva kuitenkaan etsii sitä ruokakaupassa, eivätkä kaikki välttämättä tykkää että siellä tullaan tuolla tavalla häiritsemään.

Vierailija
54/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosielämän deittailussa se ongelma, että missä tapaisi potentiaalisia kumppaneita? Harrastuksissa toki, mutta kuinka monessa harrastuksessa laajempi porukka joka mielellään vaihtuisi säännöllisesti? Baareissa joo, mutta olettaa ihmisen itsensä viihtyvän baareissa katselemassa.

Tämä. Vuosikausiin ei ole ollut missään vastaan sellaista miestä, josta kiinnostuisin. Kuka muka missään kaupoissa tapaa ketään?

No nytpä on työpaikalla aivan ihana mies, joka vetää vahvasti puoleensa - vaan miten ihmeessä työasioista edetään yhtään mihinkään?

Vierailija
55/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan nettideittaillut noin 17-vuotiaasta asti. Silloin tosin ei etsitty, tai ainakaan itse en etsinyt seuraa treffisivustoilta (oliko niitä edes vuonna 2004?) Silloin oli ainakin irc-galleria, josta löysin itselleni kolme poikaystävää. Sitten myöhemmin liityin kuvake.nettiin ja sieltäkin löytyi yksi poikaystävä ja lyhyempiä tapailusuhteita. Suomi24 treffeillä olen myös ollut.

Ap

Vierailija
56/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä aivan päinvastaiset kokemukset kuin ap:lla. Nimenomaan nettideiteissä ja Tinderissä voin olla oma itseni, koska olen enemmän introvertti kuin ekstrovertti. Samoin ensimmäiset treffit ovat olleet mukavia, eikä ole jännittänyt. Olenkin löytänyt Tinderistä miehen kolme vuotta sitten. Mun mielestä Tinderissä on parasta just se, että se toinen on varmuudella kiinnostunut, eikä niin, että livetilanteessa voisin saada pakit sen takia, etten olekaan tarpeeksi kiinnostava.

Vierailija
57/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Olet siis siellä vakoilemassa ja sitten tulet tänne haukkumaan nettideittailijat epätoivoisiksi ja itsensä tyrkyttäjiksi. Vaikka itse tosiaan vain kurkit ja huutelet puskista. Enpä tiedä. Minusta tuntuu että et ole paras henkilö antamaan neuvoja. Inhoan tuollaisia negatiivisia ihmisiä, jotka tuomitsevat itse kokeilematta ja vielä auliisti levittävät samaa negatiivisuutta ympärilleen.

Vierailija
58/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ärsyttävää, kun otit avaukseni niin, että tyrmäisin täysin nettideittailun. En ole missään vaiheessa tyrmännyt, vaan halusin vain tuoda esille omat nykyiset ajatukseni nettideittailusta. Minusta nettideittailussa on paljon sellaista, mikä itseäni häiritsee. Se ei tarkoita TÄYSTYRMÄYSTÄ.

Ap

Vierailija
59/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosielämän deittailussa se ongelma, että missä tapaisi potentiaalisia kumppaneita? Harrastuksissa toki, mutta kuinka monessa harrastuksessa laajempi porukka joka mielellään vaihtuisi säännöllisesti? Baareissa joo, mutta olettaa ihmisen itsensä viihtyvän baareissa katselemassa.

Tämä. Vuosikausiin ei ole ollut missään vastaan sellaista miestä, josta kiinnostuisin. Kuka muka missään kaupoissa tapaa ketään?

No nytpä on työpaikalla aivan ihana mies, joka vetää vahvasti puoleensa - vaan miten ihmeessä työasioista edetään yhtään mihinkään?

Helposti! Ymppäät sinne joukkoon mukaan ylimääräisiä viikonlopputoivotuksia ja muuta hieman henkilökohtaista. Jos teillä juttu luistaa tuollaisissa, ehdotat yhteistä kahvihetkeä tms.

Vierailija
60/77 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Olet siis siellä vakoilemassa ja sitten tulet tänne haukkumaan nettideittailijat epätoivoisiksi ja itsensä tyrkyttäjiksi. Vaikka itse tosiaan vain kurkit ja huutelet puskista. Enpä tiedä. Minusta tuntuu että et ole paras henkilö antamaan neuvoja. Inhoan tuollaisia negatiivisia ihmisiä, jotka tuomitsevat itse kokeilematta ja vielä auliisti levittävät samaa negatiivisuutta ympärilleen.

Olen edelleenkin nettideittaillut itsekin. Minusta on vain surullista nähdä, että samat naamat pyörivät treffisivustojen etusivuilla "ruikuttamassa", tietäisit jos kävisit juuri tuolla mainitsemallani suomi24:n treffisivustolla.

En mä halua kenellekään mitään pahaa enkä levitä negatiivisuuttakaan ympärilleni - en siis mene haukkumaan ketään näille sivustoille.

Ap