Treffisivustojen ongelma on se, ettei ihmiset pysty olemaan niissä omia itsejään
Joko yritetään liikaa tai sitten ei yritetä ollakaan. Jopa kultaista keskitietä tavoitteleva esittää.
Selailen usein esim. Suomi24 treffisivustoa ja ne samat naamat ui vastaan vuodesta toiseen. Ne, jotka eniten pyörivät etusivulla kuvineen yrittävät ihan liikaa, ja vaikuttavat hyvin epätoivoisilta, mikä nyt ei mikään ihme ole, kun vuosikausia tyrkyttävät itseään tuloksetta.
Kuvattomat profiilit taas ovat todennäköisimmin joko tällaisia itseni kaltaisia tutkiskelijoita, joilla ei ole aikomustakaan tutustua kehenkään sivustolta tai sitten varattuja, jotka eivät kiinnijäämisen pelossa uskalla laittaa omaa kuvaansa profiiliin.
Olen sitä mieltä, että kaikkein paras paikka tutustua kumppaniehdokkaisiin on tosielämä. Silloin näet toisen juuri sellaisena kuin hän on ja hän sinut juuri sellaisena kuin olet. Ei tarvitse miettiä kiinnostavaa profiilitekstiä, kertoa mitä hakee toisesta eikä miettiä minkälaisia kuvia itsestään laittaisi ja mitä jos ne antavatkin väärän kuvan todellisesta ulkonäöstäni.
Ajatteleeko kukaan muu näin?
Kommentit (77)
Miehenä aika nollaa näyttää. Siitäkään ei kannata innostua, vaikka naisen kanssa pääseekin yhteyksiin kun ovat sitten jotain yksinäisyydestä kärsiviä läheisriippuvaisia jotka tunnustaa rakkauttaan ja suunnittelee yhteenmuuttoa parin viikon viestittelyn jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Pinnallisuus tekee surulliseksi. Veli näytti omaa Tinderiään. Selattiin kotimaan että ympärillä olevien maiden sinkkuja.
Velipä kysyi hyvän kysymyksen: "minkä tähden täällä tunnutaan olevan mallitoimiston sivuilla eikä hakemassa seuraa?"
Veti hiljaiseksi.
Ne "mallikuvilla" Tinderissä pyörivät hakevat sivustolta ihan vaan egobuustia. Sitten monet reppanat miehet kuvittelevat, että nämä kaunottaret trikoopeppukuvineen ovat ihan tosisssaan etsimässä seuraa.
Kun ei ole tavattu niin teksteistä saa omaan päähän helposti toisen kuvan. Pyöritään samaa rinkiä.
Ei ole normaalia viestitellä ja keksiä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinnallisuus tekee surulliseksi. Veli näytti omaa Tinderiään. Selattiin kotimaan että ympärillä olevien maiden sinkkuja.
Velipä kysyi hyvän kysymyksen: "minkä tähden täällä tunnutaan olevan mallitoimiston sivuilla eikä hakemassa seuraa?"
Veti hiljaiseksi.Ne "mallikuvilla" Tinderissä pyörivät hakevat sivustolta ihan vaan egobuustia. Sitten monet reppanat miehet kuvittelevat, että nämä kaunottaret trikoopeppukuvineen ovat ihan tosisssaan etsimässä seuraa.
Itse en kyllä edes anna noille tykkäyksiä, koska etsin ihan tavallista naista.
M38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veti hiljaiseksi.Ne "mallikuvilla" Tinderissä pyörivät hakevat sivustolta ihan vaan egobuustia. Sitten monet reppanat miehet kuvittelevat, että nämä kaunottaret trikoopeppukuvineen ovat ihan tosisssaan etsimässä seuraa.
Egoboostia hakevat monet tavisnaisetkin.
Eron jälkeen selaillaan futari-, miesmalli-, ja toimitusjohtajamatcheja. Ehkä treffaillaankin ja annetaan seksiä kun miehet latelevat vakio "olet erityinen"-selitykset jotta pääsevät panemaan. Siten pois Tinderistä kun jollain tasolla tajutaan ettei ne miehet ole vakavissaan kiinnostuneita.
Mitä ite oon vähän katellu niin tuntuu että 90% miehistä etsii jotain fwb tai muuta irtopanosuhdetta ja vaikka oon kirjottanu profiiliin ettei mua kiinnosta sellaset niin silti yrittävät jotenkin käänteisesti houkutella sellaiseen että alkaa ärsyttämään. Yhdellekin sanoin ettei taideta etsiä samaa asiaa niin vastaus oli että onko sillä niin väliä? .....?!!?!!? En tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa.
Olisi kyllä kiva tavata ihan tosielämässä mutta ei sitä oikein tuppaa tapaamaan ketään.
Tosielämän deittailussa se ongelma, että missä tapaisi potentiaalisia kumppaneita? Harrastuksissa toki, mutta kuinka monessa harrastuksessa laajempi porukka joka mielellään vaihtuisi säännöllisesti? Baareissa joo, mutta olettaa ihmisen itsensä viihtyvän baareissa katselemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Egoboostia hakevat monet tavisnaisetkin.
Eron jälkeen selaillaan futari-, miesmalli-, ja toimitusjohtajamatcheja. Ehkä treffaillaankin ja annetaan seksiä kun miehet latelevat vakio "olet erityinen"-selitykset jotta pääsevät panemaan. Siten pois Tinderistä kun jollain tasolla tajutaan ettei ne miehet ole vakavissaan kiinnostuneita.
Toki ne petetyt/jätetyt tavisnaisetkin voivat hetkelliesti hakea egobuustia, mutta tottakai ne tällätyt trikoopeput ovat todennäköisimmin etsimässä vain sitä egobuustia elämäntilanteestaan riippumatta. He tietävät hyvin millä miesten huomio on taattu, joten tottakai he pyrkivät tekemään itsestään mahdollisimman houkuttelevan miesten silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ite oon vähän katellu niin tuntuu että 90% miehistä etsii jotain fwb tai muuta irtopanosuhdetta ja vaikka oon kirjottanu profiiliin ettei mua kiinnosta sellaset niin silti yrittävät jotenkin käänteisesti houkutella sellaiseen että alkaa ärsyttämään. Yhdellekin sanoin ettei taideta etsiä samaa asiaa niin vastaus oli että onko sillä niin väliä? .....?!!?!!? En tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa.
Olisi kyllä kiva tavata ihan tosielämässä mutta ei sitä oikein tuppaa tapaamaan ketään.
Naisilla tuntuu olevan usein tämä kokemus. Itsellä lukee profiilissa, että etsin parisuhdetta(tietysti tämä ei kerro varmaan monenkaan kohdalla totuutta), mutta ei kyllä tunnu olevan minkäänlaista vaikutusta siihen, että parisuhdetta etsivät naiset kiinnostusi keskustelemaan.
M38
Vierailija kirjoitti:
Kuvaton profiliini haluaa pysyä anonyymina vaikka ei olisi mitään salattavaa. Tällaisella henkilöllä ei ole lainkaan taipimusta narsisimiin. Mitä enemmän haluaa olla esillä somessa tai livenä, niin sitä suurempi taipumus henkilöllä on narsismiin.
Kuvattomana on hyvä erotella jyvät akanoista. 😄
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa irtopanosuhdetta hakevista on varattuja. Nämä ovat myös huomattavasti itsevarmempia eivätkä epätoivoisia. Itsevarmuus taas lisää miehen kiinnostavuutta naisten silmissä, jolloin itsensä sinkuksi valehtelevilla varatuilla miehillä on aika suuret saumat irtopanojen saamiseen. Surullista mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla tuntuu olevan usein tämä kokemus. Itsellä lukee profiilissa, että etsin parisuhdetta(tietysti tämä ei kerro varmaan monenkaan kohdalla totuutta), mutta ei kyllä tunnu olevan minkäänlaista vaikutusta siihen, että parisuhdetta etsivät naiset kiinnostusi keskustelemaan.
M38
Voi olla että ihan vaan Tinderin algoritmi rankaisee eikä näytä sinua tavallisille naisille ellet maksa. Itselläni ei juuri tullut matcheja ennen kuin otin kerran maksullisen testinä ja käytin siinä olleen boostin. Sen aikana tuli matcheja ihan tavallisten miesten kanssa, jollaista etsinkin. Ja olen samanikäinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M38
Jos vilkaisisit niihin laitettuihin profiileihin huomaisit monen hakeva sitä oikeaa tai miestä joka saa sukat pyörimään jaloissa. Joskus kannattaa vaikka mielenkiinnon vuoksi lukaista noiden profiileja.
Kuinka niin ei pysty? Mitkä asiat sen estävät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä edes anna noille tykkäyksiä, koska etsin ihan tavallista naista.
M38
Oletko ikinä miettinyt, että me ei haluta olla ihan tavallisia naisia, vaan jotain erityistä - juuri sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaton profiliini haluaa pysyä anonyymina vaikka ei olisi mitään salattavaa. Tällaisella henkilöllä ei ole lainkaan taipimusta narsisimiin. Mitä enemmän haluaa olla esillä somessa tai livenä, niin sitä suurempi taipumus henkilöllä on narsismiin.
Toki kuvattomuuden syitä on muitakin kuin avausviestissä mainitsemani. Ymmärrän paljon paremmin, miksi joku ei halua levitellä kuviaan netissä, mutta treffisivustolla kuva olisi tärkeä, ja juuri tämän takia kuvattomien on vaikea löytää seuraa ja olla omia itsejään, kun joutuvat piilottelemaan ulkonäkönsä vain koska haluavat suojella yksityisyyttään. Livetilanteissa samaa ongelmaa ei ole.
Ap
Mies + ei kuvaa= varattu mies 100% varmuudella. Noi nettideitit on pullollaan varattuja miehiä, jotka etsii "seikkailua" eli pnoseuraa ja valehtelevat naisille ,(sekä omalle, että nettideottinaisilke) niin kauan, kuin pystyvät.
Se ei ole mikään yllättävä oivallus että IRL tutustuminen luonnollisesti olisi varmaan ihan kaikista sinkuista kivempaa, romanttisempaa ja parempaa. Ainoa ongelma vain, että se on käsittämättömän vaikeaa varsinkin sitten, kun et ole enää parikymppinen opiskelija, jolla iso kaveripiiri samassa elämänvaiheessa. Kun melkein kaikki kaverit on pariutuneet, mahdollisuudet löytää seuraa tuttavien kautta kutistuvat. Nyt on vielä koronakin. Nettitreffailu on järkivalinta niille, jotka oikeasti haluavat löytää kumppanin, eivätkä vain ajopuuna odottaa käveleekö joku sopiva mies vastaan matkalla ruokakauppaan. Toki siihen liittyy paljon ongelmia, mutta se on tämän hetken kulttuurissa niitä harvoja keinoja, kuinka voi itse edes jotenkin yrittää edistää asiaansa. On ikävää, jos näitä rohkeita ihmisiä sheimataan tyrkyiksi ja epätoivoisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa irtopanosuhdetta hakevista on varattuja. Nämä ovat myös huomattavasti itsevarmempia eivätkä epätoivoisia. Itsevarmuus taas lisää miehen kiinnostavuutta naisten silmissä, jolloin itsensä sinkuksi valehtelevilla varatuilla miehillä on aika suuret saumat irtopanojen saamiseen. Surullista mutta totta.
No voisivat jättää viestittämättä sellaisille jotka eivät niitä kaipaa. Röyhkeää käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M38
Voi olla että ihan vaan Tinderin algoritmi rankaisee eikä näytä sinua tavallisille naisille ellet maksa. Itselläni ei juuri tullut matcheja ennen kuin otin kerran maksullisen testinä ja käytin siinä olleen boostin. Sen aikana tuli matcheja ihan tavallisten miesten kanssa, jollaista etsinkin. Ja olen samanikäinen nainen.
Olen minäkin kokeillut maksullista versiota, ei mitään hyötyä omalla kohdalla. Tai kyllähän niitä matseja joskus tulee, mutta keskusteluja ei.
M38
Veti hiljaiseksi.