Taas pitäisi keksiä ensi viikon ruuat
Ja ensi viikko on taas sitä samaa. Mies töissä, lapsi koulussa. Itse tiskaan,lämmitän torppaa ja laitan ruokaa. T. Ammattivalittaja
Kommentit (22)
Mä en etukäteen suunnittele, mitä ruokia viikon aikana laitan. Tilaan kerran viikossa ostokset kotiinkuljetuksella. Valitsen monipuolisesti erilaisia raaka-aineita ja käytän ne parasta ennen päiväyksen mukaisessa järjestyksessä. Jos on vuorossa broileria tai jauhelihaa, mietin vasta ruuanlaittoa aloittaessani, mitä siitä tällä kertaa teen. Tänään oli vuorossa jauheliha ja päätin tehdä paimenen paistosta. Olisin voinut tehdä jotain muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Hei kuules nyt! Pitää siivotakin ja pyykit pestä.
Mä pesen pyykit viikonloppuisin ja siivoon pikku hiljaa. Ap
Ostat possun kyljyksiä ison paketin ja kananrintaa toisen ison paketin ,spagettia ison paketin ja pari isoa maitolitraa.Iso tiivistemehu ja pussillisen porkkanoita.Riisipaketin ja pari pullapitkoa.Iso paketti munia ja iso hillopurkki.
Tee iso annos makaroonilaatikkoa lihaliemeen ja laita makrut raakoina. Jauheliha kannattaa laittaa raakana, niin ei tule turhaa käryä paistamisesta. Laita annosrasioihin ja pakasta - tadaa - aina on raikasta ja muuta kuin ääntä kohti.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs sun perhe ja sinä tykkäätte syödä?
Ihan tavallista kotiruokaa. Varmaan teen yhtenä päivänä kanakastiketta ja riisiä, sitten hernekeittoa, jauhelihakastiketta ja perunaa, paimenen paistosta ja kiusausta. T. Ap
Pääsispä jo lounasravintolaan, alkaa loppua ideat siitä, mitä laittais kotona.
Paistaa lättyjä kirjoitti:
Ostat possun kyljyksiä ison paketin ja kananrintaa toisen ison paketin ,spagettia ison paketin ja pari isoa maitolitraa.Iso tiivistemehu ja pussillisen porkkanoita.Riisipaketin ja pari pullapitkoa.Iso paketti munia ja iso hillopurkki.
Pullat jää meidän perheessä syömättä. Ap
Mitä teet tuolla tiivistemehulla?
Makaronilaatikko, hernekeitto ja pannari, makkaraperunat pellillä, kanakastike ruokakermalla ja riisiä, perjantai on perinteisesti pizza/burgeripäivä (itse tehdyt).
Opiskelijan ostoslista. Kahden teinin perheessä tuossa on vajaa yhden päivän ruoat, kun puuttuu kouluruokailukin.
Mä olen vaan kyllästynyt ruuanlaittoon ja kodinhoitoon. Toki se kuuluu mun hommiini, kun musta ei muuhun ole. T. Ap
Meillä ma-ti lounaana kasvissosekeittoa (tulinen maissi), päivällisenä possua rosmariinikermakastikkeessa ja uunijuureksia/tomaattirisottoa
20e
Ke-to lounaana munakkaita, päivällisenä makkarakeittoa ja sämpylöitä/näkkäriä
10e
pe lounaana tonnikala-fetasalaatti ja päivällisenä broilerinkoivet riisipedillä (riisille tehty kasviskastike)
12e
la-su ei erityistä lounasta, vain bagelit tai croissantit. Päivällinen lihapullikermakatikkeessa, muussia ja salaattia (lapsenlapset tulee syömään)
20e
Noista syö 3 arkisin ja 6vkl
Maanantai: risotto
Tiistai: laatikko
Keskiviikko: pasta
Torstai: keitto
Pejantai: pataruoka
Lauantai: wok-ruoka
Sunnuntai: kokoliha tai kala
Sitten vaan sunnuntaisin mietit, mitä risottoa, mitä laatikkoa, mitä pastaa jne teet seuraavalla viikolla.
Minä mussutan juuri perinteistä hyvää jauheliha-peruna-keittojuures -soppaa. Lisäksi siihen tulee lihaliemi, maustepippureita, laakerinlehtiä, vesi, suola. Voita ja leipää. Ai kun hyvää. Suosittelen.
Meillä on mies sellainen, että hän on aika nirso. Se tekee ruokalistoista suppeampia. Hän kun ei tykkää kaalista, ei paprikasta, ei sipulista, ei suolakurkusta yms eikä syö esim kasvissosekeittoja. Lapsi taas syö aivan kaikkea ja mulla on keliakia, kala-allergia, mutta en myöskään ole nirso. Ap
Hei kuules nyt! Pitää siivotakin ja pyykit pestä.