Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas pitäisi keksiä ensi viikon ruuat

Vierailija
21.02.2021 |

Ja ensi viikko on taas sitä samaa. Mies töissä, lapsi koulussa. Itse tiskaan,lämmitän torppaa ja laitan ruokaa. T. Ammattivalittaja

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kuules nyt! Pitää siivotakin ja pyykit pestä.

Vierailija
2/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en etukäteen suunnittele, mitä ruokia viikon aikana laitan. Tilaan kerran viikossa ostokset kotiinkuljetuksella. Valitsen monipuolisesti erilaisia raaka-aineita ja käytän ne parasta ennen päiväyksen mukaisessa järjestyksessä. Jos on vuorossa broileria tai jauhelihaa, mietin vasta ruuanlaittoa aloittaessani, mitä siitä tällä kertaa teen. Tänään oli vuorossa jauheliha ja päätin tehdä paimenen paistosta. Olisin voinut tehdä jotain muutakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kuules nyt! Pitää siivotakin ja pyykit pestä.

Mä pesen pyykit viikonloppuisin ja siivoon pikku hiljaa. Ap

Vierailija
4/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat possun kyljyksiä ison paketin ja kananrintaa toisen ison paketin ,spagettia ison paketin ja pari isoa maitolitraa.Iso tiivistemehu ja pussillisen porkkanoita.Riisipaketin ja pari pullapitkoa.Iso paketti munia ja iso hillopurkki.

Vierailija
5/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs sun perhe ja sinä tykkäätte syödä?

Vierailija
6/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee iso annos makaroonilaatikkoa lihaliemeen ja laita makrut raakoina. Jauheliha kannattaa laittaa raakana, niin ei tule turhaa käryä paistamisesta. Laita annosrasioihin ja pakasta - tadaa - aina on raikasta ja muuta kuin ääntä kohti.

Vierailija
7/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs sun perhe ja sinä tykkäätte syödä?

Ihan tavallista kotiruokaa. Varmaan teen yhtenä päivänä kanakastiketta ja riisiä, sitten hernekeittoa, jauhelihakastiketta ja perunaa, paimenen paistosta ja kiusausta. T. Ap

Vierailija
8/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsispä jo lounasravintolaan, alkaa loppua ideat siitä, mitä laittais kotona.

Vierailija
9/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistaa lättyjä kirjoitti:

Ostat possun kyljyksiä ison paketin ja kananrintaa toisen ison paketin ,spagettia ison paketin ja pari isoa maitolitraa.Iso tiivistemehu ja pussillisen porkkanoita.Riisipaketin ja pari pullapitkoa.Iso paketti munia ja iso hillopurkki.

Pullat jää meidän perheessä syömättä. Ap

Vierailija
10/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika. 100€ viikkobudjetti. Kait sitä jotain keksii.

Vierailija
11/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet tuolla tiivistemehulla?

Vierailija
12/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene jonkin Ravintolan sivuille ja kopioi viikon ruokalista síeltä.

Vierailija
13/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko, hernekeitto ja pannari, makkaraperunat pellillä, kanakastike ruokakermalla ja riisiä, perjantai on perinteisesti pizza/burgeripäivä (itse tehdyt).

Vierailija
14/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kanajauhelihapöyryköitä ja lopuista seuraavana päivänä  keitto.

Vierailija
15/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijan ostoslista. Kahden teinin perheessä tuossa on vajaa yhden päivän ruoat, kun puuttuu kouluruokailukin.

Vierailija
16/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vaan kyllästynyt ruuanlaittoon ja kodinhoitoon. Toki se kuuluu mun hommiini, kun musta ei muuhun ole. T. Ap

Vierailija
17/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ma-ti lounaana kasvissosekeittoa (tulinen maissi), päivällisenä possua rosmariinikermakastikkeessa ja uunijuureksia/tomaattirisottoa

20e

Ke-to lounaana munakkaita, päivällisenä makkarakeittoa ja sämpylöitä/näkkäriä

10e

pe lounaana tonnikala-fetasalaatti ja päivällisenä broilerinkoivet riisipedillä (riisille tehty kasviskastike)

12e

la-su ei erityistä lounasta, vain bagelit tai croissantit. Päivällinen lihapullikermakatikkeessa, muussia ja salaattia (lapsenlapset tulee syömään)

20e

Noista syö 3 arkisin ja 6vkl

Vierailija
18/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai: risotto

Tiistai: laatikko

Keskiviikko: pasta

Torstai: keitto

Pejantai: pataruoka

Lauantai: wok-ruoka

Sunnuntai: kokoliha tai kala

Sitten vaan sunnuntaisin mietit, mitä risottoa, mitä laatikkoa, mitä pastaa jne teet seuraavalla viikolla.

Vierailija
19/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mussutan juuri perinteistä hyvää jauheliha-peruna-keittojuures -soppaa. Lisäksi siihen tulee lihaliemi, maustepippureita, laakerinlehtiä, vesi, suola. Voita ja leipää. Ai kun hyvää. Suosittelen.

Vierailija
20/22 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mies sellainen, että hän on aika nirso. Se tekee ruokalistoista suppeampia. Hän kun ei tykkää kaalista, ei paprikasta, ei sipulista, ei suolakurkusta yms eikä syö esim kasvissosekeittoja. Lapsi taas syö aivan kaikkea ja mulla on keliakia, kala-allergia, mutta en myöskään ole nirso. Ap