Miksi joistain ihmisistä Suomessa puhutaan "lampaina"
...eikä vaikka tunturisopuleina?
Olisi kotimaisempi.
Kommentit (22)
Osalla on kihararampi turkki ja ne ääntelevät määkimällä, siksi.
Lampaat on eläinkunnassa ihan älykkäisiin lajeihin kuuluvia. Hyödyllisiä ja söpöjä lisäksi. Ontuva vertaus.
Kai sillä haetaan laumakäyttäytymistä.
Mä nautin niin paljon siitä, kun olen tällainen suorasainen omien polkujen kulkija.
Kun suomalaiselle sanoo jotain suoraan, se menee omaan asuntoonsa motkottamaan hiljaa itsekseen maailman pahuutta.
uskon sokeasti siihen että että rokotteiden mukana annetaan siru ja sitten uskon että maapallo on litteä. olen ylpeä lammas.
Lampaat ovat kilttejä hyötyeläimiä, jotka teurastetaan lopussa.
Kai se kertoo lampaiksi nimittävän ilkeydestä.
Se kuuluu uuteen kulttuuriin, jossa naiset kastroidaan henkisesti niin että kaavuttavat itse itsensä, ihmiset tuomitaan yhtä jyrkästi kuin m-slimitkin tekevät ja samalla tavalla, siis kaikki jo arvaavatkin eli lillukanvarsipuolueen eli perculeiden uuteen kaikkivaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Lampaat on eläinkunnassa ihan älykkäisiin lajeihin kuuluvia. Hyödyllisiä ja söpöjä lisäksi. Ontuva vertaus.
Laumakäyttäytymisidean ymmärränkin. Siksi hain "suomiversiota". Sopulit on söpöjä, mutta niistä vaellusten aikana kuolee ihan hirveästi, kun ne seuraa edellistä vaikka kallionkielekkeeltä alas tuhoonsa...
Joku mainitsi määkimisen. Unohdin sen :D
Mistä trumputtavat persuloiset kopioivat ”iskulauseensa”, ”pohdiskelunsa” ja ”mediakriittiset aprikointinsa” nyt kun idolin twittertili suljettiin ja luuseri lähetettiin takaisin Mar-a-Lago -bordelliinsa Floridaan?
Lampaat tottelevat lampurin komentoja. Sopulit eivät tottele ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laumakäyttäytymisidean ymmärränkin. Siksi hain "suomiversiota". Sopulit on söpöjä, mutta niistä vaellusten aikana kuolee ihan hirveästi, kun ne seuraa edellistä vaikka kallionkielekkeeltä alas tuhoonsa...
Joku mainitsi määkimisen. Unohdin sen :D
Sopulit vikisee ;)
Vierailija kirjoitti:
Sopulit seuraa johtajaa
Ei ihmisistä puhuta yleisesti lampaina. Tuota ilmausta yritetään nyt vain markkinoida innokkaasti keskustelupalstoilla, koska äärioikeisto on kokenut niin paljon erilaisia pettymyksiä kevään aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmisistä puhuta yleisesti lampaina. Tuota ilmausta yritetään nyt vain markkinoida innokkaasti keskustelupalstoilla, koska äärioikeisto on kokenut niin paljon erilaisia pettymyksiä kevään aikana.
Kaikki, jotka eivät usko noita höpötyksiä ja naureskelevat heidän harhoilleen ovat heidän mielestään lampaita.
Vierailija kirjoitti:
Eläinkunnassa, ehkä. Ihmiskunnassa, helposti hallittavissa olevia massasieluja/tyhmiä.
Lampaat liikkuu isoina laumoina ja toimii pelon tai auktoriteetin ( koira ) ohjailemina sokeasti. Ei ne mieti mihin ne menee, ne menee joukolla sinne mihin ohjataan, vaikka teuraaksi. Lampaat ei toimi saaliseläiminä yksilönä vaan laumoina. Kun yksi tekee jotain käskystä niin kaikki alkaa matkia ja seurata.
Perculeet ovat uusi uskonlahko, jonka kieltä ja erikoisia ilmaisuja uhriparat nyt puhuvat.
Onhan niitä muitakin eläin vertauksia mitä käytetään. Meitä miehiä sanotaan usein sioiksi. Sekin on loukkaavaa sikoja kohtaan. Sika on kuitenkin jalo aika hyvän makuinen eläin. Vähän voisi arvostaa sitä enemmän.
Lampaiksi olen itsekkin nimitellyt useimpia äänestäjiä. Ihan siksi kun ovat nenästä vedettäviä hölmöjä. Suomen rehellisempi nimi on hölmölä just näiden lampaiden takia. Bää, bää ja en halua ajatella yhtään vaikeita asioita. Sit annetaan ääni pahimmassa tapauksessa jollekkin sekoomuslaiselle.
Ei silti ei suomesta löydy oikeasti hyvää puoluetta. Aika lailla sama ketkä on vallassa niin mitään varsinaista eroa ei ole. Joo en pidä tavis äänestäjää kovin fiksuna. Saa alapeukuttaa kun en mää i lauman mukana.
Vähän kuin tämä maskijuttu. Äitini kysyi enkö tunne lainkaan ryhmäpainetta ja eikö minua haittaa, että ihmiset tuijottaa minua. Ei haittaa, en koe ryhmäpainetta koska en ole ikinä kokenut sellaista. Teen päätöksiä vain iseäni koskien. Joku muu tekee muunlaisia päätöksiä ja se ei kosketa minua. Eli äitini on tyyppiesimerkki lampaasta. Hän tekee asioita koska muutkin tekee, hän ei tiedä perusteita tekemiselleen, mutta ryhmäpaine ja halu kuulua yhteisöön ja pelko poiketa siitä ajaa hänen toimintaansa. Ei järki, ei päättelykyky vaan se sisäinen lammas joka ei kykene itsenäiseen ajatteluun. Hänen mielestään minä olen aivopesty. Miten voisin olla aivopesty, jos en koe lainkaan ryhmäpainetta tai yhteenkuuluvuutta? Jotta ihminen voidaan aivopestä johonkin sen täytyy tuntea tarvetta siihen aivopesijään ja halua olla sille mieliksi. Ei kukaan saa sinulle myytyä tuotetta mitä et tarvitse etkä halua. Jos sen vielä tekee ihminen mistä et välitä, niin olet täysin immuuni kaikille yrityksille tämän vaikuttaa toimintaasi. Että siis kuka se nyt olikaan aivopesty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopulit seuraa johtajaa
Lampaat taas tekevät niin kuin johtaja käskee, vaikka johtaja ei itse niin tekisi.
Tätä voisi kysyä vaikka meidän pääministeriltä ensimmäisenä
"Esirippu laskee ja lääketeollisuus kumartaa katsomossa töllöttäville aivottomille lampaille."
https://www.sannamarin.net/blogi/2010/08/10/34342/?page2