Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä alkoholimäärästä?

Vierailija
21.02.2021 |

Join eilen viiniä pullollisen + yhden lasillisen (16 cl). Lisäksi yhden drinkin ja yhden minttushotin. Join nuo ehkä 5 tunnin aikana ja olin ihan kunnon humalassa, mutten missään kaatumakunnossa. Olen nainen ja painoa 70kg.

Onko tuo teistä kauhea määrä? Olisitteko itse kuinka humalassa tuosta?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juominen pitäisi heti lopettaa, jos vetää kännit?

Koska kirjoituksesta tunnistaa varoitusmerkit. Tämäntyyppinen juominen voi olla ok, jos se tapahtuu kerran-kaksi vuodessa, mutta valitettavan usein määrät ja nauttimiskerrat vain lisääntyvät pikkuhiljaa. Ei se hetkessä tapahdu tietenkään.

Se on kuule aivan sama kuinka paljon tai miten usein juo. Niin kauan kun alkoholi on ainoa laillinen päihde niin on ihan turhaa mussuttaa sen käytöstä. Kun otan niin otan todellakin vähintään tarpeeksi. Usein otan jopa pikkusen liikaa koska vasta se on tarpeeksi paljon.

Monta vuotta meni kokonaan ilman alkoholia. Sitten kun lopetin satunnaisen pajauttelun niin alkoholi on tullut viikonloppuisin turhankin tutuksi. Nytkin tavallinen sunnuntai eli loivennan että huomenna on kondiksessa.

Vierailija
22/34 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä join ennen perjantaisin aina 3 lasia viiniä (noin 0,5 pulloa). Ennen aina odotin, että saan viinilasin käteen. Jossain vaiheessa alkoi olla olo, että taas pitäisi vissiin juoda, eikä siinä ollut samaa hohtoa. Totesin, ettei mitään järkeä ja alkoholi jäi pois kuin itsestään. Oli vain pinttynyt tapa, josta oli nautinto kadonnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittelijan annoksia nuo. Mutta ole tyytyväinen, vähennä tai lopeta nyt, se on vielä helppoa, mutta jos jatkat tuota tahtia, viiden vuoden päästä alat vasta päästä kuntoon ja tunnelmaan noilla määrillä ja siinä vaiheessa olet ehta alkoholisti. Tee hyvä päätös nyt, älä käy läpi sitä helvettiä minkä minä ja muut kaltaiseni ovat käyneet.

Noniin höpöhöpö, kaikista ei automaattisesti tule alkoholisteja. Olen koko aikuisikäni juonut max kerran kuussa humalan eikä ole siitä mihinkään lisääntynyt. Ei ole mikään jokaviikkoinen juttu.

-Ap

Vierailija
24/34 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kirjoituksesta tunnistaa varoitusmerkit. Tämäntyyppinen juominen voi olla ok, jos se tapahtuu kerran-kaksi vuodessa, mutta valitettavan usein määrät ja nauttimiskerrat vain lisääntyvät pikkuhiljaa. Ei se hetkessä tapahdu tietenkään.

Se on kuule aivan sama kuinka paljon tai miten usein juo. Niin kauan kun alkoholi on ainoa laillinen päihde niin on ihan turhaa mussuttaa sen käytöstä. Kun otan niin otan todellakin vähintään tarpeeksi. Usein otan jopa pikkusen liikaa koska vasta se on tarpeeksi paljon.

Monta vuotta meni kokonaan ilman alkoholia. Sitten kun lopetin satunnaisen pajauttelun niin alkoholi on tullut viikonloppuisin turhankin tutuksi. Nytkin tavallinen sunnuntai eli loivennan että huomenna on kondiksessa.

ei sun ole mikään pakko elää noin. Elämä on hyvää myös ilman juomisen suunnittelua, juomista ja siitä toipumista. Se aika täyttyy jollain muulla, kun jätät alkoholin pois.

Vierailija
25/34 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän. Mutta hyvä että päihdyt pienestä määrästä!

Ei se ole aina hyvä. Jos juon saman verran kuin samankokoiset kaverini niin muisti menee kun he ovat sopivassa humalassa. Tosi helposti siis juon itseni liian humalaan ja pitää koittaa rajoittaa, ettei juo samaa tahtia kuin muut.

Se on juuri hyvä näin, sitten heräät minun vierestä aamulla ja "mitään" ei ole tapahtunut! ;)

Setämies

No tuosta ei ole pelkoa. Annan setämiehille aina pakit vaikka olisin kuinka humalassa.

-ap

Vierailija
26/34 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla riskiraja on 7 alkoholiannosta viikossa ja sä joit yhdessä illassa 9 annosta. Jos tuo oli ns. poikkeus, ei ole hätää.

Vierailija
27/34 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska teit aloituksen, sua ilmeisesti mietityttää oma alkoholin käyttösi.

Vierailija
28/34 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Minulle tuo on aivan liikaa. Olisi mukava tietää, mitä ajattelit ennen kuin aloit juomaan ja mitä ajattelet nyt.

Vierailija
29/34 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Minulle tuo on aivan liikaa. Olisi mukava tietää, mitä ajattelit ennen kuin aloit juomaan ja mitä ajattelet nyt.

Pidin hauskaa mieheni kanssa ja joskus on kiva olla humalassa.

En tässä mitään ihmeellistä ajattele. Vähän väsyttää, shotin olisi voinut varmaan jättää juomattakin, mutta väliäkös tuolla enää. Ei varmaan tarvitse taas hetkeen juoda. Ihan hyvä fiilis siis ja mielenkiinnosta tein tämän keskustelun.

-Ap

Vierailija
30/34 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ajattelee, että humaltuminen on silloin tällöin hauskaa ja kivaa. Ei se tarkoita mitään alkoholismia.

Vierailija
31/34 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tuosta määrästä kaatokännikunnossa. Pelkästään tuo pullo viiniä olisi riittänyt siihen.

Vierailija
32/34 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin tuosta määrästä kaatokännikunnossa. Pelkästään tuo pullo viiniä olisi riittänyt siihen.

Ihmettelen kyllä. Olen n. 60 kg nainen ja juon ehkä muutaman kerran vuodessa pullollisen viiniä enkä muutoinkaan "harjoittele" enkä ole ollut ikinä siitä määrästä kaatokännissä. Ehkä siihen vaikuttaa se, että syö kunnolla ja juo vettä sen viinin ohessa.

Vierailija
33/34 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei sun ole mikään pakko elää noin. Elämä on hyvää myös ilman juomisen suunnittelua, juomista ja siitä toipumista. Se aika täyttyy jollain muulla, kun jätät alkoholin pois.

Tiedän että on muutakin kuin alkoholi. Se vaan on laitonta vaikka sitä kuinka harvoin polttelisi. En mitenkään erityisesti suunnittele juomista. Tämä humalasta toipuminen on vaan pahuksen tarkkaa.  Kunnon känni niin paha olo tulee tosi helposti. Loivennus ilman uutta nousua on taitolaji.

Olen myös ollut aika pitkiäkin aikoja ilman mitään päihteitä. En ole koskaan saanut sellaisesta mitään hyvää oloa. Mitä kauemmin on rutikuiva niin sitä tylsemmältä alkaa tuntua. Elämästä ei kuitenkaan selviä hengissä niin haluan ainakin välillä nauttia siitä. Mieluiten nautin niin ettei siitä tarvitse kärsiä seuraavana päivänä.

Vierailija
34/34 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harvoin juot tämän määrän alkoholia se ei ole ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän