Aiheuttaako täysikuu teille unettomuutta?
Mulle aiheuttaa. Mulla on pimennysverhot eli en huomaa edes sitä, silti tulee nukuttua tosi huonosti ja töissä aamukahvilla muutkin sanoo nukkuneensa huonosti. Sitten katson kuukalenteria niin tietenkin ollut täysikuu.
Kommentit (16)
ei. jos sulle aiheuttaa niin se on plasebo effekti, eli käytännössä tarkottaa sitä että mietit sitä liikaa minkä vuoksi näin käy eli vatvot sitä liikaa ja sä uskot ettet saa nukuttua. tähän auttaa liikunta terveellinen ruoka valio ja huuhaa uskomuksista pois pääseminen lukemalla esim iltasatuja tai iltalehdestä oikeaa tietoa näiden vaikutuksista mikä on monestikkin todettu juurikin plaseboksi
Kuuhullu olen kuten äitinikin. Moni nainen vaikuttaisi olevan. Vaikuttaako kuu miehiin samalla tavalla?
kun on täysikuu ja minä en vain saa nukuttua en sitten millään ja oloni on levoton sekä verenpaineeni on hyvin korkealla. mitä siis pitäisi tehdä muuta kuin valvoa aamuun asti. mitään tuon ihmeellisempää en ole täyden kuun aikana huomannut itsestäni muuta kun sen etten vaan saa unta ja olen levoton ei mitään väkivaltaisia tekoja eikä ihmissutta minusta ole tullut. olen vain suursyöppö täysikuun aikaan kun ei tule uni ;)
Pimennysverhot eivät auta kuin aiheuttamaan vaivaan.
Ei siinä oikein muukaan auta.Aikaisemmin "parantelin" kuuaikaista unettomuuttani vetämällä mäyriksen ennen maatemenoa,mutta se ei ole pidemmän päälle kovin terveellistä,joten etsin yötyön ja sopeutin elämäni tällaiseen vähän erilaiseen rytmiin:)Blue moon!Auuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!
Ei vaan uni tule!
Väsyttää ja haukotuttaa ja painaa päätä tyynyyn ja nukutaan.......mutta ei. Ärsyttävää. Mutta sitten vaan maataan levottomana ja odotetaan sitä hetkeä tietäen, että SE UNI JOSKUS TULEE....
Aiheuttaa. On aina lapsuudesta asti aiheuttanut, eikä kukaan koskaan ole uskonut minua. Ja olen mies, joten se ei ole vain naisten juttu.
minä kärsin samasta, täysikuun aikaan en yleensä nukkunut, ruokahalu oli täysin kadonnut ja verenpaine korkealla. lisäksi kuu näkyi ikkunasta sänkyyni mikä vain pahensi asiaa. muutin sitten pois ja asun nyt joen varrella omakotitalossa. minulla on edelleen suuret ikkunat mutta nyt makuuhuoneeni ikkunat ovat joelle päin, jolloin kuu ei pääse kurkkimaan sisälle. tämä on helpottanut hieman, sillä pystyn nyt nukahtamaan yleensä noin 3-4 aikaan aamuyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä oikein muukaan auta.Aikaisemmin "parantelin" kuuaikaista unettomuuttani vetämällä mäyriksen ennen maatemenoa,mutta se ei ole pidemmän päälle kovin terveellistä,joten etsin yötyön ja sopeutin elämäni tällaiseen vähän erilaiseen rytmiin:)Blue moon!Auuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!
Mul rupes soimaan tää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mul rupes soimaan tää
Miksi ei yksikään ihminen tuossa videossa näytä siltä, että haluaisi olla paikalla?
Vierailija kirjoitti:
minä kärsin samasta, täysikuun aikaan en yleensä nukkunut, ruokahalu oli täysin kadonnut ja verenpaine korkealla. lisäksi kuu näkyi ikkunasta sänkyyni mikä vain pahensi asiaa. muutin sitten pois ja asun nyt joen varrella omakotitalossa. minulla on edelleen suuret ikkunat mutta nyt makuuhuoneeni ikkunat ovat joelle päin, jolloin kuu ei pääse kurkkimaan sisälle. tämä on helpottanut hieman, sillä pystyn nyt nukahtamaan yleensä noin 3-4 aikaan aamuyöstä.
VÄHENNÄ SOKERIA, ILLALLA OTA KALKKI-D JA JUO MAITOKAAKAO ILMAN SOKERIA TAI PELKKÄÄ KUUMAA MAITOA.HARTIASI SAATTAVAT OLLA TIETÄMÄTTÄSI JÄNNITTYNEET ETKÄPYSTY RENTOUTTAMAAN NISKOJASI. KOKEILE HIERONTAA JA SAUNAA. ON SILTI HYVÄ TESTATA MYÖS MUUT SUÝYT. EHKÄ JOKIN PIILEVA STRESSIN AIHEUTTAMA SAIRAUS ESIM. DIABETES.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VÄHENNÄ SOKERIA, ILLALLA OTA KALKKI-D JA JUO MAITOKAAKAO ILMAN SOKERIA TAI PELKKÄÄ KUUMAA MAITOA.HARTIASI SAATTAVAT OLLA TIETÄMÄTTÄSI JÄNNITTYNEET ETKÄPYSTY RENTOUTTAMAAN NISKOJASI. KOKEILE HIERONTAA JA SAUNAA. ON SILTI HYVÄ TESTATA MYÖS MUUT SUÝYT. EHKÄ JOKIN PIILEVA STRESSIN AIHEUTTAMA SAIRAUS ESIM. DIABETES.
Sairaus joka oireilee vain täysikuun aikaan?
Nukun kuin tukki täysikuun aikaan.
-rapu
Nokian Pitkäniemen psykiatrisessa sairaalassa hoitsuna työskennellyt tuttava kertoi, että täysikuun lähestyminen alkaa näkyä asiakkaissa levottomuutena noin 5 päivää ennen varsinaista täydenkuun päivää, joka tällä kertaa on ensi sunnuntaina. Itselleni tuo ei vielä ole aiheuttanut normaalia pahempaa unihäiriötä eli virtsaamistarpeen aiheuttamaa heräilyä, joka muuten näyttää vähenneen kuin aloin lisätä kurkumaa- erään mitä ilmeisimmin intialaistaustaisen brittilekurin tuubivideon innoittamana - ja mustapippuria (joka aajur-veedassa on ns. jooga-vahii, eli edistänee muiden yrttien ja vastaavien imeytymistä?) mm. kahviin(!), teehen ja voileivän päälle.
Aajurveedan mukaan kurkuma on mausteiden kunkku terapiamielessä. Parempi toki olisi välttää myöhään illalla (kofeiinitontakin) kahvetta, varsinkin suklaan kera, paitsi valkosuklaan, jossa ei ole virtsaamistarvetta lisäävää, kofeiinin sukuista teobromiinia eli dimetyyliksantiinia (kofeiini on trimetyyliksantiini).
Nyt voi olla tiedossa vauhdikas viikonloppu kun on samaan aikaan omikronin geometrisessa tai jossain sarjassa lisääntyminen, jouluhysteria ja täysikuu?
Olen muutaman kerran huomannut, että olen nukkunut todella levottomasti täydenkuun aikaan. Yleensä nukun todella sikeästi. Voi olla toki sattumaakin.