Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyötä tekevät

Vierailija
20.02.2021 |

Te, jotka pystytte työskentelemään etänä: mitä työtä teette, ja millä koulutuksella?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelua

Välillä pvä asiakaspuheluita

Välillä mejliä chattiä ja webb koko pvä

Viihdyn kotona konttorilla käyn jos haluan käydä tapaamassa työkavereitä joita ei tosin siellä montaa ole

Vierailija
22/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Globaalissa yrityksessä master data asiantuntija, koulutus insinööri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talousalan asiantuntijatöitä, vastaava koulutus... tosin enemmän tässä kohtaa on merkitystä työhistoriallani, eikä koulutuksella 😀

Koulutuksella on merkitystä ihan aloittelijoilla. Myöhemmin uralla vain työkokemuksella, suosittelijoilla ja omalla osaamisella(sen puutteen huomaa ammattilainen jo haastattelussa) on väliä.

Vierailija
24/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein kanssa alkuun töitä iltaisin, joskus viikonloppuisin. Sitten n 5-6 viikon päästä tajusin, ettei tää toimi. Nyt on säännöllinen päiväjärjestys, aloitan aiempaa aikaisemmin, ja teen jonkun tunnin jälkeen pitkän kävelylenkin, ja toisen lyhyemmän iltapäivällä. Samoin ruokailut, pitää miettiä jo aiemmin , että on jotain lounaaksi. Ja yritän pitää aktiivisesti yhteyttä ainakin osaan työkavereista, vapaamuotoisemmin. Mutta rutiinin pitää olla. Olen taittava toimittaja, ja editointia teen myös.

Vierailija
25/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alan koulutus ja työ, asiantuntijatehtävissä, ylempää amk-koulutusta tässä viimeistelen myöskin.

1v ajan nyt ollut kokonaan etänä, aiemmin 2pv/vkossa, voisin siirtyä etätyöhön kokonaan.

Vierailija
26/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kysyn vuorostani, että miten te pysyvästi etätyötä tekevät osaatte rajata työajan ja vapaa-ajan? Mä tein etänä keväällä pari kuukautta ja nyt joulukuusta asti taas ja molemmilla kerroilla sama homma: totean istuvani koneella ihan koko ajan, työasiat valtaa ajatukset, vie unen, teen jopa 20 tuntia töitä vuorokaudessa. Ei kestävä tilanne, oon ihan puhki, ja tätä jatkuu vielä ainakin kaksi kuukautta.

Kyllä se välinpitämättömyys sieltä tulee. Ja sitten kun se tulee, tuska alkaa. Työ ei huvita, ei kiinnosta, mutta pakko tehdä. Aamut alkaa venymään ja vedät Teams palavereita sängystä toivoen että kukaan ei huomaa. Aamupala syödään lounaaksi. Onneksi koko tiimi on samoissa fiiliksissä, niin kukaan ei kiinnitä huomiota juuri sinuun, kunhan pidät huolen, että oma tuottavuutesi on yli keskitason. Näillä mennään!

Mukava kuulla etten ole ainoa.

Vierailija
27/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

liiketoiminnan kehitystehtäviä, Kaupallinen ja tekninen koulutus.

Vierailija
28/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kysyn vuorostani, että miten te pysyvästi etätyötä tekevät osaatte rajata työajan ja vapaa-ajan? Mä tein etänä keväällä pari kuukautta ja nyt joulukuusta asti taas ja molemmilla kerroilla sama homma: totean istuvani koneella ihan koko ajan, työasiat valtaa ajatukset, vie unen, teen jopa 20 tuntia töitä vuorokaudessa. Ei kestävä tilanne, oon ihan puhki, ja tätä jatkuu vielä ainakin kaksi kuukautta.

Helposti. Suljen koneen ja laitan sen pois silmistä.

Sua ei rassaa se että sinne kertyy koko ajan lisää tehtäviä hommia ja deadlinet lähestyy? Jos mä laitan koneen pois niin silti ne asiat on mun mielessä ja kuten totesin, vie yöunet, ja siinä kohtaa ajattelen että sama sitten alkaa tehdä niitä hommia. Luojan kiitos mä en tee tätä pysyvästi.

Sitä välinpitämättömyyttä odotellessa! Toivottavasti se tulee pian.

Vierailija
29/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää luoda päivärytmi, joka auttaa työn ja vapaa-ajan erottamista. Aloitat aamulla ja lopetat samaan aikaan kun lähtisit toimistolta. Itse käyn heti työpäivän jälkeen ulkoilemassa, mikä irrottaa ajatukset työstä. Töistä "lähtemisen" jälkeen et avaa konetta, et vilkuilee viestejä vaan mietit vapaa-ajan asioita. Jos pidän päivällä pidemmän tauon, saan tehdä vastaavan verran myöhempään - mutta ei yhtään enempää. Suunnittelen töiden lopettamisajan jo lounaan jälkeen. Jos et pysty muuten katkaisemaan, laita kalenterivaraus klo 17- "Oma Aikaa".

Vierailija
30/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman alan tekstien kääntäminen vierailta kieliltä suomeksi, juristi

Vierailija
31/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IT hommia. Medianomi alunperin, mutta opettelin koodaamaan. 

Ja sanonpa vaan, että etätyö kuulostaa hehkeältä, mutta todellisuudessa on kovat paineet todistaa tekevänsä jotain ja työtä mitataan tavoitteilla, joita kohti sitten yksinään kukin yrittää epätoivoisesti tarpoa. Kahvit vedetään työn ohessa, kun ei muista, että menikö pyykkeihin 5 vai 15 minuuttia ja huomasko joku chatista, että en ollut "online" silloin. Muutenkin tuo "online" oleminen stressaa. Vessassakin tulee kiirehdittyä. Pääsispä jo toimistolle takaisin....

Itsekin teen IT-hommia, ja koen etätyön paljon paremmaksi kuin toimistotyön. Toimistollakin monta chattikanavaa laulaa jatkuvasti, mutta lisäksi kuka tahansa voi tulla keskeyytämään ajatukseni koska tahansa siihen viereen. Muis muiden aiheuttama häly ja liike vaikeuttaa keskittymistä toimistolla. Etänä voin reagoida chattiin sitten kun haluan. Toki hätätilanteisiin reagoidaan heti. Työmatkoihin ei mene aikaa, saan nukkua enemmän, ja voin hillua verkkareissa koko päivän. Erittäin hyvä näin.

Vierailija
32/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrajumala, lopeta heti, niin kauan kun olet vielä suht terveenä ja hengissä.

Onko sinulla kodissa mahdollisuus erilliseen työnurkkaukseen? Tee töitä vain siellä, äläkä mielellään tee siellä mitään muuta. Erota siis "työpaikka" kodin sisällä fyysisesti.

Aamulle teet "töihinlähtövalmistelut", ml. lyhyt vaikka vartin kävely ulkona "työmatkana". Sitten teet sen normaalin työpäivän mikä sinulla ennen on ollut, esim. klo 8-16. Olet merkinnyt joka päivä lounaalle puoli tuntia kalenteriin aikaa, ja syöt lounaan muualla kuin työpisteesi ääressä. Kun työpäivä päättyy, sammutat koneen kokonaan ja lähdet taas vartin kävelylle "kotimatkalle".

Kun palaat kotiin, vietät iltaa silleen normaalisti tekemällä ruokaa, kotitöitä, telkun kattomista, jotain harrastuksia ja niin edelleen. Et mene sinne työpisteellesi, et saa avata konetta. Jos työasioita tulvii mieleesi, kirjoitat välttämättömät asiat muistilapulle ja laitat laput pinoon odottamaan seuraavaa työpäivää. Jos muuten vaan liikaa työasiat pyörii mielessä, lähdet tarvittaessa pois kotoa kävelylle, harrastamaan liikuntaa, kuuntelet vaikka samalla musiikkia tai äänikirjaa tai soitat jollekulle puhelun.

Tsemppiä, kyllä se siitä kun jaksat panostaa siihen ettet tee töitä 20h/vrk.

Vierailija
33/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sua ei rassaa se että sinne kertyy koko ajan lisää tehtäviä hommia ja deadlinet lähestyy? Jos mä laitan koneen pois niin silti ne asiat on mun mielessä ja kuten totesin, vie yöunet, ja siinä kohtaa ajattelen että sama sitten alkaa tehdä niitä hommia. Luojan kiitos mä en tee tätä pysyvästi.

Sitä välinpitämättömyyttä odotellessa! Toivottavasti se tulee pian.

Ja toimistolla ei sitten deadlinet lähesty ja työt ei pysy mielessä, kun lähdet toimistolta? Itselläni pysyy, ja unet lähti vieläkin helpommin, kun kone oli toimistolla, eikä kotona voinut kuin ahdistuneena odottaa pääsevänsä taas toimistolle jatkamaan. Nyt luo mielenrauhaa, että voin jatkaa töitä milloin vain, vaikken niin teekään.

Vierailija
34/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaan mulla saman. Vaikka saatan myöhemmin katsoakin jotain juttua tai selata jotakin omalta ei-työnantajan läppäriltä opiskellakseni. Mutta se on eri juttu. Eli joo kotona tulee jotenkin sellainen nyt riittää olo johonkin aikaan aina iltapäivästä ja oikein paiskaan läppärin kannen kiinni oli käsillä oleva tilanne lähes mikä vain. En siis missään nimessä enää silloin katso olisko jokin keikka tai meili vielä kilahtanut katsottavaksi. En siis valmistele työ lopettamista ja "kotiin" lähtemistä vaan enempi juuri sellainen nyt v tt riittää.

Vierailija
35/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää luoda päivärytmi, joka auttaa työn ja vapaa-ajan erottamista. Aloitat aamulla ja lopetat samaan aikaan kun lähtisit toimistolta. Itse käyn heti työpäivän jälkeen ulkoilemassa, mikä irrottaa ajatukset työstä. Töistä "lähtemisen" jälkeen et avaa konetta, et vilkuilee viestejä vaan mietit vapaa-ajan asioita. Jos pidän päivällä pidemmän tauon, saan tehdä vastaavan verran myöhempään - mutta ei yhtään enempää. Suunnittelen töiden lopettamisajan jo lounaan jälkeen. Jos et pysty muuten katkaisemaan, laita kalenterivaraus klo 17- "Oma Aikaa".

Kiitos. Mä olen miettinyt että ehkä mä alan mennä työpaikalle etätöihin - siellä ei ole muita ja mä asun melko lähellä. Menisin aamulla ja pois iltapäivällä ja koneen jättäisin sinne. Kuten sanoin, nykytilanne ei ole kestävä ja jotain pitää keksiä. Muuten musta ei ole mitään iloa kenellekään kohta. Ongelma on vaan se että mulla on aina tehtäviä rästissä ja niitä tulee koko ajan lisää. Suomeksi sanottuna mulla on vaan ihan liikaa töitä. Lisäksi oon perfektionisti ja saatan viilata yksityiskohtia ihan loputtomiin. Pitäisi tiputtaa rimaa.

Vierailija
36/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tuotekehitystyötä, insinööri AMK.

Käyn tosin tehtaalla silloin tällöin.

Mulla on työpäivässä ihan sama rytmi kuin tehtaallakin. Klo 7 aukeaa kone ja kiinni menee klo 15. Ei tule työasiat mieleen, koskaan hoida niitä vapaa-ajalla. Piste.

Meillä on onneksi työ niin strukturoitua, että deadlinet on valmiiksi tiedossa vaikka kymmeneksi vuodeksi. Kolme kertaa vuodessa tulee valmiit tuotteet.

Vierailija
37/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi, myynnin tehtävissä työskentelen.

Vierailija
38/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan playstation vitosella ja rapsuttelen palleja päivät pitkät

Vierailija
39/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IT hommia. Medianomi alunperin, mutta opettelin koodaamaan. 

Ja sanonpa vaan, että etätyö kuulostaa hehkeältä, mutta todellisuudessa on kovat paineet todistaa tekevänsä jotain ja työtä mitataan tavoitteilla, joita kohti sitten yksinään kukin yrittää epätoivoisesti tarpoa. Kahvit vedetään työn ohessa, kun ei muista, että menikö pyykkeihin 5 vai 15 minuuttia ja huomasko joku chatista, että en ollut "online" silloin. Muutenkin tuo "online" oleminen stressaa. Vessassakin tulee kiirehdittyä. Pääsispä jo toimistolle takaisin....

Eikös siellä toimistollakin ole teams koko ajan auki - online chat ?!

Vanhan ajan herätyskello jossa on sekuntiviisari - hiiren laittaa sen päälle niin teams pysyy koko ajan samassa statuksessa (online), mitä nyt palaverit vaihtaa statuksen

Vierailija
40/55 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitan aamulla siinä 8-9 välillä riippuen miten on tullut herättyä ja miten on sovittuja kokouksia. Lounasaika on 11-12 välillä vähän riippuen omista ja puolison palavereista. Syödään yhdessä ruokapöydän äärellä tuolloin ja pidetään taukoa se 30 minuuttia. Kahvitauko siinä kahden maissa, joko yhdessä tai erikseen. Kone kiinni viimeistään klo 17. Tuolloin menee myös kännykkä äänettömälle. Jos tulee illalla jokin ajatus töihin liittyen mieleen, niin kirjoitan sen paperille mutta kännykkään tai koneeseen en koske.

Tunnit merkkaan exceliin. Pysyy sitten mielessä, että ei kerry positiivista saldoa vahingossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi