Teini pilasi eilen illalla tämän päivän ruoan ja tänään teki mitä?
Ei saatana nyt oikeesti. Tein eilen tälle päivälle risoton valmiiksi, jottei tarvitsisi tänään tehdä ruokaa. Noh, jossain vaiheessa eilen illalla meidän pikku herkkusuu oli käynyt napsimassa siitä kaikki lihat ja jättänyt vain riisit ja kasvikset. Miehestä ei tietenkään ollut mitään hyötyä ja vetäydyin petiin yksin ja päätin, että saavat syödä keskenänsä sen ja minä menen hampparille.
Noh, tänään minä sitten lähdin hampparille. Ennen lähtöä sanoin miehelle ja teinille, että voivat syödä sitä risottoa, kun minä menen muualle. Kävin syömässä oikein ylihintaisen hampparin ravintolassa. En paljasta missä kävin, mutta sillä hinnalla olisi saanut viikoksi ruoat tehtyä kotona. Se hampurilainen ei todellakaan ollut hintansa arvoinen. Seuraavalla kerralla käyn vaikka Heses tai Mäkkärissä ja valehtelen, että kävin jossain hienossa paikassa. Viini oli sentää hyvää.
Matkalla kotiin aloin tuntea hiukan huonoa omatuntoa. Johtukoon viinistä, mutta minulle tuli vähän syyllinen olo, kun törsäsin itseeni sillä tavalla ja mies sekä teini joutuivat kotona syödä "kasvisvaihtoehtoa", niin kuin teini sen nimesi. Ehkä olin kohtuuton, mutta olin niin pettynyt. Halusin viettää tänään lepopäivän tekemättä yhtään mitään. Halusin vain röhnöttää sohvalla koko päivän viltin alla katsellen sarjoja, joita en ole ehtinyt aikoihin katsomaan. Olisinhan minä sitä edelleen voinut tehdä, mutta olin niin suuttunut ja tunsin, että tunteitani oltiin siinä tilanteessa vähätelty. Typerää ja lapsellista, tiedän, mutta minä satun olemaan typerä ja lapsellinen. Joka tapauksessa, mielikuva miehestä ja lapsesta surkeana syömässä ensin huvitti ja sitten säälitti.
Kun tulin kotiin, olin jo täysin valmis pyytämään anteeksi ja selittämään miksi olin niin pettynyt. Mutta keittiössä olikin yllätys. Minulle järjestetty illallinen! No ei todellakaan ollut. Kaksi nälkäistä ihmistä? Ei. Risotto syömättömänä? Luultavasti jääkaapissa. Pöydällä oli kaksi pizzalaatikkoa. Tuntui kuin kurkkuuni ja vatsaani olisi ensin isketty metallitangot ja sähköisku kulki niiden välistä käyttäen kehoani johtimena. En tiedä mikä tunne oli päällimmäisenä. Pettymys, nöyryytys, viha, huvitus, jokin muu. En saanut sanottua sanaakaan. Tuijotin vain suu auki pöydällä olevia laatikoita. Sitten mies tuli oikein muikea hymy kasvoillaan keittiöön. Hän sanoi, että he olivat tilanneet pizzaa ja hän jätti minulle palan. Sieluni irtautui kehostani. En tuntenut enää mitään. Sanoin miehelle, että menen lepäämään ja astelin makkariin.
Olen edelleen täydessä shokissa. En halua nähdä ketään tai mitään. Kaikista vähiten pizzoja, jotka he olivat tilanneet. Enkä tiedä kumpi olisi pahempi. Pizzat, joissa on runsaasti lihaa vai semmoiset missä ei ole yhtään. Toivon, että mies ei tuo palasta tänne, koska muuten saatan tehdä perheväkivaltaa. Huomenna en tule ulos makuuhuoneesta. Enkä tee uutta ruokaa, ennen kuin edellinen on kadonnut ilman minun apuani.
Kuinka pitkiä matkoja sielut yleensä tekevät itsenäisesti? Ja millä todennäköisyydellä jää sille tielle, eikä palaakkaan?
Kommentit (76)
Mä oon pahoillani mutta nauratti. Kirjoitat hyvin.
Sanot miehelle ja teinille että syövät sen risoton, ruokaa ei heitetä hukkaan siksi että teini on kummallinen kusipää.
Mä jotenkin näen mielessäni miehen ilmeen kun hän on tyytyväisenä tullut ilmoittamaan että sullekin on pala pitsaa. :D
Nyt ap kokkaat kuukauden ajan vain itsellesi!
Syökööt nuo pässit sen ajan vaikka koko ajan pitsaa ja läskistykööt ja sairastukoot.
Kuka tekee risottoa edellisenä päivänä :D Kovaa koppuraa.
Sinänsä kyllä ymmärrän, teinin närpintä kuulostaa raivostuttavalta. Vähän olet kyllä marttyyri silti. Onko teillä rahasta tiukkaa, vai harmittaako turha vaivannäkö?
Miksi tämäkin on yhtäkkiä miehen vika? Eikai miehellä ollut osaa eikä arpaa pojan naposteluun? Mies päätti ruokkia lapsensa, kun eukko otti ja lähti. Sekö suututta, kun eivät olleetkaan avuttomia ilman sua?
Ihan oikein. Kuka edes säilöö jotain "risottoa" yön yli kaapissa?
Lukaisepa muuten kypsennetyn riisin säilyvyydestä huviksesi.
Tosin tämä koko satuhan on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämäkin on yhtäkkiä miehen vika? Eikai miehellä ollut osaa eikä arpaa pojan naposteluun? Mies päätti ruokkia lapsensa, kun eukko otti ja lähti. Sekö suututta, kun eivät olleetkaan avuttomia ilman sua?
En ole ap, mutta ottaisi itseänikin pattiin jos teini ensin sabotoisi vaivalla valmistamani ruoan, ja sitten isänsä tilaisi pitsaa palkinnoksi.
Olet sen verran rasittava marttyyri että ymmärrän täysin teiniä ja miestä, vielä kun olisivat nakanneet riisisotkusi mäkeen :D
Kaikista lapsellisimmin käyttäytyy mököttävä ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta ottaisi itseänikin pattiin jos teini ensin sabotoisi vaivalla valmistamani ruoan, ja sitten isänsä tilaisi pitsaa palkinnoksi.
No yhyyyyyyyyyyyyyy. Minut on loukattu!!!!!!!!!!!
Huutista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yhyyyyyyyyyyyyyy. Minut on loukattu!!!!!!!!!!!
Huutista.
En mä siitä tiedä onko tässä nyt loukattu ketään erityisesti, vastasin kysymykseen että mikä miehen käytöksessä oli nyt vikana. Arvelisin että tuo.
Jännityksellä odotan että mitä huomenna tapahtuu :O
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea kirjoitustasi. Lyhennätkö romaanisi muutamaan lauseeseen.
Kannattaa aloittaa ensin vaikka mainoksista ja sitten siirtyä lastenkirjoihin. Eipä aikaakaan, kun jaksat lukea ihan kokonaisen viestin :)
En ymmärrä. Oli ihan hyvä idea tilata pizzat. Eikös nyt kaikki voittanut? Sä sait hampparin ja lasin viiniä, ja mies ja teini pizzaa. Kaikki voitti!
Mitä jos olisit sanonut lapselle suoraan jo eilen, että sinua harmittaa että huomiseksi koko perheelle tarkoitettu ruoka on nyt pilattu, kun poika käynyt napostelemassa vain osat ja että näin ei voi tehdä?
Jos poistuu paikalta mitään sanomatta niin tietääkö lapsi tehneensä mitään väärin?
Joo, ei pohjattomien teinien huushollissa kannata tehdä ruokia etukäteen! Tehkää sen sijaan ruoka yhdessä ja syökää se yhdessä silloin kun se on valmista! Tulee kaikille hyvä mieli.
Mä niin ymmärrän sua aloittaja! Mutta tee kuten minä teen nykyään: kokkaan vain itselleni. Se on ihanan stressitöntä.
Meillä tosin syynä on se, että miehen teinipojat eivät halua syödä (heidän mielestään) _liian_ terveellistä ruokaa. Siis lohta, höyrytettyjä kasviksia, keitettyä perunaa. Tai tekemiäni zuccini-kananjauheliha-chili-lihapullia, fetasalaattia, itse leipomiani porkkanasämpylöitä jne.
Joten he käyvät ostamassa isältä saamillaan rahoilla pizzaa, mozzarellakanaranskalaisia, hampurilaisia, energiajuomaa, limua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea kirjoitustasi. Lyhennätkö romaanisi muutamaan lauseeseen.
Kannattaa aloittaa ensin vaikka mainoksista ja sitten siirtyä lastenkirjoihin. Eipä aikaakaan, kun jaksat lukea ihan kokonaisen viestin :)
Toivottavasti minusta tulee lopulta kaltaisesi ihminen joka jaksaa lukea kokonaisen kirjasarjan jonkun perheen lounashetkestä. Siinä on varmasti lukuisia jänniä juonenkäänteitä ja vaarallisia tilanteita :)
Sepäs eskaloitui nopeasti