Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä oudot paikat tuntuvat teistä kotoisalta?

Vierailija
20.02.2021 |

Mulle tulee synkistä, pimeistä, ehkä vähän kylmistä paikoista kotoisa olo, kuin kuuluisin sinne.
Esim. pimeä metsä tuntuu sellaiselta, vaikken sinne silti haluaisi mennä.

Samoin kaikki elokuvissa olevat hylätyt hallit, tehtaat, tms. tuntuu sellaiselta että siellä olisi hyvä tehdä itselleen "koti" ja elää salassa. Kaikki dystopiatyyliset elokuvat joissa ihmiset asuvat hökkeleissään selviytyen myös tuovat jotenkin samanlaisen tunteen.

En ole mitenkään synkkä ihminen enkä tiedä mistä tuo johtuu.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malmin hautausmaa. Jotenkin levollinen olo tuolla, nyt en ole kyllä aikoihin käynyt, kuin mielessäni.

Vierailija
2/26 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflixin Dark-sarjassa alussa näytetään ylhäältä kuvattuna jotain sumuista metsäaluetta jossa on voimalinjoja, sekin aiheuttaa saman kotoisan olon.

Siitä tää tulikin mulla mieleen.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalat, putkat ja erillaiset virastot kuten sossula. Tuli lapsena vietettyä niissä paljon aikaa joten tuntuvat kotoisilta paikoilta.

Vierailija
4/26 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää!

Vierailija
5/26 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo olo tulee vanhoista, isoista maalaistalojen tuvista. Eikä tuvan tarvitse olla edes siisti, vaan esim. sellainen 100 vuotta sitten eläneen köyhän perheen tupa, jossa on iso uuni ja pitkä pirttipöytä, harmaat hirsiseinät ja lankkulattia. Mitä alkeellisempi, sitä kotoisampi minulle.

Vierailija
6/26 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuo olo tulee vanhoista, isoista maalaistalojen tuvista. Eikä tuvan tarvitse olla edes siisti, vaan esim. sellainen 100 vuotta sitten eläneen köyhän perheen tupa, jossa on iso uuni ja pitkä pirttipöytä, harmaat hirsiseinät ja lankkulattia. Mitä alkeellisempi, sitä kotoisampi minulle.

Hyvä esimerkki tästä oli Havukka-ahon ajattelija elokuvassa sekä Tuntemattomassa sotilaassa Rokan kotitalo.

Vierailija
7/26 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee kotoisa olo Intiasta. Sekä siellä paikan päällä, että kuvista ja dokkareista.

Vierailija
8/26 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se vanhat maalaistuvat kotoisaksi tunteva. Muistan kun kävimme kerran Savonlinnassa silloin linnan luona olevassa Hilpeä munkki -ravintolassa, joka oli pelkkiä vanhoja hirsilatoja. Olin aivan ihastunut paikkaan. <3 Nyt rakennukset on jo purettu.

Vierailija
9/26 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastot on viihtyisiä. Ne on usein låmpimiä, valoisia, puisia huonekaluja. Ja tietty kirjoja.

Vierailija
10/26 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ullakot. Vanhat puuseinät, lautalattiat ja -katot. Jos vielä sade ropisee kattoon, niin voisin jäädä sinne asumaan. 

Vierailija
11/26 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalojen häkkikellarit. Ei mitään aavistusta että miksi.

Vierailija
12/26 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä mullakin. Kai tunnen yhteyden suvun menneisyyteen. Tosin suvun talot olleet enemmän pieniä.

Vierailija
13/26 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset tuntemukset saavat uskomaan entisiin elämiin...

Vierailija
14/26 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaala. Mulla on elämäni aikana ollut vain yksi työpaikka. Olen täysin laitostunut.

Vierailija
15/26 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä mullakin. Kai tunnen yhteyden suvun menneisyyteen. Tosin suvun talot olleet enemmän pieniä.

Isovanhempani elivät pienessä maalaistuvassa, joten kai se on mullakin geeneissä. Isoisovanhemmilla on kuvan perusteella ollut suuri hirsitupa Kainuun korvessa.

Vierailija
16/26 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeä metsä.

Lähden aamulla lenkille niin aikaisin että siellä on varmasti pilkkopimeää.

Kohta ei taas onnistu moneen kuukauteen.

Vierailija
17/26 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmaat, rakastan sitä rauhaa ja ajatusta miten kaikki ovat olleet aikansa elossa ja mikä lopulta minuakin odottaa, se jollakin tavalla rauhoittaa ja saa oloni seesteiseksi ja tutun turvalliseksi.

Vierailija
18/26 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purjevenesatamat ja kaikenlaiset purjehdusklubit ja muut. En ole purjehtija ollenkaan.

Vierailija
19/26 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäiset lähiöt. Juuri ne, joissa on talot ripoteltu metsään ja metsäalueet talojen välissä. Muutimme 80-luvulla keskiluokkaiselle omakotitaloalueelle ja olen asunut keskustassa koko aikuisikäni, mutta peruslähiö on sielunmaisemani

Vierailija
20/26 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään olla hautausmailla ja tyhjissä kirkoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi