Pitääkö naapuria tervehtiä esim. ostoskeskuksessa?
Jos näet hänet siellä sattumalta.
Etkä tiedä edes hänen etunimeään.
Sattumalta vain asut hänen kanssaan samassa rapussa kerrostalossa.
Kommentit (23)
Tuo on kieltämättä kinkkinen. Jos tulee suoraan vastaan, on minusta kohteliasta tervehtiä pienesti. Juttelemaan en rupeaisi, vaikka pihalla juteltaisiinkin.
Ainoastaan idiootin pitää kysyä tällaista.
Kyl mä moikkailen naapureille aina kun heidät näen, vaikken olisi koskaan edes jutellut heidän kanssaan.
Ihan peruskäytöstapoja. Tietenkin tervehditään tuttuja kasvoja. :D
Aikuisetko tämmöisiä kyselee?
Ei ole pakko. Minä en tosin edes katsele toisia ihmisiä, joten en huomaisi/tunnistaisi ketään.
Tottakai moikkaan, jos tunnistan maskin takaa. Moikkaan rapussa ja pihallakin. Peruskohteliaisuutta.
Hymyilen ujosti jos en osaa sanoa haluaako naapuri moikata minua vai ei. Jos vastaa hymyllä saatan alkaa moikkaan
Vierailija kirjoitti:
Olipa typerä kommentti. Minusta ap kysyi hyvin mielenkiintoisen kysymyksen, jota on kiintoisaa tarkastella. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa typerä kommentti. Minusta ap kysyi hyvin mielenkiintoisen kysymyksen, jota on kiintoisaa tarkastella. -eri
Njaa. Välillä kyllä miettii eikö jotkut asiat olisi parempi tehdä ihan niinkuin sydän sanoo kuin ruveta jostain netistä kyselemään tuntemattomien mielipiteitä ja niistä sitten käymään jotain äänestystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Njaa. Välillä kyllä miettii eikö jotkut asiat olisi parempi tehdä ihan niinkuin sydän sanoo kuin ruveta jostain netistä kyselemään tuntemattomien mielipiteitä ja niistä sitten käymään jotain äänestystä
Oletko koskaan kuullut ilmausta retorinen kysymys?
Itse olen aina jotenkin niin ajatuksissani etten oikein huomaa ketään. Yleensä muut tervehtii jos tervehtii ja sitten havahdun tervehtimään, jos havahdun. Onneksi nyt maskiaikana ei tarvitse ketään tunteakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen kysymys ainoastaan ääliön näkökulmasta.
Jotain m*lkkua en tervehtisi.
Mutta se vasta on vaivaannuttavaa, kun tervehdit naapuria tai jotain muuta tuttua ja vähän ajan päästä sama henkilö tulee uudestaan jossain vastaan, niin pitääkö tervehtiä uudestaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen kysymys ainoastaan ääliön näkökulmasta.
Et tiedä mistään mitään.
Maski kyllä aiheuttaa sen, että puolituttuja, joita muuten moikkaisi, ei välttämättä tunnista.
Hymyilen ja nyökkään, ehkä vähän heilautan kättä. Tai jos ihan lähellä on niin voin sanoa moi.
Jos kohtaa uudelleen, niin hymy riittää. Toki nyt maskiaikana voi olla eri meininki, en ole käynyt missään.
Joskus olen moikannut