Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää, milloin on aika erota?

Vierailija
20.02.2021 |

En ole aikaisemmin ollut pitkässä parisuhteessa. Nyt olen viitisen vuotta ollut yhdessä puolisoni kanssa, mutta tuntuu että ollaan enemmän kavereita. En tiedä miltä pitkässä parisuhteessa pitäisi tuntua! Jatkuvaa rakkauden huumaa? Intohimoa? Kumpaakaan noista ei ainakaan ole. Huumorintaju ja elämänarvot yhdistävät, mutta melkeinpä tuntuu että siinä se.

Lapsia ei ole emmekä ole naimisissa, mutta yhteinen lemmikki on ja asumme tosiaan yhdessä. Ikää 30v.

Millaiset asiat itselläsi johtivat eroon tai mistä tiesit että on sen aika?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut enää muuta vaihtoehtoa. Ei tarvinnut pähkäillä, kun päätös oli varma. Yli 20 vuotta suhdetta takana. Ei ollut enää mitään. Ei riidelty, ei edes puhuttu. Ei mitään tunteita tai kiinnostusta.

Vierailija
2/31 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut enää muuta vaihtoehtoa. Ei tarvinnut pähkäillä, kun päätös oli varma. Yli 20 vuotta suhdetta takana. Ei ollut enää mitään. Ei riidelty, ei edes puhuttu. Ei mitään tunteita tai kiinnostusta.

Tuo on varmaan aika selkeää tosiaan... Mutta aika kamalalta tuntuisi olla 20v yhdessä vain todetakseen että lopussa ei ole enää mitään ja itsekin on jo vanha.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jatkuvaa huumaa haluat, saat vaihtaa kumppania aina muutaman vuoden välein.

Vierailija
4/31 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan! Mutta millainen on hyvä pitkä suhde? Ei varmaan ainakaan tällainen kuin minulla nyt... Tai sitten voi olla ettei pitkä parisuhde sovi minulle.

-ap-

Vierailija
5/31 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa tuntua että olisi mieluummin yksin kuin sen kumppanin kanssa. Ei siihen mitään kamalaa draamaa tarvitse liittää. Miksi pitäisi väen vängellä roikkua vuosikausia yhdessä, jos kerran mitään kipinää ei enää ole?

Vierailija
6/31 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan! Mutta millainen on hyvä pitkä suhde? Ei varmaan ainakaan tällainen kuin minulla nyt... Tai sitten voi olla ettei pitkä parisuhde sovi minulle.

-ap-

Jos huumori ja arvot yhdistävät, se on jo tosi paljon. Teidän pitäisi vain aktiivisesti tehdä asioita suhteen eteen, mikä toki korona-aikana on vähän haastavaa. Olet hakemassa ratkaisua väärästä suunnasta.

Vierailija
7/31 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedäthän, että rakastaminen on ihan eri asia kuin rakastuminen? Itse ajattelen niin, että jos aamulla heräisin ja löytäisin puolisoni kuolleena vierestäni, mitä asioita jäisin kaipaamaan? Olisinko kenties kuitenkin enemmän helpottunut kuin musertunut surusta? Toinen asia jota kannattaa pohtia on oma jaksaminen. Jos vaikea parisuhde vie energiaa kaikelta muulta, on aika erota. Lapsettomana kolmekymppisenä huonosta parisuhteesta on vielä ihan hyvä fiilis lähteä, sillä jos haaveilet lapsista, on vielä vuosia jäljellä löytää kumppani jonka kanssa haluaa perustaa perheen.

Vierailija
8/31 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap-

Jos huumori ja arvot yhdistävät, se on jo tosi paljon. Teidän pitäisi vain aktiivisesti tehdä asioita suhteen eteen, mikä toki korona-aikana on vähän haastavaa. Olet hakemassa ratkaisua väärästä suunnasta.

Huumori ja arvot yhdistävät myös minua ja kaikkia ystäviäni. En tosiaan tiedä mitä suhteen eteen pitäisi tehdä, kun aikaisemmat suhteeni ovat olleet lyhyitä ja päättyneet siihen että se toinen osapuoli on jättänyt kun itse olen vielä ollut alkuhuumassa. Eli tämä on ihan uusi tilanne minulle.

-ap-

Vierailija
9/31 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap-

Tai sitten kaikki vain on tosi hyvin ja milleniaalien tapaan ylianalysoit kaiken pilalle?

Vierailija
10/31 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedäthän, että rakastaminen on ihan eri asia kuin rakastuminen? Itse ajattelen niin, että jos aamulla heräisin ja löytäisin puolisoni kuolleena vierestäni, mitä asioita jäisin kaipaamaan? Olisinko kenties kuitenkin enemmän helpottunut kuin musertunut surusta? Toinen asia jota kannattaa pohtia on oma jaksaminen. Jos vaikea parisuhde vie energiaa kaikelta muulta, on aika erota. Lapsettomana kolmekymppisenä huonosta parisuhteesta on vielä ihan hyvä fiilis lähteä, sillä jos haaveilet lapsista, on vielä vuosia jäljellä löytää kumppani jonka kanssa haluaa perustaa perheen.

Olisin murheen murtama ja shokissa myös jos löytäisin jonkun ystävistäni kuolleena, että en nyt tiedä... En osaisi olla helpottunut kenenkään kuolemasta, kamala ajatus! Lapsia en halua ollenkaan, joten siinä mielessä ei ole kiire päättää suuntaan eikä toiseen. Jos tästä suhteesta eroan niin todennäköisesti en ainakaan halua enää muuttaa kenenkään kanssa yhteen, tuntuu että siihen romantiikka ja erotiikka herkästi kuolee.

-ap-

Vierailija
11/31 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin murheen murtama ja shokissa myös jos löytäisin jonkun ystävistäni kuolleena, että en nyt tiedä... En osaisi olla helpottunut kenenkään kuolemasta, kamala ajatus! Lapsia en halua ollenkaan, joten siinä mielessä ei ole kiire päättää suuntaan eikä toiseen. Jos tästä suhteesta eroan niin todennäköisesti en ainakaan halua enää muuttaa kenenkään kanssa yhteen, tuntuu että siihen romantiikka ja erotiikka herkästi kuolee.

-ap-

Tietääkö miehesi näistä ajatuksista? Itsehän kävelisin sillä sekunnilla ovesta ulos ja mieheni ajattelisi parisuhteesta samoin kuin sinä

Vierailija
12/31 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap-

Tai sitten kaikki vain on tosi hyvin ja milleniaalien tapaan ylianalysoit kaiken pilalle?

No, ei kuitenkaan kaikki ole tosi hyvin. Esimerkiksi seksiä harrastetaan n. kerran kuussa ja joskus on pidempikin tauko.

-ap-

Vierailija
13/31 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap-

Tietääkö miehesi näistä ajatuksista? Itsehän kävelisin sillä sekunnilla ovesta ulos ja mieheni ajattelisi parisuhteesta samoin kuin sinä

Kyllä tietää. Mikä tuossa oli sinulle se deal breaker? Se miten koen yhdessä asumisen?

-ap-

Vierailija
14/31 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivä on mielestäni hyvä, jää sitten illalla aikaa muuhun

Vierailija
15/31 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkässä suhteessa on tärkeää, että:

- on jotain yhdistäviä asioita ja arvoja

- on jotain omiakin juttuja, harrastuksia, kavereita

- haluaa silti viettää aikaa puolisonsa kanssa ja on kiinnostunut tämän tekemisistä, hän myös sinun

- intiimielämä vastaa molempien tarpeita

Ei se sen kummempaa ole.

Vierailija
16/31 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- haluaa silti viettää aikaa puolisonsa kanssa ja on kiinnostunut tämän tekemisistä, hän myös sinun

Ei se sen kummempaa ole.

Näitä jos mietin niin yhdistäviä asioita ja arvoja on, mutta nuo muut... Nyt koronan takia omat harrastukset täysin tauolla ja ollaan miehen kanssa melkein 24/7 pienessä kaksiossa, mitä nyt kävelyllä käydään joskus. Välillä mies käy omassa harrastuksessaan ja erilliset kaveripiirit meillä on. Ei juuri omaa aikaa eikä tilaa, yhteinen aika on siis tätä tavallista arkea eikä mitään kovin erityistä. Seksielämä on huono. Eli ei kovin hyvä suhde noilla kriteereillä.

-ap-

Vierailija
17/31 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se sen kummempaa ole.

Näitä jos mietin niin yhdistäviä asioita ja arvoja on, mutta nuo muut... Nyt koronan takia omat harrastukset täysin tauolla ja ollaan miehen kanssa melkein 24/7 pienessä kaksiossa, mitä nyt kävelyllä käydään joskus. Välillä mies käy omassa harrastuksessaan ja erilliset kaveripiirit meillä on. Ei juuri omaa aikaa eikä tilaa, yhteinen aika on siis tätä tavallista arkea eikä mitään kovin erityistä. Seksielämä on huono. Eli ei kovin hyvä suhde noilla kriteereillä.

-ap-

Korona sotkee tässä. Mutta jos olette valmiita näkemään vaivaa suhteen eteen ja saamaan sen taas kuntoon, siitä tulee vielä oikein hyvä!

Jos ette halua edes nähdä vaivaa... sitten ei tule mitään.

Vierailija
18/31 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se sen kummempaa ole.

-ap-

Korona sotkee tässä. Mutta jos olette valmiita näkemään vaivaa suhteen eteen ja saamaan sen taas kuntoon, siitä tulee vielä oikein hyvä!

Jos ette halua edes nähdä vaivaa... sitten ei tule mitään.

Sotkee tosiaan. Puolisoon ei saa kunnolla etäisyyttä ikinä... Onnellisimpia hetkiä on ne kun olen kavereiden kanssa tai yksin kotona! Mutta ei esim seksin suhteen mennyt hyvin ennen koronaakaan.

-ap-

Vierailija
19/31 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä toimiva keskusteluyhteys? Eli pystyttekö puhumaan myös henkilökohtaisista asioista? Myös niistä vaikeammista?

Vierailija
20/31 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä toimiva keskusteluyhteys? Eli pystyttekö puhumaan myös henkilökohtaisista asioista? Myös niistä vaikeammista?

Ei taida olla, koska kaikista vaikeimmista asioista puhuminen menee riitelyksi. Esim seksistä ei voida oikein puhua, ei varsinkaan siihen liittyvistä ongelmista. Välillä onnistuu sekin, mutta muutosta ei saada aikaan millään eli jossain mättää.

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän