Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen miten hoitajat valittaa huonoa palkkaa

Vierailija
20.02.2021 |

Lähihoitajan peruspalkka ilman lisiä n 2200 ja sairaanhoitajan 2400. Ei tuo nyt niin huono ole. Ainakaan minusta

Kommentit (230)

Vierailija
41/230 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksikään hoitaja ei todellakaan vastaa yhdestäkään ihmishengestä. tämä meemi on väsyneempi kuin naisen euro 

Vierailija
42/230 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hama kirjoitti:

koita tehdä 3 vuoro tyätä  elämäsi niin tiedät miten jaksat sen jälkeen

Tuo on peruspalkka. Ei vuorotyö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/230 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan nuo palkat kehnoja. Aina tietysti löytyy pienempipalkkaisia, mutta tuskin alle 4000e palkka ketään varsinaisesti motivoi.

Valintoja, valintoja....

Ongelmahan onkin se, että niin moni on alkanut valita toisin. Tilanne on jo aika paha, ja pahenee edelleen.

Vierailija
44/230 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yksikään hoitaja ei todellakaan vastaa yhdestäkään ihmishengestä. tämä meemi on väsyneempi kuin naisen euro 

Juurihan uutisissa oli siitä miten hengityshalvauspotilas kuoli, koska hoitaja jätti työnsä hoitamatta. Kukaan muu ei ollut edes paikalla, joten kyllä oli tämäkin hoitaja mitä suurimmassa määrin vastuussa. Kamala tapaus, ja todellakin toivon ettei tällaisia hoitajia enempää ole!

Vierailija
45/230 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen kyllä eri mieltä. Jos esim yövuorossa potilas menee elottomaksi, hoitaja elvyttää niin kyllähän se on hoitajan vastuulla olut. Samoin esim hengityshalvauspotilaiden hoitaminen

Vierailija
46/230 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurihan uutisissa oli siitä miten hengityshalvauspotilas kuoli, koska hoitaja jätti työnsä hoitamatta. Kukaan muu ei ollut edes paikalla, joten kyllä oli tämäkin hoitaja mitä suurimmassa määrin vastuussa. Kamala tapaus, ja todellakin toivon ettei tällaisia hoitajia enempää ole!

Niin, hoitajan työ täytyy tehdä selvinpäin. Onko liikaa vaadittu hoitajilta? 

Vierailija
47/230 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen kyllä eri mieltä. Jos esim yövuorossa potilas menee elottomaksi, hoitaja elvyttää niin kyllähän se on hoitajan vastuulla olut. Samoin esim hengityshalvauspotilaiden hoitaminen

Yksikään hoitaja ei ole joutunut vastuuseen potilaan menettämisestä. 

Ellei lasketa tahallisia toimia. 

Vierailija
48/230 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyll se on huono.

Jos menet kauppaaan, keittiöön tai ravintolaan töihin et saa lähellekkään tuota.

No noissa hommissa ei ollakaan vastuussa kenenkään hengestä ja terveystä.

Näissä töissähän vasta ollaankin vastuussa ja epäonnistua ei saa. Ihmisen ruokinta hygieenia vasta onkin vastuullisempaa kuin perseen peseminen. Noin tietämätön voi olla vain jos ei ole keittiöllä koskaan töissä ollut.  Hygieenia ja lämpötila vaatimukset ovat tosi tarkkoja. 

Vierailija
49/230 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha paskaa. Esim: Kovista kivuista kärsinyt mies kuoli terveyskeskuksen vuodeosastolla Pohjanmaalla saatuaan 20-kertaisen annoksen morfiinia kipupumpun kautta. Lääkkeen antanut sairaanhoitaja tuomittiin kuolemantuottamuksesta sakkoihin joulukuussa.

Ei tässäkään ollut kyse tahallisuudesta.

Vierailija
50/230 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha paskaa. Esim: Kovista kivuista kärsinyt mies kuoli terveyskeskuksen vuodeosastolla Pohjanmaalla saatuaan 20-kertaisen annoksen morfiinia kipupumpun kautta. Lääkkeen antanut sairaanhoitaja tuomittiin kuolemantuottamuksesta sakkoihin joulukuussa.

No jos hoitajat on tuota luokkaa, niin ansaitseekin tuomionsa. Kuten kuka tahansa muukin lääkemurhaaja. 

Vierailija
51/230 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan oli aivopieru!

Kyllä kuule siellä vanhustyössä vastataan ihmishengistä. Minun täytyy tietää miten toimia jos potilas tarvii elvytystä( eikä ole elvytyskieltoa) olen vastuussa lääkehoidosta jos paikalla ei ole sairaanhoitajaa. Jos valvon yksin yövuorossa, olen vastuussa yli 30 vanhuksen hyvinvoinnista. Jos teen virheen ja unohdan esim antaa insuliinin, voi potilas kuolla ja se on minun vastuullani. Todennäköisesti saisin syytteen ja potkut. Tuntuu siltä ettei toisilla ole mitään käsitystä siitä miten vastuullista työtä hoitotyö voi olla.

Vierailija
52/230 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos hoitajat on tuota luokkaa, niin ansaitseekin tuomionsa. Kuten kuka tahansa muukin lääkemurhaaja. 

Eli hoitaja on vastuussa potilaan hengestä. Sori siitä

Vierailija
53/230 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on jatkuvasti työmahdollisuuksia. On monia, joilla ei ole. 

Miksi "On monia, joilla ei ole."-ihmiset eivät opiskele hoitajiksi?

Vierailija
54/230 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500€/kk bruttopalkka on aika huono kokoaikaisesta työstä, olipa ala mikä hyvänsä.

Vierailija
55/230 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan nuo palkat kehnoja. Aina tietysti löytyy pienempipalkkaisia, mutta tuskin alle 4000e palkka ketään varsinaisesti motivoi.

Valintoja, valintoja....

Ongelmahan onkin se, että niin moni on alkanut valita toisin. Tilanne on jo aika paha, ja pahenee edelleen.

Eihän se ole ongelma, jos palkkojen toivotaan nousevan. Kysynnän ja tarjonnan laki, tätä ei juuri mitenkään saada keinotekoisesti aikaan, ellei kilpailulla tekijöistä. Muutenhan kyseessä on maksajan markkinat ja toki voi pyytää lisää palkkaa, mutta mitään, ei siis mitään järkeä sitä ei ole maksaa.

Vierailija
56/230 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli hoitaja on vastuussa potilaan hengestä. Sori siitä

Juu et ole. Esimerkkisihän oli rikos. 

Vierailija
57/230 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan oli aivopieru!

Kyllä kuule siellä vanhustyössä vastataan ihmishengistä. Minun täytyy tietää miten toimia jos potilas tarvii elvytystä( eikä ole elvytyskieltoa) olen vastuussa lääkehoidosta jos paikalla ei ole sairaanhoitajaa. Jos valvon yksin yövuorossa, olen vastuussa yli 30 vanhuksen hyvinvoinnista. Jos teen virheen ja unohdan esim antaa insuliinin, voi potilas kuolla ja se on minun vastuullani. Todennäköisesti saisin syytteen ja potkut. Tuntuu siltä ettei toisilla ole mitään käsitystä siitä miten vastuullista työtä hoitotyö voi olla.

Ja mihinkään vastuuseen et joudu, jos potilas kuolee. Paitsi jos olet ryynikänneissä itse vessan lattialla nukkumassa 

Vierailija
58/230 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan eri toiminnot ovat tosiaan täynnä paljon heikommin palkattua työntekijää, joten kummallista valittamista. Puhumattakaan ulkoistetuista toiminnoista, joihin hintoihin ahneet byrokraatit eivät vaivaudu edes tekemään inflaatiotarkistuksia.

Vierailija
59/230 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt hoitajien valitusta palkastaan. Peruspalkan lisäksi tulevat lisät, jotka ovat melko hyvät. Lisäksi lomat on aivan toista luokkaa kuin yksityisellä sektorilla. Menisivät paikkaamaan talouttaan ylenpalttisilla lomapäivillään.

Kunnallisen alan vuosilomista on sovittu menneinä vuosina työnantaja- ja työntekijäjärjestöjen kesken vaihtoehtona palkankorotuksille.

Jos lomia aletaan leikkaamaan, pitää nostaa palkkaa.

Vierailija
60/230 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, hoitajan työ täytyy tehdä selvinpäin. Onko liikaa vaadittu hoitajilta? 

Tottakai täytyy olla selvinpäin, eikä ole ollenkaan liikaa vaadittu! Itseasiassa mihinkään töihin ei ole ok mennä päihtyneenä. Mutta tässähän nyt oli kyse siitä onko hoitaja vastuussa potilaan hengestä. Ja kyllä siis on!