Ihmettelen miten hoitajat valittaa huonoa palkkaa
Lähihoitajan peruspalkka ilman lisiä n 2200 ja sairaanhoitajan 2400. Ei tuo nyt niin huono ole. Ainakaan minusta
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen ihmetellyt. Naisvaltaiseksi julkisen sektorin alaksi harvinaisen hyvät liksat.
Ihan paska palkka tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyll se on huono.
Jos menet kauppaaan, keittiöön tai ravintolaan töihin et saa lähellekkään tuota.
No noissa hommissa ei ollakaan vastuussa kenenkään hengestä ja terveystä.
Mietipä uudestaan. Jos elintarvikealalla katkeaa kylmäketju tai elintarvikkeen kuljetuksessa ja käsittelyssä tapahtuu kontaminaatio, voi olla hengen lähtö käsillä. Koskee myös hoituria, joka syö sitä ruokaa.
Luulisi että kun lähtee kouluttautumaan joksikin, niin olisi jo ennakkoon tietoinen tulevasta palkkatasostaan.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää, miten moni joutuu elämään muutamalla satasella kuussa.
No mietitääs. Moniko saa muutaman satasen kuussa ja maksaa sillä _kaiken_ itse? Ei kukaan. Kyllä siellä on sitten asumistuet, toimeentulotuet yms. mukana. Jos ei ole niin on omaisuutta.
Lähihoitajan palkasta jää käteen n.1600e ja sillä maksetaan KAIKKI omat kulut. Myös ne työssä käynnin kustannukset, mitä tuskin hänellä, joka saa "muutaman satasen kuussa", on. Ja toki se palkka parempi onkin kuin työttömällä tai eläkeläisellä. Niin sen pitää ollakin!!!
Hoitajilla ei ole erityisen huono palkka. Sen sijaan asuminen pääkaupunkiseudulla on niin kallista, että keskituloisellakin käteen jää todella vähän. Tämän takia työnantajien ja kaupungin pitäisikin tarjota edullista asumista, siten houkuteltaisiin niitä työntekijöitäkin. 2000 nettotuloilla elää ihan eri lailla jossain Seinäjoella kuin Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Marjo44hki kirjoitti:
Samantasoinen lääketeknikon palkka 1700€/kk.
Koomisinta tässä on se, että jos tulee puheeksi että olen apteekissa töissä, yleinen reaktio on "siellähän saa hyvin rahaa".
Apteekkari saa.
Tekninen ei.Ihmettelin, kun TE-toimisto lähetti minulle työtarjouksen lääketeknikon tehtävästä. Näköjään onkun virkailijan mielestä työ olin pätevä, kun olen sairaanhoitaja ja tradenomi, ja minulla oli ollut työkokemusta lääkealalta. Ansiosidonnaiseni oli samaa luokkaa, kuin mitä tuosta tehtävästä maksettiin.
Ennenvanhaan teknikoksi pääsi ilman koulua ja kokemusta.
Nykyään siihen on ihan ammattitutkinto, mikä yleensä vaaditaan.
Ei se farmaseutin palkkakaan ihmeellinen ole, 2650€/kk, kuitenkin yliopistotutkinto...
koita tehdä 3 vuoro tyätä elämäsi niin tiedät miten jaksat sen jälkeen
Onhan nuo palkat kehnoja. Aina tietysti löytyy pienempipalkkaisia, mutta tuskin alle 4000e palkka ketään varsinaisesti motivoi.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajan palkasta jää käteen n.1600e
Ja toki se palkka parempi onkin kuin työttömällä tai eläkeläisellä.
Niinkö luulet. Mun kuntoutustukikin on enemmän. Eläkettä odotellessa...
Vierailija kirjoitti:
Onhan nuo palkat kehnoja. Aina tietysti löytyy pienempipalkkaisia, mutta tuskin alle 4000e palkka ketään varsinaisesti motivoi.
Valintoja, valintoja....
Hoitsut ovat nostaneet itsensä jalustalle. Ovat ihan kunnon liksoilla, keskituloisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyll se on huono.
Jos menet kauppaaan, keittiöön tai ravintolaan töihin et saa lähellekkään tuota.
Mietipä uudestaan. Jos elintarvikealalla katkeaa kylmäketju tai elintarvikkeen kuljetuksessa ja käsittelyssä tapahtuu kontaminaatio, voi olla hengen lähtö käsillä. Koskee myös hoituria, joka syö sitä ruokaa.
No on se nyt vähän eri olla vastuussa jostain kylmäketjusta tai kuljetuksesta. :D Miten vaikea sellaisesta on pitää huolta, jos se on sun ainoa tehtävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyll se on huono.
Sun logiikalla voi ajatella, että kaikki ammatit on yhtä vaarallisia. Jos menet autolla töihin ja ajat jonkun yli, olet tullut tappaneeksi ihmisen.
Todellisuudessa keittiöhommissa ET ole vastuussa asiakkaittesi hengestä, toki noudatat normaaleja hygieniasääntöjä.
Olen aina ihmetellyt hoitajien valitusta palkastaan. Peruspalkan lisäksi tulevat lisät, jotka ovat melko hyvät. Lisäksi lomat on aivan toista luokkaa kuin yksityisellä sektorilla. Menisivät paikkaamaan talouttaan ylenpalttisilla lomapäivillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, en oikeastaan. Ajatusvirhe. Tiedän, että on huonompi kuin monella työttömällä tai eläkeläisellä. Vertasin vaan tuohon muutamaan sataseen kuussa ja muotoilin asian huonosti. On sentään parempi kuin osalla työttömistä ja eläkeläisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä todellakaan enempää käteen jää. Raskasta kolmivuorotyötä jossa kroppa hajoaa. Oli pakko lähteä alalta kun ei terveys kestänyt enää.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt hoitajien valitusta palkastaan. Peruspalkan lisäksi tulevat lisät, jotka ovat melko hyvät. Lisäksi lomat on aivan toista luokkaa kuin yksityisellä sektorilla. Menisivät paikkaamaan talouttaan ylenpalttisilla lomapäivillään.
Lisät ovat korvaus kaameista työajoista. Menepä itse jouluyöksi duuniin ja mieti uudelleen, miten "hyviä" lisät ovat.
Lisien kadehtijat eivät ole itse tehneet päiväkään vuototyötä.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää, miten moni joutuu elämään muutamalla satasella kuussa.
Joo, mutta ne ei myöskään tee niitä hoitajan töitä. Onhan tuo nyt oikeasti ihan umpisurkea palkka.
Noin pahalla allergialla ei voi syödä ravintolassa, jo siksikään, että annoksia valmistetaan samoilla välineillä.