Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palashampoo, joka ei rasvoita hiuksia käytön alussakaan?

Vierailija
20.02.2021 |

Ilmeisesti palashampoita on kahdella eri pohjalla tehty, toisella pitää odotella hiusten rasvoittumisen loppumista muutama viikko ja toisilla taas ei tätä ongelmaa ole. Mikä palashampoo olisi tämmöinen jota voi käyttää heti ilman rasvoittumista? Miten flow tai catteco?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/23 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaren taika tai kaurilan sauna, entäs nämä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa palashampoota, joka ei alkuun tekisi hiuksia hieman tahmaiseksi. Se ei kuitenkaan ole rasvoittumista, vaan hiusten sopeutumista kemikaalittomaan vaihtoehtoon. 

t. lukuisia palashampoita testannut

Vierailija
4/23 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus lukenut että eri pohjalla olevia palashampoita on ja toinen ei ree rasvaiseksi. Toinen on saippuapohjainen, mutta en muista mikä toinen oli ja kumpi swn rasvaisuuden teki.

Vierailija
5/23 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippuapohjaiset osalla rasvoittaa tai klähmää alussa, lisäksi eivät toimi kovan veden kanssa. Sulfaattipohjaisissa ei ole näitä ongelmia, tosin ei sitten saippuapohjaisten hyötyjäkään kuten hellävaraisuus ja tuuhentava vaikutus.

Sulfaattipohjaisia paloja löytyy esim Lushilta ja Famolta. Flow, Saaren Taika yms on saippuapohjaisia.

Vierailija
6/23 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt Dermosilin palashampoolla enkä ole huomannut mitään ongelmaa rasvoittumisen kanssa. Suosittelen!

Vierailija
7/23 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen testannut palshampoita merkeiltä: Saaren taika, Kolmio cosmetics ja Nurme (Ruohonjuuri). Mikään näistä ei ole rasvoittanut hiuksia käytön alussa tai myöhemminkään. Oma kokemus on että palashampoot pesevät hiukset normishampoita puhtaammiksi.

Vierailija
8/23 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Famolla on shampoopohjaisia jotka ei rasvoita https://www.ecoteekki.fi/b/famo/FAMO/

Vierailija
9/23 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lushilla on aivan ihana tuuheuttava palashampoo. Violetti väriltään, nimi ei nyt just tule mieleen.

Vierailija
10/23 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saippuapohjaiset osalla rasvoittaa tai klähmää alussa, lisäksi eivät toimi kovan veden kanssa. Sulfaattipohjaisissa ei ole näitä ongelmia, tosin ei sitten saippuapohjaisten hyötyjäkään kuten hellävaraisuus ja tuuhentava vaikutus.

Sulfaattipohjaisia paloja löytyy esim Lushilta ja Famolta. Flow, Saaren Taika yms on saippuapohjaisia.

Kiitos tarkennuksesta! Näkeekö sen jostain shampoon tiedoista kumpaa on? Onko saippua tai sulfaatti merkitty jollain? "Sisällysluettelo"hepreaa minulle

Vierailija
11/23 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä? Alussa voi mennä vähän aikaa, että hiuspohja tottuu miedompaan aineeseen ja ylimääräisen rasvan tuotto loppuu. Mutta ei se palashampoo sitä rasvoittumista aiheuta, vaan se aiempi liian tymäkkä puhdistusaine.

Minulla on rasvoittuvat hiukset ja käytän flow teepuuöljyshampoota. Hyvin pysyy hiukset puhtaana. Jos hiukset olisivat kuivat, käyttäisin varmaan jotain muuta.

Vierailija
12/23 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen testannut palshampoita merkeiltä: Saaren taika, Kolmio cosmetics ja Nurme (Ruohonjuuri). Mikään näistä ei ole rasvoittanut hiuksia käytön alussa tai myöhemminkään. Oma kokemus on että palashampoot pesevät hiukset normishampoita puhtaammiksi.

Ei useimmilla tulekaan tuota rasvoittavaa vaikutusta, varsinkaan jos asuu paikassa jossa pehmeä vesi. Mutta osalla tulee kyllä eikä se kaikilla mene pois vaikka sisukkaasti jatkaisi saippuapohjaisella palalla pesua.

Varsinaisesti se mitä se lähmä on, on saippuajäämää, ei pois peseytymätöntä rasvaa. Jos on hiussuomut enemmän auki joko luonnostaan tai käsittelyjen takia, saippuajäämiä tarttuu siihen helpommin kuin sileään hiukseen. Etikkahuuhtelulla niitä saa pois kyllä.

Vierailija
13/23 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kysymystä? Alussa voi mennä vähän aikaa, että hiuspohja tottuu miedompaan aineeseen ja ylimääräisen rasvan tuotto loppuu. Mutta ei se palashampoo sitä rasvoittumista aiheuta, vaan se aiempi liian tymäkkä puhdistusaine.

Minulla on rasvoittuvat hiukset ja käytän flow teepuuöljyshampoota. Hyvin pysyy hiukset puhtaana. Jos hiukset olisivat kuivat, käyttäisin varmaan jotain muuta.

Noh voidaan nus sia pilkkua sitten, olkoon mikä vain joka sen rasvaisuuden aiheuttaa mutta se 4viikon odottelu mähmäisissä hiuksissa on oksettavaa

Vierailija
14/23 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se toinen pohja on SLS, natriumlauryylisulfaatti. Toisissa saippuoitu öljy. Ensimmäinen on käytännössä tavallista shampoota ilman vettä.

Vierailija
15/23 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tarkennuksesta! Näkeekö sen jostain shampoon tiedoista kumpaa on? Onko saippua tai sulfaatti merkitty jollain? "Sisällysluettelo"hepreaa minulle

Jos sisällysluettelossa on vain öljyjä tai näiden saippuoituja muotoja esim sodium olivate tai cocoate (oliivi tai kookosöljy saippuoituna), on saippuapohjainen ja voi lähmätä. Sulfaattipohjaisissa löytyy pesevä sulfaatti incistä kuten sodium laureth sulfate, sodium coco sulfate, Sodium Cocoyl Isethionate.

Vierailija
16/23 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin palashampoon käytön Lushin tuotteilla. Ne ovat siis ihan tavallista shampoota, ainesosana SLS, joka siis on käytössä useimmissa perusshampoissa. Sitten siirryin saippuapohjaisiin tuotteisiin (esim. Saaren taika, Flow ym, itse käytän vähemmän tunnettua merkkiä, jota eräs paikallinen yrittäjä käsityönä tekee). Olin kuullut varoittelua, että saippua saattaa jättää hiukset alussa lähmäiseksi, mutta mulla tapahtui niin vain ekan pesun jälkeen. Toisen pesukerran jälkeen ei ole ollut sitä ongelmaa. Aloitin kuitenkin sen käytön kaiken varalta lomalla. :)

Vierailija
17/23 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo monta vuotta käyttänyt vartalon ja hiusten pesuun ihan halpaa Imperial Leather -palasaippuaa. Hiukset kiiltää ja ovat tuuheat, akne on hävinnyt kasvoista ja olkapäistä jne. Ennen lutrasin kaikenmaailman tököttien (Clinique, Clarins, ym.) kanssa, mutta yksinkertainen totuus on, että puhtaudesta se lähtee. Tököteillä vaan tukitaan huokoset. 

Vierailija
18/23 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliiviöljysaippua turkkilaista kaupoista. Ei ole varsinaisesti palashampoo vaan saippua, mutta toimii yhtä hyvin ellei paremmin ja on halpaa, tyyliin 5 kpl vitosella.

Vierailija
19/23 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sisällysluettelossa on vain öljyjä tai näiden saippuoituja muotoja esim sodium olivate tai cocoate (oliivi tai kookosöljy saippuoituna), on saippuapohjainen ja voi lähmätä. Sulfaattipohjaisissa löytyy pesevä sulfaatti incistä kuten sodium laureth sulfate, sodium coco sulfate, Sodium Cocoyl Isethionate.

Toki ne sulfaatit on sitä samaa tavaraa kuin käytetään nestemäisissä shamppoissa myös ja melko allergisoivia. Nuo aidot saippuat eli kasviöljypohjaiset on tosiaan niitä joita yleensä tarkoitetaan kun puhutaan palashamppoista.

Vierailija
20/23 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkohan Garnierin Respons-palashampoot hyviä, onko kukaan teistä kokeillut? Uteliaisuus heräsi koska pidän sarjan tavisshampoista, tosin aloittajan lailla minullakaan ei ole kärsivällisyyttä mihinkään siirtymävaiheisiin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi