Pärjäisitkö ilman yksityissaastutinta jos ei tarvitsisi käydä töissä tienaamassa rahat sen ylläpitoon
Kommentit (34)
Pärjäisin hyvin ilman autoa, mutta pidän kovasti autoilusta. Siksi valintani on auto.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meen koko työmatkan bussin perässä niin tietenkin tarviin sitä......
Ja mitenhän tämä liittyy aiheeseen?
porvoolainen ei sitten ymmärtänyt?
Vierailija kirjoitti:
Toki.
Kohta tänne alkaa kirjotteleen ne joilla 7 lasta ja jokaisella erityisvamma yms ja itellä pari astmaa ja jalat irti. Ja lähin kauppa on 400 kilsna päässä ja siellä käydään aamuin illoin ja anoppi asuu kuussa.
.
😂
Meillä on töissä tehty jo vuosi etätöitä ja firma irtisanoi jopa yhden toimitilan vuokrasopimuksen kun sitä ei tarvita,kun etätyöt sujuu.
Kysyin työnantajalta että kai jatkossakin saa tehdä etätöitä, kun käytäntö on osoittanut sen toimivaksi, työntekijät tykkää, työteho on hyvä, ja firma säästää toimitilakuluissa, niin vastattiin että ei todellakaan!
Kun korona on ohi, kaikkien on palattava toimistolle töitä tekemään.
Äly hoi.
Pärjäisin todellakin ilman autoa muuten.
No pärjäisin, mutta sun pitäis siten kustantaa mun elämä, jos ei töissä saa käydä.
Aika monta asiaa pitäisi muuttua elämässäni, että pärjäisin ilman. Töissä en käy, olen eläkkeellä. Pärjäisin, jos olisi ihan pakko, mutta olisin paljon enemmän muiden armoilla. Tarvitsen autoa lähinnä kuljettamaan pitkää matkaa isoa määrää jotain. Tai kuljettamaan jotain, mitä ei käytännössä voi kuljettaa julkisilla.
Taitaisin lopulta kuolla luonnonvalinnan seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki.
Kohta tänne alkaa kirjotteleen ne joilla 7 lasta ja jokaisella erityisvamma yms ja itellä pari astmaa ja jalat irti. Ja lähin kauppa on 400 kilsna päässä ja siellä käydään aamuin illoin ja anoppi asuu kuussa.
.
😂
Meillä on töissä tehty jo vuosi etätöitä ja firma irtisanoi jopa yhden toimitilan vuokrasopimuksen kun sitä ei tarvita,kun etätyöt sujuu.
Kysyin työnantajalta että kai jatkossakin saa tehdä etätöitä, kun käytäntö on osoittanut sen toimivaksi, työntekijät tykkää, työteho on hyvä, ja firma säästää toimitilakuluissa, niin vastattiin että ei todellakaan!Kun korona on ohi, kaikkien on palattava toimistolle töitä tekemään.
Äly hoi.
Pärjäisin todellakin ilman autoa muuten.
Vaihda työpaikkaa?
Kumpi on tehnyt itsestään toisesta enemmän riippuvaisen: sinä työnantajasta vai työnantaja sinusta
En, teen työkeikkaa syrjäkylille, jonne ei bussit kulje mun työaikoihin.
Vierailija kirjoitti:
En, teen työkeikkaa syrjäkylille, jonne ei bussit kulje mun työaikoihin.
Tekisit työkeikkaa, jos et tekisi työkeikkaa.
Ok.
Täällä ei ole julkista paikallisliikennettä. Töihin ja kauppaan pääsen ja kuljen kävellen liikunnan vuoksi, jollei ole raskaita ostoksia. Sen sijaan harrastukseni saisin lopettaa ilman autoa, koska en jaksa raahata tuubaa 6 kilometrin matkaa. Myös lasten soittimia pitää kuljetella. Taksin käyttö toki olisi mahdollista, mutta kävisi kalliiksi. Maksaahan oma autokin tietysti, mutta mielestäni se on elämänlaatua täällä pikkukylässä.
Toisaalta: miksi meidän yksityisautoilijoiden pitäisi säästää sellunkeiton lisäämisestä syntyvät hiilidioksidipäästöt? Metsä Groupin uusi Kemin sellutehdas tuottaa vuodessa puolet yksityisautoilun päästöistä ja siihen hallitus myöntää meidän laskuun päästöoikeudet. Suunnitelmana on ilmeisesti kiristää yksityisautoilua niin paljon, että päästökiintiö ei ylity.
Pärjäisin kyllä hyvin ilman takkaa. Eikä mun tarvitse käydä töissä sitä varten, puut maksaa pari-kolme sataa vuodessa ja nuohous muutaman kympin.
Jos ap tarkoittaa autoa niinkuin moni tässä ketjussa olettaa, niin en pärjäisi ilman sitä, mutta se ei ole yleissaastutin vaan täyssähköinen.
Sairasta, niin kuin yrittäisi olla vahingoittamatta itseään ja lähimmäisiään.
Joo pärjätään kyllä vaikka meillä on kyllä auto, mutta ei sillä pahemmin ajeta. Mulla on kyllä pitkä työmatka, mutta toisaalta tykkään kävellä julkisille niin tulee pakostakin sitä liikuntaa ja kyllä se silti aina piristää. Julkisissa istuminen on kivempaa kuin ruuhkissa ajaminen varsinkin näillä keleillä kun monelta lähtee henki. Meillä on pieniä lapsia, mutta onneksi päiväkoti on pulkkamatkan päässä, se on jotenkin mukavampaa kuin saakelin turvaistuinten asettelu. Joitain reissuja ja matkoja tehdään autolla, mutta ei oikeastaan ole arjessa mitenkään pakollinen. Sillä lailla kiva, että jos tulee vaikka kiire päivystykseen niin sinne pääsee heti viemään ja omalla autolla on nopeiten perillä. Auto on maksettu ja hyvässä kunnossa, että eipä siitä tule kuluja kuin vakuutukset ja polttoaine. Tietty saishan siitä rahaa kun sen myisi, ei nyt kyllä silti myydä kun joskus sitä aina joku tarvitsee, jos ei me niin joku sukulainen tai kaveri.
25km töihin eikä julkinen kulje ennen sitä, toki oma valinta täällä asua, mutta en pärjäisi. Ilman sitä joutuisin sitten myymään tönön, jota en tiedä uskallanko edes myydä käräjiä peläten tai jättää tyhjän pantiksi ja sitten pitäisi tienata tuplat, että voisi kaksi asuntoa maksaa sen vuoksi, että ilman autoa pitäisi olla.
En pärjäisi. En pärjää ilman
- tupakointia
- masturbointia
- piirtoheitintä
- päihteitä
- pinsettejä
- legoja
- pahvinkeräystä
Jos jonkin näistä ottaa pois, menehdyn. Tai en välttämättä, mutta olen liian mukavuudenhaluinen kestämään elämää.