Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teitä lihansyöjiä kammoksuta et ollu elävä olento?

Vierailija
20.02.2021 |

Aatelkaa se naudan pihvi tai kananleike vähän ennen sen paistoa nauttinu elämästä :(

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologina tiedän, että kasvit ja sienetkin ovat eläviä olentoja.

Tiesitkö sinä tätä?

Toki tiedän. Kaikkailla on elämää. Mutta eläimet muistuttavat liika minua, läheisiäni, sinua. Siksi en voi syödä eläintä, enkä voisi syödä myöskään sinua.

Meillä on hyvin pieni ero geneettisesti ihmisten ja eläinten kesken. 

Puhu vaan omasta puolestasi sen suhteen, että muistat lehmää tai kanaa. 

Vierailija
62/73 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minun pitäisi itse tappaa eläin jonka syön tai edes katsella, kun se tapetaan, niin jäisi liha syömättä.

Sinusta varmaan myös ok ta'paa ihmisiä, kunhan sinun ei tarvitse osallistua tekoon. Melkoisen tekopyhää. 

Siksi en ta`pa mitään, enkä ketään. Enkä syö lihaa.

Kyllä vaan tapat. Ne kasvitkin olivat eläviä ennen kuin niistä tehtiin sinulle ruokaa. 

Kasvilla ei ole kasvoja. Kasvu ei valita, kun siihen sattuu. Kasvi ei hoida poikasiaan. Kasvi ei näytä hätää, eikä pelkoa. Kasvi ei osoita hellyyttä minulle tai kelleen. 

Mikään noista ei poista sitä tosiasiaa, että kasvi tapetaan ennen kuin siitä tehdään ruokaa. Se voi hyvinkin näyttää hätänsä ja valittaa, mutta sinä et vain sitä osaa tulkita, koska et ymmärrä kasvien kieltä. 

Se haju, mitä kasvit erittävät, kun niitä vaikkapa leikataan, on kasvin hätähuuto, juurikin se leikatun ruohon haju, tomaatin oksan haju ym. on viesti hädästä lajitovereilleen. Osalla kasveista tuo pahan hajuinen ja joskus jopa myrkyllinen eritys torjuu samalla niitä syöviä eläimiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologina tiedän, että kasvit ja sienetkin ovat eläviä olentoja.

Tiesitkö sinä tätä?

Toki tiedän. Kaikkailla on elämää. Mutta eläimet muistuttavat liika minua, läheisiäni, sinua. Siksi en voi syödä eläintä, enkä voisi syödä myöskään sinua.

Meillä on hyvin pieni ero geneettisesti ihmisten ja eläinten kesken. 

Olet siis rasisti. Asetat eläimet ja kasvit eri arvoon.

Vierailija
64/73 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeniperimältä erot ovat aika pieniä. Yleensäkin eliöiden erot tulevat enemmän geenien lukkiutumisista yms. kuin täysin eri geeneistä. Vaikka ihminen eroaakin esim. kalasta aika paljon, niin alkiovaiheessa ihmiselle kasvaa oikeastaan kolmet erilaiset munuaiset. Ensimmäiset, kehittymättömimmät, esiintyvät lähes paikoillaan olevilta vesieläimiltä (mm. ympyräsuisilta), toisia liikkuvilla vesieläimillä (mm. kaloilla) ja kolmannet ovat kehittyneet maalla liikkuville eliöille. Nämä "kahdet" munuaiset hajoavat ja solut kehittyvät muiksi elimiksi, mutta tämä kertoo jotain yhtäläisyyksistä muihin eliöihin, jopa niinkin kaukaisiin kuin kaloihin.

Vierailija
65/73 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhee, en voi syödä eläimiä tai kasveja kun ne on ollut elossa!! Mitä me sitten syödään :D

Vierailija
66/73 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ajattelen sitäkin. Myös monia muita asioita ajattelen lihansyönnin kannattavuudesta. Siksi olen siirtynyt syömään pääasiassa kasvisruokaa. Lihaa kun syön, on se useimmiten riistaa. Itseäni lohduttaa ajatus, että eläin on saanut kuitenkin elää vapaana ja onnellisesti metsässä, kunnes se on ammuttu. Useimmiten kuolema koittaa silloin välittömästi, eikä eläin ehdi panikoida kuten esim. teuras-kuljetuksessa tms.

Vierailija
67/73 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Koska joskus näen omin silmin "ristikon" takaa kuinka lihapalasen elo päättyy ja alkaa matka pakastinta & pataa kohti. Leikkuut & vakuumit teetän alan eläköityneellä ammattilaisella (hänellä kun hyvät tilat & pelit ja rensselit),mutta itse teen "esisiivouksen".

Vierailija
68/73 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ajattelen sitäkin. Myös monia muita asioita ajattelen lihansyönnin kannattavuudesta. Siksi olen siirtynyt syömään pääasiassa kasvisruokaa. Lihaa kun syön, on se useimmiten riistaa. Itseäni lohduttaa ajatus, että eläin on saanut kuitenkin elää vapaana ja onnellisesti metsässä, kunnes se on ammuttu. Useimmiten kuolema koittaa silloin välittömästi, eikä eläin ehdi panikoida kuten esim. teuras-kuljetuksessa tms.

Minä voin näin maatalousyittäjä sanoo ettei meidän teuraseläimet ainakaan kärsi, eikä varmaan muidenkaan

Vierailija
69/73 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voin näin maatalousyittäjä sanoo ettei meidän teuraseläimet ainakaan kärsi, eikä varmaan muidenkaan

Tosi kiva kuulla! :)

Vierailija
70/73 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kyllä mieluummin kasvi- kuin eläinkunnan tuotteita, koska ne noin yleisesti ovat ihmiselle terveellisempiä. Itse en kuitenkaan kykenisi olemaan syömättä eläimiä tai kasveja vain sen takia, että ne ovat joskus olleet eläviä, kun ei se pelkkä vesi ja happikaan oikein muutamaa päivää pidempään hengissä pidä.

Vierailija
71/73 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatikseni työskentelen sekä lemmikki-että tuotantoeläinten parissa.

Ikävä sanoa että ehdottomasti enemmän kammottaa lemmikkieläinten pito kuin tuotantoeläinten kasvatus. 😬

Aw

Vierailija
72/73 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elukka on kuitenni elukka ja ihminen on ihminen. Niitä ei pitäis osata kenenkään sekottaa keskenään. Elukan saa tappaa ja syöä, ihmistä ei. Erotathan varmasti kumpi on kumpi

Vierailija
73/73 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan puilla ja kasveillakin ollut elämä. On tutkittu, että kasvit viestivät vieressä oleville vaarasta jne.

Kyllä!

Aamulehdessä oli tästä iso juttu kerran. Kun lähistöllä kaadetaan puita, ne viestivät kemiallisesti vaarasta muille puille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi