Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joiden n. 2 v ollut hoidossa ja sinä opiskellut vauvan kanssa?

07.08.2006 |

Mä jatkoin iltaopintojani kun esikoinen oli 5 kk, se palautti mut taas itsekseni kun sai käyttää aivojaan ja olla aikuisten ihmisten maailmassa.

Nyt tämä meidän arki on mennyt sellaiseksi itkuksi ja hammastenkiristykseksi (lähinnä minulla), että olemme päätyneet laittamaan reippaan 2 v poikamme pph:lle ja aloitan 6 kk vauvamme kanssa opiskelun taas. Eli luennot ovat iltaisin ja päivisin päikkärien aikaan teen tehtäviä. Onko muita vastaavassa tilanteessa olleita?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli silloin 3v kotona ja 6v tarhassa sekä koululainen. Pääasiassa tein kandin tutkielman ja kävin suorittamassa muutaman tentin sinä keväänä vauvan ollessa 2vkoa-5kk. Syksyllä kun kuopus oli 8kk, silloin 3½v palasi tarhaan ja itse jatkoin hieman tiiviimmin opiskeluja. Kuopus oli satunnaisesti ystävälläni hoidossa silloin kun tarvitsin hoitoa tenttien ja joidenkin luentojen ajaksi.

Meillä hommat sujui melko hyvin. Tosin aika ajoin oli itselläni pinna kireällä kun oli kireä aikataulu, mutta yllättävän hyvin se sujui. Sitten kuopus jatkoi yksityisesti ystävälläni täytettyään vuoden ja minä palasin töihin (ja opiskelut jatkuivat taas sivutoimisesti). Nyt olen kesän ollut kotona ja taas ensi viikolla palaan töihin ja parin viikon päästä jatkuu myös opiskelut. Nyt on kuopus jo 1v8kk ja palaa hoitoon.

Minä olen varmaan tällainen ikuinen opiskelija, mutta nyt saatuani opiskelupaikan jo kauan haaveilemassa opiskelupaikassa aion vielä jaksaa tämän vuoden työn ohessa, sitten loppuaika tarkoitus jäädä opintovapaalle ja jopa valmistuakin :)

Vierailija
2/4 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opinnäytetyön tein niin että kaikki kolme olivat kotona, vauva oli helpoin, vaikkakin oli koliikki. Vaikeinta oli pitää lapsia sisällä kun piti istua koneella. Ulkoilin 2-4h aamulla, loput ajat persus kiinni penkissä ja vauva sylissä(huutamassa)

Nyt olen valmistunut työpaikka odottaa. Sitkeys ja ahkeruus palkitaan. tsemppiä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa opiskelut sujuivat hyvin, toisen lapsen synnyttyä 1,5 v. sitten meni vaikeammaksi. Käyn iltaisin amk:ta ja viime vuosi oli aika rankka. Itse kyllä jaksaisin, mutta mies ei... Keväällä jo vähensin kursseja ja nyt alkavan vuoden vedän myös kevennetyllä ohjelmalla. Minulla opinnot kestävät sitten hieman ideaalia pidempään, mutta vuosi sinne tai tänne. Perhesopu on kuitenkin tärkein. Meillä lapset 3,5 v. ja 1,5 v. ja molemmat kotona. Isompi ei ole enää vuoteen nukkunut päikkäreitä, mutta puuhailee jotain rauhallista kuopuksen päikkärien aikana, joten saan edes vähän opiskeltua. Ja onhan sitten yöt... Vähän vasemmalla kädellä on koulu mennyt, mutta olen laskenut rimaani niin, että kunhan kurssit menee läpi. Jos ei tentissä, niin ainakin rästitentissä. Arvosanat ovat olleet keskitasoa ja olen niihin ihan tyytyväinen. Tärkeimmistä aineista on kuiten tullut kiitettävä. Pääasia, että opinnot etenee ja onhan kouluillat hengähdystaukoa minullekin.

Vierailija
4/4 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä opiskelen vauvan kanssa. Eli joulusta asti ollaan tehty niin, että meidän 4-vuotias on päiväkodissa ja tuolloin 5 kk vanha on kotona. Unien aikaan opiskelen ja luennoillekin olen päässyt sekä iltaisin, että päivisin silloin tällöin, kun vauva on ollut hetken hoidossa (tai mies kotona). Järjestelmä on toiminut hyvin. Tosin vauvaa on kuljeteltu jonkin verran mukana, vaihdettu miehen kanssa hoitovuoroa koulun ulkopuolella jne, mutta vauvan kanssa se onnistuu, hän nukkuu vaunuissa. Esikoiselle taas on ollut rauhallisempaa jatkaa omassa päiväkodissaan omien kanvereidensa kanssa.

Nyt syksyllä tahti jatkuu, vaikka " vauva" onkin jo 1 vuotias. Jään kuitenkin hänen kanssaan kotiin ja edelleen opiskelen päiväunien aikana ja satunnaisesti käytetään hoitajaa. Vanhempi lapsemme jatkaa tutussa päikkärissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi