Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni VELA puhuu lapsiperheistä niin ikävään sävyyn?

Vierailija
20.02.2021 |

Tätä ilmiötä olen jo pitkään ihmetellyt. Ja en yleistä, en todellakaan tarkoita että kaikki noin tekisivät, mutta esimerkiksi tällä palstalla tähän törmää harva se päivä.

Tuntemattomista lapsista saatetaan puhua tosi törkeästi. Jos jostain kuuluu lapsen ääniä sitä kommentoidaan heti. Lapsiperheiden arjelle naureskellaan kuinka he käyvät prismassa (vau?) ja se on kamalaa. Sitten se vahingoniloinen meininki kun kerrotaan oman elämän auvosta, kuinka minä saan tehdä mitä haluan. Väkisin tulee sellainen olo, että itseä koitetaan nostaa muiden yläpuolelle ja halutaan tehdä selväksi että sinun elämäsi on pskaa ja minun ei.

En tiedä osaanko nyt purkaa näitä ajatuksiani niin että kukaan saisi niistä kiinni. Ehkä joku on huomannut saman?

Minua itseäni ei voisi vähempää toisten perhekuviot kiinnostaa enkä arvostele kenenkään tapaa elää. Uskon myös että enemmistö lapsiperheistä on oikein tyytyväisiä elämäänsä jonka ovat valinneet.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa oon itsekin miettinyt.

T. Vela 35v.

Vierailija
2/28 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein törkeimmin lapsiperheistä puhuvat ihmiset joilla on omia lapsia. Omat lapset, muiden kakarat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI lapsiperheistä ei saisi puhua ikävään sävyyn?

Vierailija
4/28 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla asialla vain pari äänekästä velaa, joiden näppäimistö sauhuaa. Itse esim. olen vela enkä ole haukkunut perheellisiä kertaakaan. Tykkään lapsista. 

Vierailija
5/28 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vela?

Vierailija
6/28 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysellään, milloin teette lapsia tai peräti sanotaan, että pitäisi tehdä. Aivan kuin se olisi joku velvollisuus yhteiskuntaa, muita ihmisiä ja syntymättömiä lapsia kohtaan. Ollaan varmoja, että mieli vielä muuttuu tai jos ei muutu, niin vanhana kaduttaa. Ollaan tietävinään, että elämänmuoto, mikä sopii itselle, on parasta kaikille muillekin. Omien arvojen ja valintojen tuputtaminen aiheuttaa vastareaktion.

Enhän minäkään tuputa omaa elämäntapaani lapsiperhearkea eläville sukulaisilleni tai tuttavilleni.

Vierailija
7/28 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joku puhuu noin, tyhmää. Itse en.

T. Vela

Vierailija
8/28 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin aikoinaan, että naapurin Liisalla on jotain hampaan kolossa lapsiani vastaan koska hänellä oli minua kohtaan aina jotenkin tuima ja äksy ilme.

Paljastui, että oli kärsinyt aiemmin kahdesti kasvohalvauksesta eli ei voinut ilmeilleen mitään. Hänellä ei ollut lapsia vastaan mitään. Kaikki oli omaa kuvitteluani.

Vierailija
9/28 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä siksi, koska ovat kyllästyneet vastakkainasetteluun, jota sinäkin ap haluat tässä luoda.

Vierailija
10/28 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa vela?

Vierailija
11/28 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa vela?

VapaaEhtoisesti LApseton

Vierailija
12/28 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsii tehneet saa ehdotella vauvatalkoita ja syyllistää päivästä toisee meitä, jotka ei haluu lapsii, siitä et syntyvyys laskee?

Vierailija
13/28 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa vela?

Lyhenne sanasta velka.

Vierailija
14/28 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä puhe mistä puute.

Vierailija
15/28 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin moni perheellinen puhuu lapsettomista niin ikävään sävyyn?

Vierailija
16/28 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan katsottu tukkapystyssä supernannya. terv. Vela

Vierailija
17/28 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei halua elää tietyllä tavalla ja pitää sitä elämäntyyliä kaikin puolin vastenmielisenä, ei sinun takiasi ap kukaan ala teeskennellä että se olisi hienoa. Haluat kai että jokainen aloittaisi sanomalla "Arvostan tosi paljon vanhemmuutta mutta..."

Sinun elämäntapasi on joillekin vastenmielinen. Osa ihmisistä ei halua sitä mistään hinnasta. Miksi se on sinulle ongelma?

Vierailija
18/28 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla just nää meidän lapset, muiden kakarat - tyypit näitä äänekkäimpiä lapsia negatiivisesti kommentoivia. Veikkaan että valtaosa meistä vapaaehtoisesti lapsettomista ei ole kovin kiinnostuneita puhumaan lapsista ja lapsiperheistä ylipäätään. Ei minua ainakaan vaan kiinnosta. Siis aiheena, toki esim ystävät ja heidän elämänsä kiinnostaa, oli lapsia tai ei.

Vierailija
19/28 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani VELAT kylläkin pitävät lapsista.

Vierailija
20/28 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla asialla vain pari äänekästä velaa, joiden näppäimistö sauhuaa. Itse esim. olen vela enkä ole haukkunut perheellisiä kertaakaan. Tykkään lapsista. 

Mulla on lapsia ja suurimmalla osalla tuttavistani ei ole eikä aika monelle ole tulossa. Kaikki velatkin on meidän tuttavapiirissä, suvussa, harrastuksissa, töissä... tosi kivoja eikä oo tarvinnut alkaa karttaa ketään suunnattoman lapsi- ja mammavihan takia. Eikä kukaan olr alkanut kattamaan meitä, joten en usko, että edes päänsä sisässä hautoisivat niin vihamielisiä ajatuksia kuin av:lla saa lukea. Tällä palstalla sitten viettää paljon aikaa ainakin yksi porsija-pershedelmä-hulluvela. Kyllä sitä tottakai miettii, että mikä tämän ihmisen todellinen ongelma on? Myös seurustelin viimeksi velamiehen kanssa, jolla oli omia kummilapsia (siskonsa lapsia) eikä muutenkaan ajatellut lasten pilaavan kenenkään elämää (taikka alapäätä niinkuin av:lla). Ei vaan itse halunnut omia kasvattaa. Nää palstahullut (muissakin aiheissa) on jotenkin pahoinvoivia ihmisiä kauttaaltaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme