Ällöttävä kysymys, myönnetään, mutta
onko jollakulla muulla samanlainen ongelma (ja siihen ehkä ratkaisu?): eli hengitykseni haisee pahalta. Syynä on nieluuni kerääntyvät ruokajäämät, joista tulee pieniä vaaleita ja pahanhajuisia rakeita, joita on vaikea saada kakomallakaan pois suusta. Mulla on ilmeisesti nielurisoissa tai jossain nielussa jokin kolo, johon niitä ruokajämiä jää. Ja jos niitä rakeita saa kakottua (ällöä joo), niin ne tosiaan haisee ihan P:ltä. Rasittavaa...
Kommentit (18)
Onko sulla muuten niin, että kun olet syömättä, niin haju oikein innostuu? Mulla on, yök.
uutta suuvettä joka auttaa, nimi muistaakseni jokuSB12 tai sinnepäin...
Joillakin ne aiheuttavat jatkuvaa tulehdusta ja ainakin silloin saa lähetteen julkisellakin puolella niiden poistoon. En ole varma polttavatko ne vai kuinka ne poistetaan. Yksityisesti vaivan saa ainakin hoidatettua jos julkisella puolella on nihkeää poistoon pääsy. Aikas kuvottava on se haju juu, äidilläni oli proput ja poiston jälkeen henki raikastui täysin.
En tiedä, mikä hänellä pahan hengityksen syy, mutta haju oli hirveä, erittäin huolella hygieniastaan huolehtivan miehen henki haisi kuin alleen laskenut puliukko olisi istunut vieressä.. Vaan eipä haise enää. Apteekista tuota ihmenestettä saapi. :)
Ette voi olla tosissanne, tikahdun nauruun !
lääkärisivustolta oli näkkileipä!
Kuivat murut voivat viedä kokkareita mennessään.
Halpa kokeilla ;)
Ne " proput" pukkaa joskus itsestään suuhun sellaisella voimalla, ettei sitä voi estää. Saattavat pullahtaa suuhun kesken lauseen; on siinä tekeminen, ettei se putoa suusta kaikkien pällisteltäväksi.
Heti huomenna apteekkiin!
hammaskivikin voi aiheuttaa pahaa hajua suussa. mulla oli kiveä ja kun poistettiin, niin ei henkikään haise. käytän nykyään myös hammaslankaa säännöllisesti.
poistettiin nielurisat paikallispuudutuksessa tämän asian vuoksi, ja auttoi.
Minäkin huomasin asian saatuani toisen lapsen, en tiedä onko mitään yhteyttä. Eikös tuo apteekin ihmelitku ole tarkoitettu joidenkin rikkikaasujen (mainoksen mukaan) aiheuttamaan pahaan hajuun? Voisihan sitäkin kokeilla. Jännä huomata että teitä on muitakin. Lähden tästä syömään näkkileipää.
ap
Minulta leikattiin nielurisat juuri tuosta syystä.
Tutullani auttoi, kun alkoi ottaamaan B-vitamiinia. Ja sen huomaa heti jos on purkki päässyt loppumaan, eikä ole vielä ostettu uutta :)
ja ihmettelin että mitä ne oikein on mutta taas viisastuin tällä palstalla, mulla poistettu nuorena nielurisat joten itselläni ei moista ongelmaa ole tullut...
Tullut ihan pikkutytöstä asti. Kitarisat mulla on poistettu, mutta pitääköhän sitä mennä vielä poistamaan nielurisatkin.. Vaikka ei ne pallerot niin paljoa häiritse.
Eli jos ne häiritsevät liikaa, niin kannattaa käydä näyttämässä lääkärille. Tosin tuon vaivan takia joutuu siihen " ei kiireellisten" -leikkausten jonoon, joten odotus aika on ainakin pääkaupunkiseudulla vuosi tai vähän yli.
kurkku-ja nenäpolille just noiden proppujen takia siinä toivossa että toteavat et nielurisat pitää poistaa. Lääkäri totesi polilla että eivät mielellään leikkaa ellei syynä ole esim. jatkuva tulehdus nielussa. Syynä se että leikkaus on aina leikkaus ja turhia sellaisia vältetään. Mullakin oikein näkyy koloja nielussa johon proput ajoittain kasautuvat vaikka ei ole ollut angiinoita yms. Voi mennä parikin kuukautta että proppuja ei näy ja sitten niitä puskee joka kolosta! Proput eivät ole polin lääkärin mukaan ruokaa vaan kuollutta nielun limakalvosolukkoa ajan kanssa kasaantuu koloihin ja nousee pintaan päin ja lopulta irtoaa suuhun. Ovat kuulemma vaarattomia vaikkakin ikäviä. Niitä voi poistaa just esim. hammasharjan päällä. Lääkärin mukaan kolot nielussa häviävät usein vuosien kuluessa ja samalla proppuongelma katoaa joten siksi ei kannata heti lähteä leikkaamaan risoja pois.
olen käyttänyt. Lieköhän samanmoista myrkkyä kuin tuo SB12?
Niitä kutsutaan propuiksi.