Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään vähän matkustellut ihminen on huonompi kuin paljon matkustellut?

Vierailija
19.02.2021 |

Mitä väliä sillä matkustelun määrällä on?

Kommentit (691)

Vierailija
501/691 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen huomaa, jos joku ei ole asunut ulkomailla. Omassa tuttavapiirissäkin on puolituttuja, jotka uskovat tähän halla-aholaiseen rajat kiinni -ideologiaa. Heitä yhdistää aina tietämättömyys; kukaan heistä ei ole koskaan jutellut ulkomaalaisen ihmisen kanssa. 

Matkustelkaa ja tutustukaa vieraisiin kulttuureihin, niin ei tarvitse pelätä. 

Vierailija
502/691 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse sen kummemmin matkustella päästäkseen kansainväliseen tunnelmaan. Matkustaa Helsingissä vaan metrolla Vuosaareen. Ja kyllä on saanut kulttuuricoctailin täyteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/691 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulle tulee ongelma toisten matkustelusta. Ei mulle tuu ongelmaa lainkaan jos sinä et matkustele. Oma valinta.

Mä oon matkustellut ja paljon ja matkustan edelleen, nautin niin kauan kun vielä on mahdollista. Vasta 60 maata saavutettu katsotaan nyt montako vielä ehtii koska matkustelu ei ehdi maapalloa tuhota, kyllä se on kertalaakista finaalissa kun punasia nappeja isot maat alkaa painelee ja kaikki tuhoutuu. Ilo irti niin kauan kun vielä pystytään. Ei mulla muuta tällä kertaa.

Vierailija
504/691 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen huomaa, jos joku ei ole asunut ulkomailla. Omassa tuttavapiirissäkin on puolituttuja, jotka uskovat tähän halla-aholaiseen rajat kiinni -ideologiaa. Heitä yhdistää aina tietämättömyys; kukaan heistä ei ole koskaan jutellut ulkomaalaisen ihmisen kanssa. 

Kyllä minä vatsatautia olen aina pelännyt vieraissakin kulttuureissa, ja eteenkin niissä.

Vierailija
505/691 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikai kukaan huonompi ole vaikkei ole matkustellut. Kateellisia on vaan monet niille joilla on vara matkustella kuten minulle, vaikka olen työtön niin osaan säästää toisin kuin moni lihava joilla menee rahat roskaruokaan. Nopeasti kertyy rahaa matkailuun kun jättää epäterveellisen ruuan syömättä! 

Olet siis kaksin verroin parempi ihminen. Matkustelet ja olet hoikka!

Sääli, että työttömyytesi tekee sinusta yhteiskunnan pohjasakkaa, koska matkustelet toisten rahoilla.

Vierailija
506/691 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on jokin ihmeen lifestylepakko matkustella mahdollisimman paljon ja koirakin on pakollinen varuste. Loma ei enää tarkoita sitä, että ei tarvitse mennä töihin vaan se tarkoitta automaattisesti saastuttamislentelyä milloin mihinkin. Ja sitten itketään kun ei ole rahaa mihinkään.

Vierailija
507/691 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin hetken aikaa Espanjassa ja luojan kiitos, että siitä kehitysmaatason kaaoksesta ja metelistä pääsi takaisin Suomeen. Ei enää ikinä.

Vierailija
508/691 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varakas niin ne rahat kannattaa tuhlata osakkeisiin eikä tyhjänpäiväiseen matkusteluun. Äläkä ala lussuttamaan että rahoja ei saa hautaan mukaan. Ei nimittäin saa matkusteluakaan. Ja todennäköisesti dementia hajottaa pään jo kauan ennen kuolemaa.

Vierailija
509/691 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee parempaa ihmistä, mutta antaa kyllä enemmän perspektiiviä tarkastella asioita.

On tietysti monia tapoja monia matkustella. Pakettina ostettu turistilomakin voi raottaa vähän turistikohteen paikalliselämää ja saada ehkä vertaamaan sitä omaan maahan. Reppureissaaja näkee enemmän tavallisten köyhien elämää. Työmatkalla näkee erilaisia työkulttuureita. Jne. 

Vierailija
510/691 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni varakas asuu nykyään kahdessa tai kolmessa paikassa. Kesät Suomessa, mutta ei kukaan halua olla esimerkiksi loka-marraskuussa Suomessa jos ei ole pakko, vaan menee jonnekin, missä on mukavaa, esimerkiksi Karibialle. Ehkä käyvät joulunajan Suomessa ja sitten taas kovia pakkasia pakoon esimerkiksi Aasiaan. Ei se tee heistä parempia ihmisiä. Mutta kaikille tuo ei ole mahdollista. 

Vierailija
511/691 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viddu kun olisi edes millä bensalla pääsisi mökille. Työttömyys ja köyhyys nääs tuli. 

Vierailija
512/691 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tee parempaa ihmistä, mutta antaa kyllä enemmän perspektiiviä tarkastella asioita.

On tietysti monia tapoja monia matkustella. Pakettina ostettu turistilomakin voi raottaa vähän turistikohteen paikalliselämää ja saada ehkä vertaamaan sitä omaan maahan. Reppureissaaja näkee enemmän tavallisten köyhien elämää. Työmatkalla näkee erilaisia työkulttuureita. Jne. 

Kun katsoo paljon matkustavia tyhjäpäitä, ei voi olla samaa mieltä. 

Vierailija
513/691 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin hetken aikaa Espanjassa ja luojan kiitos, että siitä kehitysmaatason kaaoksesta ja metelistä pääsi takaisin Suomeen. Ei enää ikinä.

Loistava kertomus siitä miten matkailu muutti omaa ajatusmaailmaa. Espanjassa asuminen auttoi näkemään Suomen hyviä puolia.

Vierailija
514/691 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo paljon matkustavia tyhjäpäitä, ei voi olla samaa mieltä. 

Jos lähtötaso on matala ja edellytykset kehittymiseen huonot, niin ei se pelkästään matkailulla paljon nouse. 

Vierailija
515/691 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on merkki varallisuudesta (ja hyvistä geeneistä, joita jälkeläisille toivotaan)

Vierailija
516/691 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on varakas niin ne rahat kannattaa tuhlata osakkeisiin eikä tyhjänpäiväiseen matkusteluun. Äläkä ala lussuttamaan että rahoja ei saa hautaan mukaan. Ei nimittäin saa matkusteluakaan. Ja todennäköisesti dementia hajottaa pään jo kauan ennen kuolemaa.

Saatko jonkin orgastisen kokemuksen aina kun laitat rahaa tilille? Kiksejä numeroista joihin ei saa koskea?

Mulle ne numerot ei merkitse mitään mutta se kun olen reissussa ja koen tai näen jotain ainutlaatuista se kouraisee todella syvältä. Se rauha, onni, lämpö mitä tunnen oman eteläntaloni puutarhassa, sille ei numerot vedä vertoja! Tuoreiden suoraan puutarhasta poimittujen hedelmien ja kasvisten maku, ruusujen ja laventelien tuoksu! Historian havina ympärillä. 

Ei niitä numeroita tilillä tosiaan saa mukaan eikä niistä ole iloa dementikolle mutta olen varma että muistot ihanista matkapäivistä häivähtää mieleen vielä lähdön hetkellä:)

Vierailija
517/691 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään tyhjänpäiväiseen matkusteluun kannatakaan tuhlata. Mutta kun on rahaa, voi matkustaa myös niin että saa elämyksiä, ja elämykset tuovat elämään iloa ja mukavia muistoja. Ehkä kuolen merikäärmeen puremaan tai trooppiseen tautiin ennen kuin joudun dementoituneena hoitokotiin. Siihen asti nautitaan. 

Vierailija
518/691 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä paljon matkustaneilla nyt vaan on laajempi näkökulma elämään, ihmisyyteen, kulttuuriin, diversiteettiin, globalisaatioon ja toki myös evoluutioon.

Tiedä sitten, miten paljon tuo näkökulma siitä lasjenee, jos pari kolme kertaa vuodessa matkustaa samaan kohteeseen, majoittuu samaan all inclusive -hotelliin, jossa viettää viikon altaalla kumoten drinkkejä maanmiestensä kanssa. Näitä riittää ainakin omassa tuttavapiirissä. 

Vierailija
519/691 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vain n. 25 maassa, joissain satoja kertoja. Olen asunut ja työskennellyt seitsemässä maassa, antaa perspektiiviä kyllä moneen asiaan. Varsinkin hyvinkin erilaiset yhteiskunnat ja kulttuurit avaavat asioita. Hyötyä on ehdottomasti ollut. Pelkän turismin pohjalta on vaikea hahmottaa, vaikkakin matkustelu ihan mukavaa kun pääsee paikalle.

Vierailija
520/691 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan varakkaampi väki on pyrkinyt jollain tavalla erottautumaan rahvaasta. Ennen se tapa oli vaatteet, sitten autot tai kellot tai muut tavarat, mutta nykyään enemmän elämäntapa, johon myös matkusteluun kuuluu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi