Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään vähän matkustellut ihminen on huonompi kuin paljon matkustellut?

Vierailija
19.02.2021 |

Mitä väliä sillä matkustelun määrällä on?

Kommentit (691)

Vierailija
261/691 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa lentää. Pelottaa ajatus, että munaan itseni lentokentällä tai jossain päin Eurooppaa pitäisi vaihtaa lentokonetta niiden helvetin isoilla lentokentillä.

Vierailija
262/691 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Matkailu avartaa." Tää on ehkä typerin sanonta ikinä. Usein nimittäin nää "matkailijat" ei nää muuta, kun turisteille tarkoitetut nähtävyydet, kivat hotellit, rannat, museot yms.

Sitten ollaan olevinaan niin maailman kansalaisia, kun on käyty ihan Espanjassa! Siellä matkat taidettiin taksilla, syötiin pääasiassa hampurilaisia ja pizzoja, juotiin Coca-Colaa, paikalliseen kulttuuriin tutustuttiin museossa. Eipä voi, kun nauraa.

Suurin osa "matkustelijoista" on täysiä juntteja, joilla ei ole todellista kosketusta kulttuurien moninaisuuteen vaikka albumissa olisi kuvia yli 10 eri maasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/691 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et käy Marrakechin torilla et vain kirjasta saa sitä tunnelmaa.

Olet kokemusta rikkaampi. Maksaa vaivan ja rahan.

Asuin yli 10 vuotta Espoon keskuksessa ja sen takia ei kiinnosta Marrakesh, ei Phuket, ei Alanya, ei Bogotá. 

Vierailija
264/691 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Matkailu avartaa." Tää on ehkä typerin sanonta ikinä. Usein nimittäin nää "matkailijat" ei nää muuta, kun turisteille tarkoitetut nähtävyydet, kivat hotellit, rannat, museot yms.

Sitten ollaan olevinaan niin maailman kansalaisia, kun on käyty ihan Espanjassa! Siellä matkat taidettiin taksilla, syötiin pääasiassa hampurilaisia ja pizzoja, juotiin Coca-Colaa, paikalliseen kulttuuriin tutustuttiin museossa. Eipä voi, kun nauraa.

Suurin osa "matkustelijoista" on täysiä juntteja, joilla ei ole todellista kosketusta kulttuurien moninaisuuteen vaikka albumissa olisi kuvia yli 10 eri maasta...

Tämä koko ketju on täynnä näitä 'nokkelia' kliseitä, jotka kuulostavat aika kaunaisilta. En tunne tuollaisia ihmisiä. Tämän ketjun matkustamattomat sen sijaan eivät vaikuta kovin mukavilta ihmisiltä.

Vierailija
265/691 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin yli 10 vuotta Espoon keskuksessa ja sen takia ei kiinnosta Marrakesh, ei Phuket, ei Alanya, ei Bogotá. 

No kiinnostaako edes jokin paikka, vai veikö Espoon keskus mielenkiinnon koko maailmaa kohtaan? Terveisiä täältä.

Vierailija
266/691 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen todella miten joku jaksaa nähdä vaivaa siitä, että onko joku toinen reissannut vai ei? Itse olen matkustanut paljon, mutta vain koska se antaa itselleni upeita uusia kokemuksia yhdessä mieheni kanssa ja nautin siitä. Se, matkustaako joku toinen, ei oikeastaan hetkauta minun elämääni. Hän varmaan tekee jotakin sellaista, mikä tekee hänen onnelliseksi. En todellakaan oleta, että kaikki nauttisivat reissaamisesta. Silti ihmettelen, miksi niin moni sellainen ketä ei matkata tykkää, lyttää matkaavia ihmisiä? Onko se sitä kateutta, että oikeasti haluaisikin elää erilailla? En tiedä. Mutta valitkoon kukin sellaisen elämän millaisen haluaa.

Samaa ihmettelen. Reissasin paljon ennen koronaa ja tunnen paljon matkustelevia ihmisiä. Kukaan ei ole koskaan jaksanut arvostella mitenkään vähemmän matkustavia ihmisiä. Heitä kiinnostaa enemmän matkojen suunnittelu ja kulttuureihin tutustuminen kuin muiden ihmisten elämänvalitojen ruotiminen ja arvostelu. Sen sijaan vähemmän matkustavilta tulee välillä tämmöistä kummalista ilkeilyä ja lyttäämistä kuten tämäkin aloitus. 

Vierailija
267/691 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kiinnostaako edes jokin paikka, vai veikö Espoon keskus mielenkiinnon koko maailmaa kohtaan? Terveisiä täältä.

En asu enää Espoon keskuksessa enkä kaipaa sinne, enkä Marrakechiin.

Keski-ja Itä-Eurooppa, suuret kaupungit, vuoristot alpeilla ja Lapissa. Mun erikoisuus on että tykään matkustaa junalla. 

Vierailija
268/691 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kuuluu yleissivistykseen matkustella ja tutustua kulttuureihin. Minäkin olen käynyt monta kertaa Torremolinosissa ja ostanut sieltä matkamuistojakin.

Vierailija
269/691 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä koko ketju on täynnä näitä 'nokkelia' kliseitä, jotka kuulostavat aika kaunaisilta. En tunne tuollaisia ihmisiä. Tämän ketjun matkustamattomat sen sijaan eivät vaikuta kovin mukavilta ihmisiltä.

En tunne minäkään yhtään tuollaita Coca-Cola -matkailijaa vaikka koko lähipiirini matkustelee paljon. Kai niitäkin on, ehkä ne sitten ovat näitä "maailmankansalaisuudellaan" leuhkijoita, kun en tunne sellaisiakaan?

Vierailija
270/691 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni meni matkustushalut ulkomaille, kun tuli ohjelma, missä näytettiin turistien salakuvausta hotellihuoneessa. Pieniä kameroita esim. suihkupäässä ja kuva meni suoraan nettiin, kun ihminen suihkussa. Puoliso sanoi, että kannattaa miettiä mitä hotellihuoneessa touhuaa.

Vierailija
271/691 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseisellä apteekkarilla on 3 omistusasuntoa ja mökki. Mutta ei matkusta. Matkustaminen on häpeällistä nykyään.

Minua naurattaa koko matkustuhäpeä. Helpostipa ihmiset häpeävät asioita jos joku aidosti häpeää matkustamista päästöjen vuoksi. Voisi sanoa että overthinking. Tilastot ei muuten edes tue matkustushäpeää. Suomessahan lomalentely yleistyi ennen korona ja oli huipussaan. Luulen että matkustushäpeästä on jälleen yksi hyvesignalointikeino. Sanotaan että voi kun niin hävettäö ja silti lennetään, usemmain kuin koskaa aiemmin, hehheh.

Olen varma että 2022 tulee ylivoimaisesti eniten lennetty turistivuosi kun patoutunut kysyntä purkaantuu. Kukaan ei muista matkustushäpeää korona hellittäessä ja jos muistaa, puhuu siitä vinssatakseen itsensä jalustalle.

Vierailija
272/691 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseisellä apteekkarilla on 3 omistusasuntoa ja mökki. Mutta ei matkusta. Matkustaminen on häpeällistä nykyään.

Minua naurattaa koko matkustuhäpeä. Helpostipa ihmiset häpeävät asioita jos joku aidosti häpeää matkustamista päästöjen vuoksi. Voisi sanoa että overthinking. Tilastot ei muuten edes tue matkustushäpeää. Suomessahan lomalentely yleistyi ennen korona ja oli huipussaan. Luulen että matkustushäpeästä on jälleen yksi hyvesignalointikeino. Sanotaan että voi kun niin hävettäö ja silti lennetään, usemmain kuin koskaa aiemmin, hehheh.

Olen varma että 2022 tulee ylivoimaisesti eniten lennetty turistivuosi kun patoutunut kysyntä purkaantuu. Kukaan ei muista matkustushäpeää korona hellittäessä ja jos muistaa, puhuu siitä vinssatakseen itsensä jalustalle.

No, tietysti jos ei tee lapsia niin ei ole heidän tulevaisuudestaan väliä.

Ihmiset halveksivat sinua vaikkeivat sitä ääneen sano.

No, osan ihmisistä ei ainakaan tarvitse pelätä, että itsestä on ikuisesti tiettyjä videoita netissä.

Vierailija
273/691 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua itsestäni suihkuvideota nettiin. Myöskin häämatkat kannattaa tehdä kotimaassa.

Vierailija
274/691 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään luokitellaan ihmisiä huonoksi. Yli 170 cm nainen luokitellaan isoksi ja huonoksi ja vastaavasti alle 180 cm mies pieneksi ja huonoksi. Nainen ei myöskään saa olla miestä pidempi, muuten naureskellaan selän takana eikä pariskuntaa pidetä normaalina.

Vierailija
275/691 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä suihkuvideo-hullu on? Suoltaa samaa kummaa urbaania legendaa viestin toisensa perään.

Vierailija
276/691 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en osaa lentää. Pelottaa ajatus, että munaan itseni lentokentällä tai jossain päin Eurooppaa pitäisi vaihtaa lentokonetta niiden helvetin isoilla lentokentillä.

Paljon vaikempaa on matkustaa esim. junalla tai bussilla jossain Itä-Euroopassa.

Vierailija
277/691 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä suihkuvideo-hullu on? Suoltaa samaa kummaa urbaania legendaa viestin toisensa perään.

Kyllä se dokumentti voi vielä netissäkin olla, tuli kyllä telkkaristakin, mene etsimään.

Vierailija
278/691 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai susta oo nyt sitten videota netissä, juu suihkupäässä oli kamera ja shampoo pullossa ja hotellihuoneen puolella monta kameraa, suora live- lähetys nettiin.

Ulkomailla ei valitettavasti aina pelata samoilla säännöillä kuin Suomessa. Jokainen matkustaa omalla vastuulla.

Toisilla on ihan hyvä kroppakin, itsellä ei ole eikä kestä kuvaamista.

Vierailija
279/691 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi lähteä ulkomaille, kroppa on kamala eikä kestä kuvaamista, ensin täytyisi ainakin laihduttaa ja saada iho parempaan kuntoon.

Vierailija
280/691 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne ketkä ei matkustele, eivät ole nähneet muita kulttuureita ja ovat joko köyhiä tai eivät osaa kieliä sitä, vertaa että uskaltaisivat matkustaa.

Nykyään ei tarvitse olla varakas tai osata kieliä matkustellakseen ulkomailla. Eikä ulkomailla koe välttämättä vierasta kulttuuriakaan, jos siellä vierailee vain muiden turistien valtaamissa ja mahdollisesti kalliissakin paikoissa.

Mä olen niin köyhä ettei ole varaa muuhun kuin Tallinnan risteilyyn kuin kerran 10 vuodessa. En osaa myöskään kieliä niin ajatus matkustamisesta kauemmas ei tunnu niin houkuttelevalta. Anteeksi että olen olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme