Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini on käynyt napsimassa huomisen risotosta kaikki lihat!

Vierailija
19.02.2021 |

Ei hitto kun pännii!! Olin tehnyt huomiseksi risoton valmiiksi, ettei tarvi kuin lämmittää niin on ruokaa.

Kävin jääkaapilla hakemassa lasin vichyä ja yritin kurkata lasivuoan läpi missä valitsemani lihanpala on. Aiemmin se oli ihan näkösällä, mutta nyt sitä ei näkynytkään! Hain laatikosta haarukan ja aloin penkomaan ruokaa, koska halusin löytää sen. Hetken pyöritettyäni riisiä ja kasviksia ympäri, huomasin, että seasta ei löytynyt enää yhtäkään palasta lihaa! Jokainen pienikin pala oli kadonnut.

Ensimmäisenä meinasin syyttää miestäni, mutta hän on ollut koko illan kanssani ja häneltä varmasti olisi jäänyt haarukka tai lusikka joko vuokaan tai vähintään pöydälle. Joten teini oli varmasti ottanut kaikki lihat lautaselleen ja luikkinut huoneseensa syömään ne. Ja niinhän siinä olikin käynyt.

Menin teinin ovelle, koputin ja hän pyysi sisään. Siinä se lautanen oli keskellä lattiaa tyhjänä. Sanoin, että hän oli syönyt kaikki lihat huomisesta ruuasta ja hän vain nauroi, ettei huomannut ottaneensa kaikkia. Huomenna on sit kasvisvaihtoehto, hihhih. Mul rupes keittää yli ja mies tuli rauhoittelee, että hän voi hakea huomenna kaupasta uuden paketin lihaa, jonka voin paistaa ja sekoittaa ne sinne muun sekaan. Sanoin, että menen nukkumaan ja menin makkariin.

Hitto, haluisin heittää noi molemmat sinne riisin sekaan. Syököön keskenänsä sitä kasvisvaihtoehtoaan, minä menen huomenna hamparille. Yksin.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies ja teini syököön lihattoman risoton, käy sinä tosiaan syömässä muualla tai vielä parempi: hae itsellesi oikein hyvä pizza, kebab, sushi tms.

Vierailija
2/54 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein, en mä suuttuisi jos söisi huomisen ruuat, mutta tuollainen nirsoilu että vaan lihat kelpaa ei ole edes terveellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin söisin lihat ruoasta, joka on huomenna syömäkelvotonta.

Kuka helvetti tekee risottoa jääkaappiin? Vai tekikö aloittaja oikein italianpataa pussista? 

Vierailija
4/54 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nyt sille teinillesi enemmän ruokaa, ettei tarvitse käydä napsimassa tuolla tavoin! Jos hän olisi saanut syödä tänään kunnollisen täyttävän sapuskan, niin tuota ei olisi tapahtunut.

Koska vahinko on tapahtunut, niin teini on se, joka käy ostamassa omilla rahoillaan huomenna lihan ja sen valmistaa myös oikeaoppisesti.

Vierailija
5/54 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän risotto kestä odottamista! Oliko kuitenkin kyse jostain toisesta ruokalajista? Outo tarina muutenkin.

Vierailija
6/54 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menit siis itse napsimaan sieltä lihaa ja suutut, kun teini toimii näyttämäsi esimerkin mukaan?

Vierailija
7/54 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin söisin lihat ruoasta, joka on huomenna syömäkelvotonta.

Kuka helvetti tekee risottoa jääkaappiin? Vai tekikö aloittaja oikein italianpataa pussista? 

Täh? Minä ainakin teen risottoa ja muita ruokia kerralla niin paljon, että siitä riittää seuraavalle päivälle vielä ainakin teineille hyvät satsit koulun jälkeen syötäväksi. Risotto on yksi oikein hyvä lämmitettävä ruoka, lasagne on toinen.

Sinulla ei taida olla teinejä.

Vierailija
8/54 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän risotto kestä odottamista! Oliko kuitenkin kyse jostain toisesta ruokalajista? Outo tarina muutenkin.

Kestääpäs. Oikein hyvin kestää ainakin minun tekemä risotto, sinun ehkä ei.

Vierailija
9/54 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah oma teinini ei ole koskenut lihaan 4 vuoteen.

Ei ole tuollaisia ongelmia kun syö soijarouhetta ja härkistä mielummin.

Vierailija
10/54 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivälle kunnon proteiinia, ei mitään pikkupaloja risottoon. Pojalla on nälkä.

Vierailija
11/54 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies söi vanukkaat.

Vierailija
12/54 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen Rainbow-riisistä, herne-maissi-paprikasta ja hunajamarinoidusta kanasta tehty sotku kestääkin, mutta oikea risotto ei kestä yhtään. Se on auttamatta pilalla.

Vierailija
13/54 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen Rainbow-riisistä, herne-maissi-paprikasta ja hunajamarinoidusta kanasta tehty sotku kestääkin, mutta oikea risotto ei kestä yhtään. Se on auttamatta pilalla.

Millä tavoin pilalla?

Vierailija
14/54 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin pilalla?

Riisi vettyy pilalle. Tärkkelysjyväset ehtivät turvota liikaa ja hajota ja riisistä tulee lähinnä jätettä. Tai no voi se kelvata eläimille. Tai tapettiliisteriksi.

Vierailija
15/54 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki risotto on parhaimmillaan heti valmistuttuaan mutta ei se nyt pilalle mene jos laittaa jääkaappiin ja lämmittää uudestaan.

AP:lle vinkki burgerin sijaan vedä pöydässä näyttävästi omaan risottoannokseesi parmesania ja tryffelirouhetta äläkä tee elettäkään antaaksesi sitä muille. Herkullinen risotto voi olla myös lihaton.

M

Vierailija
16/54 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin pilalla?

Riisi vettyy pilalle. Tärkkelysjyväset ehtivät turvota liikaa ja hajota ja riisistä tulee lähinnä jätettä. Tai no voi se kelvata eläimille. Tai tapettiliisteriksi.

Heh lorotat omaan "risottoosi" sitten ihan liikaa vettä jos siinä on ylimääräistä mistä vettyä. Risotossa idea on ettei sitä vettä anneta yhtään sen enempää kuin minkä riisi ehtii itseensä imeä. Opettele poropeukalo tekemään se kunnolla.

Vierailija
17/54 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna nyt sille teinillesi enemmän ruokaa, ettei tarvitse käydä napsimassa tuolla tavoin! Jos hän olisi saanut syödä tänään kunnollisen täyttävän sapuskan, niin tuota ei olisi tapahtunut.

Koska vahinko on tapahtunut, niin teini on se, joka käy ostamassa omilla rahoillaan huomenna lihan ja sen valmistaa myös oikeaoppisesti.

Jos teini ei saa mielestäsi tarpeeksi ruokaa, miksi hänen pitäisi käydä omilla rahoillaan hakemassa lihat???

Tuossa tilanteessa ihan ok että hän käy lihat ja kokkaa ne mukaan, mutta ei tosiaan omin rahoin! 

Mutta itse olisin kyllä tuossa tilanteessa ihan vaan kysynyt teiniltä miksi söi ne, oliko jäänyt tosiaan nälkäiseksi jne. Ja sopinut hänen kanssaan miten sitten seuraavana päivänä hoidetaan lihat ateriaan. Näin olen tehnytkin, en ymmärrä ongelmaa. Teinit syö nälkäänsä tai sitten vaan tekee typeryyksiä, vanhempien homma keskustella miksi ja miten asia saadaan korjattua, molempien puolelta. Ei kovin vakava juttu.

Vierailija
18/54 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin pilalla?

Heh lorotat omaan "risottoosi" sitten ihan liikaa vettä jos siinä on ylimääräistä mistä vettyä. Risotossa idea on ettei sitä vettä anneta yhtään sen enempää kuin minkä riisi ehtii itseensä imeä. Opettele poropeukalo tekemään se kunnolla.

Risoton on tarkoitus jäädä hieman kosteaksi. Jos siinä ei ole yhtään kastikkeen omaista kosteutta, se on pilalla myöskin silloin. Risoton pitää soljua, eikä olla tönkköä.

Kiitos vaan, olen ammattilainen.

Vierailija
19/54 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin pilalla?

Risoton on tarkoitus jäädä hieman kosteaksi. Jos siinä ei ole yhtään kastikkeen omaista kosteutta, se on pilalla myöskin silloin. Risoton pitää soljua, eikä olla tönkköä.

Ah, unohdin. Risottoon ei laiteta vettä, herranjumala.

Edellinen

Vierailija
20/54 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin pilalla?

Kuvittelet olevasi ammattilainen muttet osaa tehdä soljuvaa risottoa ilman että se on vesivelliä.

Protip: Michelin-kokit ei risotossa voita ja kermaa säästele.