Teini on käynyt napsimassa huomisen risotosta kaikki lihat!
Ei hitto kun pännii!! Olin tehnyt huomiseksi risoton valmiiksi, ettei tarvi kuin lämmittää niin on ruokaa.
Kävin jääkaapilla hakemassa lasin vichyä ja yritin kurkata lasivuoan läpi missä valitsemani lihanpala on. Aiemmin se oli ihan näkösällä, mutta nyt sitä ei näkynytkään! Hain laatikosta haarukan ja aloin penkomaan ruokaa, koska halusin löytää sen. Hetken pyöritettyäni riisiä ja kasviksia ympäri, huomasin, että seasta ei löytynyt enää yhtäkään palasta lihaa! Jokainen pienikin pala oli kadonnut.
Ensimmäisenä meinasin syyttää miestäni, mutta hän on ollut koko illan kanssani ja häneltä varmasti olisi jäänyt haarukka tai lusikka joko vuokaan tai vähintään pöydälle. Joten teini oli varmasti ottanut kaikki lihat lautaselleen ja luikkinut huoneseensa syömään ne. Ja niinhän siinä olikin käynyt.
Menin teinin ovelle, koputin ja hän pyysi sisään. Siinä se lautanen oli keskellä lattiaa tyhjänä. Sanoin, että hän oli syönyt kaikki lihat huomisesta ruuasta ja hän vain nauroi, ettei huomannut ottaneensa kaikkia. Huomenna on sit kasvisvaihtoehto, hihhih. Mul rupes keittää yli ja mies tuli rauhoittelee, että hän voi hakea huomenna kaupasta uuden paketin lihaa, jonka voin paistaa ja sekoittaa ne sinne muun sekaan. Sanoin, että menen nukkumaan ja menin makkariin.
Hitto, haluisin heittää noi molemmat sinne riisin sekaan. Syököön keskenänsä sitä kasvisvaihtoehtoaan, minä menen huomenna hamparille. Yksin.
Kommentit (54)
Tiedän kyllä mitä on aito risotto, mutta mikä tämä riisi+kasvis+liha pata sit on? Meillä on lapsuuden kodissa sitä aina kutsuttu risotoksi ja niin myös muualla vastaavia ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinipojan äitinä tietää, miten paljon pitää syömistä varata. En suuttuisi tuollaisesta. Hyvä että on terve ja ruoka maistuu.
Tähän vois kommentoida. Tällä logiikalla on ihan ok, että kasvava teinipoika syö myös koulussa kaikki lihapullat ja lihat ja muille jää riisit ja rippeet. Ihmisistä voi kasvaa todella itsekeskeisiä, jos ei yhtään kasvateta huomioimaan muita. Minulle, minulle, kaikki minulle - muista viis.
Ihmiset kuten muutkin eläimet ovat lähtökohtaisesti itsekkäitä. Oma napa on lähin ja se on ruokittava ensiksi.
Poikien äidit ovat juuri tälläisiä. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä mitä on aito risotto, mutta mikä tämä riisi+kasvis+liha pata sit on? Meillä on lapsuuden kodissa sitä aina kutsuttu risotoksi ja niin myös muualla vastaavia ruokia.
Se on juuri riisipata kuten makaroonista tehty vastaava on makaroonipata. Risotto se ei missään nimessä ole.
Osta sille teinille sitä lihaa! Lapsiparka...
Oletko pihi?
Minusta risotto voi hyvin olla myös se 80-luvun kouluruoka hemapalla ja jauhelihalla. Ihan kuten makaronilaatikkoakin on monenlaista.
Ruoka on yleensä parasta juuri valmistettuna, joten miksi tehdä seuraavan päivän ruoka edellisenä päivänä. Ja miksi keskustelun aloittaja meni alun perinkään etsimään risotosta lihaa? Sain sen käsityksen, että hän olisi itsekin halunnut syödä sieltä lihoja jo etukäteen, mutta ei voinut, koska joku toinen oli ehtinyt ensin.
Erikoinen kertomus monestakin syystä.
Voi luoja. Oma lapseni kärsii syömishäiriöstä ja jokainen sisään saatu ruokapala on voitto. Jos lapsi syö niin anna syödä. Mä niin kaipaan tätä tilannetta, että oikeasti lapsi syö kun on nälkä.
Jääkaapissa seisotettavaa liharisottoa. Naminami. 🤮
Ihan vaan NÄLKÄ.
Anna enemmän ruokaa. Kasvava kehittyvä ihminen tarvitsee monipuolisesti ja enemmä ruokaa.
Ja mitä ihmettä sä tommosesta raivoat?
Vierailija kirjoitti:
Tarvetta terapialle?
Joo. Tolle meuhkaavalle äidille.
Tää oli kai sit se part 1 lihan syöjä teini episodista. :D
Ei ole risottoa tuo ruokasi.