Onko liian vanha opiskelemaan amk/yliopistossa 30-vuotias?
Entä käydä ainejärjestöjen riennoissa? Onko paljon yhtään tämän ikäisiä näissä? Käykö miehet vai naiset enemmän näissä?
Kommentit (29)
Ai lapsellista bilettää ja olla haalareissa? Eikö jotkut 40-50 v niissä nuorten lisäksi hyöri vappuisin kaupungilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maisterismies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin omituinen sanajärjestys tuossa otsikossa. Ei noilla lahjoilla ole mitään asiaa ylipoistoon tai edes ammattikorkeaan, iästä riippumatta.
Parempaa suomea: "Olenko liian vanha opiskelemaan yliopistossa tai ammattikorkeakoulussa 30-vuotiaana?"
Itse sain opiskelupaikan 19-vuotiaana, menin armeijaan, aloitin opiskelut 20-vuotiaana ja valmistuin maisteriksi 28-vuotiaana. Silloin kun minä aloitin nuo opinnot, niin jotkut samaan aikaan aloittaneet olivat jo 25-vuotiaita 1. vuoden opiskelijoita ja heillä saattoi olla jokin muu tutkinto pohjalla (esimerkiksi merkonomi).
Jos joku aloittaa yliopisto-opinnot suoraan lukion jälkeen ja toinen on 10 vuotta vanhempi, niin heillä voi olla aika erilainen maailmankuva. Jos aloittaa opinnot vasta 30-vuotiaana, niin silloin ei pitäisi olla päällimmäisenä mielessä haalaribileet, vaan se mitä aikoo isona tehdä.
Mitä väliä vaikka 30-vuotias haluaa osallistua haalaribileisiin? Eihän se opiskelua haittaa. Eikä bileisiin osallistuminen tarkoita, ettei kiinnostaisi tulevaisuus.
Eikö ne haalaribileet tunnu 30-vuotiaasta jo vähän liian lapsellisilta? Vai pitääkö sitä esittää väkisin ikäistään nuorempaa? Voihan niitä nuorempia opiskejoita tavata vaikka yliopiston kuppilassa päiväsaikaan ilman että tarvitsee käydä missään bailaamassa.
No. Opislelia bileitäkin on erilaisia, myös niitä haalari bileitä. Mutta yleisemmin haalari vain on usein helppo pukea päälle kuun lähtee vaikka baariin, niin kuin moni opiskelija tekee, niin ei tarvitse enempää miettiä mitä laittaisi päälleen.... Ja se oman kokemukseni mukaan myös se päällä on helpompi yrittää tehdä tuttavuutta muiden opiskelijoiden kanssa.
Tokihan sitä voi heihin tutusua yliopistolla lounaan tai kahvin merkeissä ja näin olen tehnyt. - Mutta usein yliopistolla ollessa keskityn täysillä opiskeluun ja opiskelija riennot ova vain erittäin harvinaista luksusta; perheen suomaa "omaa aikaa".
Höpö höpö. Eläkeikä tulee olemaan jossain 68-70 vuoden iässä kun itse sitä ovea kolkuttelen. Eli semmoiset 31 vuotta vähintään olisi edessä inhoamallani alalla. Ihan kananlihalle menee iho pelkästä ajatuksestakin. Olen 38v. ja luen lääkiksen pääsykokeisiin. Viimeksi meni pilalle hyvä valmistautuminen koronan aiheuttamien pääsykoemuutosten vuoksi. Nyt toivottavasti onnistaisi! Olen todella nähnyt paljon vaivaa ja en suostu antamaan periksi. Jos ja kun sisälle vielä pääsen, en anna myöskään ikäni haitata. Siinähän sitten nuoremmat hihittävät jos niikseen tulee, ei voisi vähempää kiinnostaa :)
Opiskelen luokanopettajaksi. Kyllä meidän vuosikurssilla on useampi 40v. +- pari vuotta. Eivät ole bileissä käyneet, no nyt niitä ei edes järjestetä. Mutta muuten ihan siinä opiskelevat missä muutkin. Tai no tunnollisemmin.
Juu ap voit unohtaa kolmanneen asteen opinnot koska sun suomen osaaminen on surkeaa. Sulla on otsikossa 30-vuotias ihan väärässä paikassa, mars kertaamaan kielioppia!
Onko oikikseen järkeä hakea 39v.? Miten työllistyminen yli nelikymppisenä vastavslmistuneena mahtaa luonnistua? Aiempi ura ei liippaa lähelläkään. Olen lto.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin omituinen sanajärjestys tuossa otsikossa. Ei noilla lahjoilla ole mitään asiaa ylipoistoon tai edes ammattikorkeaan, iästä riippumatta.[/quote
Ja sinä olet - mikä? :D
T. Eri :)
Kertokaahan alanvaihtajat kokemuksia jos olette lähteneet opiskelemaan vanhemmalla iällä:)
Eikö ne haalaribileet tunnu 30-vuotiaasta jo vähän liian lapsellisilta? Vai pitääkö sitä esittää väkisin ikäistään nuorempaa? Voihan niitä nuorempia opiskejoita tavata vaikka yliopiston kuppilassa päiväsaikaan ilman että tarvitsee käydä missään bailaamassa.