Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liian vanha opiskelemaan amk/yliopistossa 30-vuotias?

Vierailija
19.02.2021 |

Entä käydä ainejärjestöjen riennoissa? Onko paljon yhtään tämän ikäisiä näissä? Käykö miehet vai naiset enemmän näissä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin omituinen sanajärjestys tuossa otsikossa. Ei noilla lahjoilla ole mitään asiaa ylipoistoon tai edes ammattikorkeaan, iästä riippumatta.

Vierailija
2/29 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian vanha. Opiskelijabileisiin sinua ei välttämättä kaivata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Sellaisia vähän alle kolmekymppisiä on paljonkin.

T. Nelikymppinen opiskelija

Vierailija
4/29 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikärajaa. Itse voi jokainen arvioida motivaationsa ja energiansa. 

Vierailija
5/29 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian vanha, mutta suomen kielen taitosi on sen verran puutteellinen, että tuskinpa pärjäät opinnoissa. 

Vierailija
6/29 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin yliopistoon 33-vuotiaana. Opiskelijariennot jätin väliin, nutta jotkut ikäiseni ovat käyneet nekin.

Vierailija
7/29 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30-vuotias, aloitin amk-opiskelut viime syksynä. Olen luokkani keski-ikää. Opiskelijabileitä ei ole ollut yksiäkään koska korona. Ala on ehkä hieman erikoisempi mutta aikuisia ehkä jopa enemmän kuin suoraan toiselta asteelta tulleita.

Vierailija
8/29 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paljon yhtään tämän ikäisiä naisia näissä?

Suomi ei ilmeisesti ole vahvuutesi. Kannattaa hoitaa se ensin kuntoon. 

Vierailija
9/29 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin opinnot 30-vuotiaana. Opiskelijabileet olen jättänyt välitä kun en niin kovasti bondaa niiden just ja just 20-vuotiaiden kanssa.

Vierailija
10/29 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian vanha. Olet ehkä antanut muutaman vuoden tilaa muille opiskelijoille, nyt on sinun vuorosi. Ota kaikki ilo irti.

Vierailija
11/29 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki opinnot ovat täynnä keski-ikäisiä naisia, sillä naiset opiskelevat niin paljon.

Vierailija
12/29 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole liian vanha. Opiskelijabileisiin sinua ei välttämättä kaivata.

Miksei kaivattaisi? Ei yliopistolla ole tilaa ikäsyrjinnälle.

Vierailija
13/29 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko paljon yhtään tämän ikäisiä naisia näissä?

Suomi ei ilmeisesti ole vahvuutesi. Kannattaa hoitaa se ensin kuntoon. 

Samaa tasoa näkee yliopistossa paljon. Siitä se kirjoitustaito paranee.

Vierailija
14/29 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla vuosikurssillani aloitti noin 50 vuotias .... Ja kyllä hän on myös osallistunu ainakin muutamaan opiskelija tapahtumaann yhdessä parin muun iältään vanhemman opiskelijan kanssa.  

Vierailija
15/29 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole :D aloitin juuri th-opinnot 27-vuotiaana, meidän ryhmässä on useampia 25-40 -vuotiaita, ehkä noin puolet on niitä suoraan toiselta asteelta tulleita. Jos ei olisi koronaa, niin menisin kyllä opiskelijabileisiin mukaan. En itse osaisi edes sanoa suurimmasta osasta niiden ikää (paitsi niistä parista nelikymppisestä), ja tuskin kukaan osaisi muakaan lähemmäs kolmikymppiseksi veikata.

Vierailija
16/29 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo, laske kuinka monta vuosikymmentä on eläkeikään. Yliopiston aloittaneet ei kaikki oo eka vuoden ylioppilaita. Varsinkin oikeustieteessä on aika "vanhojakin" opiskelijoita. 

Vierailija
17/29 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä on asennekysymys. Jos itse ei tee asiasta ongelmaa, ei tee yleensä muutkaan. 

Vierailija
18/29 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin omituinen sanajärjestys tuossa otsikossa. Ei noilla lahjoilla ole mitään asiaa ylipoistoon tai edes ammattikorkeaan, iästä riippumatta.

Parempaa suomea: "Olenko liian vanha opiskelemaan yliopistossa tai ammattikorkeakoulussa 30-vuotiaana?"

Itse sain opiskelupaikan 19-vuotiaana, menin armeijaan, aloitin opiskelut 20-vuotiaana ja valmistuin maisteriksi 28-vuotiaana. Silloin kun minä aloitin nuo opinnot, niin jotkut samaan aikaan aloittaneet olivat jo 25-vuotiaita 1. vuoden opiskelijoita ja heillä saattoi olla jokin muu tutkinto pohjalla (esimerkiksi merkonomi).

Jos joku aloittaa yliopisto-opinnot suoraan lukion jälkeen ja toinen on 10 vuotta vanhempi, niin heillä voi olla aika erilainen maailmankuva. Jos aloittaa opinnot vasta 30-vuotiaana, niin silloin ei pitäisi olla päällimmäisenä mielessä haalaribileet, vaan se mitä aikoo isona tehdä.

Vierailija
19/29 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikki opinnot ovat täynnä keski-ikäisiä naisia, sillä naiset opiskelevat niin paljon.

Joo. Oman havaintoni mukaan juuri tämä keski-ikäiset (tai sanosin ikäluokassa 35-47)  on verraten paljon naisia opiskelemassa. Paljon enemmän on naisia opiskelemassa kuin miehiä, ikäluokkaan katsomatta; poikkeuksena lähinnä jotkut "insinööri tieteet" 

Ja kyllä voinee sanoa, että monet 37 -47 vuotiaat yliopistolla opiskelevista naisista ovat myös ns "paljon opiskelevia" koska useimmalla heistä on taustallaan vähintään  yksi ammattikorkeakoulu tutkinto. (Harvemmalla "vain" lukio tai ammattikoulu -tutkinto mutta toki heitäkin on,)

Minun ei ollut nyt tarkoitus väheksyä ammattikorkean tutkintoja vaan huomauttaa, kuinka koulutus tavallaan myös kasautuu.

Johonkin on viime vuosina vain hävinnyt puheet elinikäisestä oppimisesta ja opiskelusta.

Tilalle on tullut ensikertalaisen suosiminen valinnoissa. Ja vielä niin, että yo-kirjoitusten arvosanoilla on iso painoarvo.     

Vierailija
20/29 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisterismies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempaa suomea: "Olenko liian vanha opiskelemaan yliopistossa tai ammattikorkeakoulussa 30-vuotiaana?"

Itse sain opiskelupaikan 19-vuotiaana, menin armeijaan, aloitin opiskelut 20-vuotiaana ja valmistuin maisteriksi 28-vuotiaana. Silloin kun minä aloitin nuo opinnot, niin jotkut samaan aikaan aloittaneet olivat jo 25-vuotiaita 1. vuoden opiskelijoita ja heillä saattoi olla jokin muu tutkinto pohjalla (esimerkiksi merkonomi).

Jos joku aloittaa yliopisto-opinnot suoraan lukion jälkeen ja toinen on 10 vuotta vanhempi, niin heillä voi olla aika erilainen maailmankuva. Jos aloittaa opinnot vasta 30-vuotiaana, niin silloin ei pitäisi olla päällimmäisenä mielessä haalaribileet, vaan se mitä aikoo isona tehdä.

Mitä väliä vaikka 30-vuotias haluaa osallistua haalaribileisiin? Eihän se opiskelua haittaa. Eikä bileisiin osallistuminen tarkoita, ettei kiinnostaisi tulevaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän