Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verta ulosteessa.

itsmeagain
19.02.2021 |

Tänään huomasin verta ulosteessa. Muutaman kerran sitä on ollut aikaisemminkin, mutta ei noin paljoa. Ummetuksen yhteydessä siis tuli, ja veri oli kirkasta tuoreen näköistä. Ulosteen pinnalla ja paperiin jäi pyyhittäessä. Satunnaisesti vatsakramppeja. Luulen että johtuu peräpukamista, uskoisin että niitä minulla on. Olen kuitenkin vasta 18, ja nyt olen kauhuissani että mulla on suolistosyöpä. Pitääkö nyt mennä johonkin tähystykseen??

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu ummetuksesta, osta joku vatsanpehmike esim levolak apteekista tarvittavaan käyttöön

Vierailija
2/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole syöpää, mutta ei lääkärissä käynti pahitteeksi ole. Hyvähän se on selvittää senkin ummetuksen syy, ja sada siihen apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ole syöpää, mutta ei lääkärissä käynti pahitteeksi ole. Hyvähän se on selvittää senkin ummetuksen syy, ja sada siihen apua.

Se on terapian paikka.

Vierailija
4/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli varmaan vaan se järjetön pökäle kun pisti veren roiskumaan. Tsemppiä!

Vierailija
5/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukamat vuotaneet. Kirkas veri ulosteessa on yleensä täysin vaaratonta, vanha veri viittaa siihen että suolistossa on jotain vialla. Ei syytä huoleen.

Vierailija
6/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummetuksesta. Mulla kans tulee kirkasta verta kun on ummetusta. Hoida se pois, niin tuskin on enää ongelmaa.

Vierailija
7/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ulosteen mukana tuleva veri on tummaa tai jopa mustaa, niin lääkäriin niin pian ku mahdollista. Jos vaaleeta niin voi olla peräpukamia tai muuta vastaavaa (vaaleempi veri, tuoreen näköinen, vähäinen määrä kertoo et tulee peräaukon läheltä, tumma veri tulee sisemmältä ja siten vakavammasta ongelmasta merkki). Sinuna kävisin tutkimuksissa kuitenkin, kuulostaa kuvailus perusteella siltä et ei oo hätää, mut antaahan se mielenrauhan ku tietää mistä johtuu ja saa hoidettua.

Vierailija
8/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuvia?

Vierailija
9/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kyseessä peräsuolen haavaumat, kun pönttö värjäytyi aivan punaiseksi verestä. Säikähdin tosi paljon ja varasin heti lääkärin... Ei tartte välttämättä olla siis pukamia, noita haavaumia voi kuulemma tulla ummetuksesta. Mulla siis löytyi kaksi "haavaa" sieltä hanurista, eikä kuitenkaan pukamia. Nyt kuitulisällä ja vedenjuonnilla ei ole enää tullut verta. Kannattaa käydä lääkärissä, se on niille ihan normijuttu ja pikaisesti tsekattava asia.

Vierailija
10/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olit vain antanut perää edellisiltana.

Vierailija
11/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkas veri on merkki haavaumasta peräaukosta tai peräsuolessa. Syöpä on eri juttu. Ilmentyy muina vaivoina lisäksi ja uloste on mustaksi värjäytynyt, on vatsavaivoja, ripulia jne. Anemia myös voi olla suolistosyövän oire, kun kasvaimesta tihkuu verta elimistöön.

Vierailija
12/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parta veskassa!

Vierailija
13/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu, ei vaarallista. Kannattaa hakea apteekista sellaisia Scheriproct Neo peräpuikkoja ja/tai sitä voidetta. Käytä niin kauan kunnes verenvuoto loppuu ja vielä päivä tai pari sen jälkeen.

Vierailija
14/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ruoat /ruoka-aineetaiheuttaa ummetusta, että voisi välttää niitä, tiedän vain että juusto kovettaa mahaa? Kannattaisiko käyttää ruokailun yhteydessä joitakin öljyjä pehmentämään, risiiniöljy taitaa olla vähän liikaa ja maha mene löysälle?

Vierailija
15/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkas veri on merkki haavaumasta peräaukosta tai peräsuolessa. Syöpä on eri juttu. Ilmentyy muina vaivoina lisäksi ja uloste on mustaksi värjäytynyt, on vatsavaivoja, ripulia jne. Anemia myös voi olla suolistosyövän oire, kun kasvaimesta tihkuu verta elimistöön.

Hemoglobiini on normaali on mutta ferritiinarvot todella alhaiset...

Vierailija
16/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hemoglobiini on normaali on mutta ferritiinarvot todella alhaiset...

Kaikilla tuntemillani naisilla on tosi alhaiset ferritiiniarvot. Pari vuotta sitten kaikilla oli kilpparivaivaa ja 10 vuotta sitten hiivasynrooma. Lääkärit on aika pihalla näistä kun ne ei Suomessa osaa diagnosoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi