Hyvä lestadiolaiset!
Arvostan teitä ja teidän elämäntapaanne. Olette suomalaisuuden säilymisen ainoa toivo. Samoin vanhan "isiemme uskon". Tiedän että nykypäivänä ei ole helppoa ylläpitää suurperheitä, mutta älkää luovuttako. Ja yrittäkää siinä kaiken arjen kiireen keskellä pitää Jumalan sanaa esillä suorastaan Vanhatestamentilliseen tyyliin aamulla ja illalla ja joka välissä. Ottakaa niin poikanne kuin tyttönne täysillä mukaan pyörittämään kotia, etteivät tyttönne tuntisi itseään alistetuiksi ja luopuisi sen takia uskosta. Vaalikaa keskinäistä rakkautta perheissänne. Siunausta teille!
Kommentit (2)
Ööh... olen ap, enkä lestadiolainen. Eikä tällä vuodatuksella ollut mitään tekemistä pelastuksen kanssa. Arvostan heidän maanpäällisiä avujaan, isoa perhettä ja oman perinteen säilyttämistä. Ja "oman hännän nostaminen" on vaan tervettä. Minun napaani ei ollenkaan kaivele, vaikka lestadiolaiset olisivat sitä mieltä, että minä en pelastu. Koska tiedän, että siinä kohtaa he ovat väärässä - enkä vaadi heiltä erehtymättömyyttä, kuten en muiltakaan ihmisiltä. Heidän kulttuurinsa on minusta hieno ja toivon totisesti, että he saavat säilytettyä sen tämän hullun maailmanajan keskellä. Maailma yrittää niin kovasti kaapata heidänkin lapsiaan. Sinun "ykkösvierailijan" asenne sitä vastoin on aika omituinen ja sanalla sanoen hyvin epäkristillinen.
On meitä muitakin kristittyjä kuin lestadiolaiset. Voisitte lopettaa vähitellen oman häntänne nostamisen. Jeesus kuoli kaikkien puolesta.