Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsenne on joka viikko munmolassa yökylässä?

Vierailija
19.02.2021 |

Leikkipuistossa vanhempi rouva kertoi, että lapsenlapsi on heillä joka viikko 1-3 yötä. Jäin miettimään, mikä teillä palstailijoilla on syynä siihen, jos lapsi on viikottain tai lähes viikottain yökylässä? Millainen elämäntilanne teillä on?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos mummo jaksaa ja haluaa hoitaa, kaikilla ei vaan tähän oo mahdollisuus.

Vierailija
2/78 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ihan syy se että lapset rakastavat mummulassa oloa. Meillä isovanhemmat kuuluvat perheeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lapsena. Äitini oli väkivaltainen mielenterveysongelmainen, joten aloin jo pienenä lapsena kulkea itse mummolaan luvatta. Siellä oli turvallisempi olla.

Vierailija
4/78 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi haluaa mummolle eikä mummo raaski kieltää? Itse olin tällainen lapsi. Toinen heti mieleen tuleva tilanne vanhempi on töissä illan/yön ja mummo hoitaa yön yli. Muutama tuttu hoitaa ihan perheen jaksamisen takia.

Vierailija
5/78 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi oli pienenä joka viikko yötä isovanhemmillaan. Ja syy oli se, että he halusivat niin. Ja halusivat auttaa meitä. Se olikin tarpeeseen, olimme kovilla. Sain tehdä töitä rauhassa silloin.

Vierailija
6/78 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yötyö

Vierailija
7/78 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluaa mennä sinne? En näe syytä miksi ei saisi mennä, jos isovanhemmatkin sitä haluavat. Jossain kohtaa se lapsi on niin iso ettei enää tahdo mennä, tai isovanhemmat niin huonossa kunnossa etteivät enää jaksa ottaa, joten viettäköön nyt niin paljon aikaa yhdessä kuin mahdollista. Välimatkaa on 3km ja isovanhemmilla kissoja, iso piha, keinu yms mistä lapsi tykkää. Itse asumme kerrostalossa eikä ole lemmikkejä.

Omia kultaisimpia lapsuusmuistojani ovat kesät mummolassa saaristossa. Olen iloinen että omakin lapsi pääsee mummolaan.

Vierailija
8/78 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)Lapsi viihtyy siellä, 2)mummo tykkää, kun lapsi on siellä ja 3) minä ja mieheni tykkäämme, kun on myös kahdenkeskistä aikaa. Win Win. Mutta ap, mikä on sinun ongelmasi?

Vierailija
9/78 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapset haluaa. Ei meillä ole joka viikko eikä kolmea yötä, mutta usein yhtä yötä. Heillä on oma huone ja omat lelut mummolassa.

Vierailija
10/78 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

White trash vanhempia.

Vierailija
11/78 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi ei ole ollut mummolassa yötä kertaakaan, koska hän ei vapaa-ajallaan halua lasta hoitaa. Hän on työkseen perhepäivähoitaja, ja myös meidän lapsi on hänellä hoidossa. Saapahan arkisin lapsi olla mummonsa kans, vaikka me joudutaankin siitä maksamaan.

Vierailija
12/78 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi oli pienenä joka viikko yötä isovanhemmillaan. Ja syy oli se, että he halusivat niin. Ja halusivat auttaa meitä. Se olikin tarpeeseen, olimme kovilla. Sain tehdä töitä rauhassa silloin.

Miksi olitte niin "kovilla"?

Vierailija
13/78 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1)Lapsi viihtyy siellä, 2)mummo tykkää, kun lapsi on siellä ja 3) minä ja mieheni tykkäämme, kun on myös kahdenkeskistä aikaa. Win Win. Mutta ap, mikä on sinun ongelmasi?

En ole sanonut, että asia olisi mikään ongelma. Mietin vain, mitä tuollaisen järjestelyn taustalla voi olla. On niin erilaista kuin oma elämä, jossa isovanhempien apua ei ole.

Ap

Vierailija
14/78 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Voi ei, työkaveri sadattelee aina perjantaina iltapäivällä, kun näkee puhelimestaan, että lapsenlapsi kyselee viikonlopuksi.  Ei koskaan kuitenkaan kiellä, vaan ihanasti lepertelee puhelimeen, että totta kai saa tulla mummon luo.  Luultavasti sadattelee enemmänkin miniäänsä, ettei tämä pidä lastaan kotona myös viikonloppuisin.

Vierailija
15/78 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi haluaa mummolle eikä mummo raaski kieltää? Itse olin tällainen lapsi. Toinen heti mieleen tuleva tilanne vanhempi on töissä illan/yön ja mummo hoitaa yön yli. Muutama tuttu hoitaa ihan perheen jaksamisen takia.

Karseaa. Meidän Pipsa-Veeti haluaa niin kovasti mummolaan ja vaikka mummo ei jaksaisikaan, niin ei hän raaski kieltää. Pipsa-Veeti on niin temperamenttinen ja kukaan ei jaksa kuunnella pienen Pipsa-Veetin rääkynää, jos hän ei saa haluamaansa. Pipsa-Veetin ollessa mummolassa vanhemmat lähtevätkin baariin, joten siinähän se viikonloppu aina meneekin.

Vierailija
16/78 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Voi ei, työkaveri sadattelee aina perjantaina iltapäivällä, kun näkee puhelimestaan, että lapsenlapsi kyselee viikonlopuksi.  Ei koskaan kuitenkaan kiellä, vaan ihanasti lepertelee puhelimeen, että totta kai saa tulla mummon luo.  Luultavasti sadattelee enemmänkin miniäänsä, ettei tämä pidä lastaan kotona myös viikonloppuisin.

Työkaverin pitäisi sanoa miniälleen asiasta, mutta jos ei sano, niin turha se on syyttää muita kuin itseään.

Vierailija
17/78 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sanonut, että asia olisi mikään ongelma. Mietin vain, mitä tuollaisen järjestelyn taustalla voi olla. On niin erilaista kuin oma elämä, jossa isovanhempien apua ei ole.

Ap

Harmittaako se sinua, kun ei ole?

Vierailija
18/78 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi että me saadaan eukon kanssa ryypätä.

Vierailija
19/78 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

White trash vanhempia.

Huutonaurua.

Vierailija
20/78 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo ja Pappa haluaisi ihan kauheasti 5v pojan yökylään, mutta haluaa aina yöksi kotiin:) Olisi kiva isovanhemmille, että olisi siellä ja saisivat lukea iltasatuja jne. Nyt sitten mökkeillään yhdessä paljon, niin nukkuu mummon ja papan vieressä ja köllöttelee aina kainalossa päiväunet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi