Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joita harmittaa ilkeys tällä palstalla! Ette voi vaikuttaa muiden ilkeyteen, mutta voitte

Vierailija
19.02.2021 |

tulla puolustamaan ilkeilyn kohteeksi joutuneita keskustelujen aloittajia! Olen itse joutunut ihan viattomistakin avauksistani suoranaisen kiusaamisen kohteeksi eikä kukaan ole tullut puolustamaan minua. Jo yksi tällainen kommentti auttaa ja saa paremmalle mielelle. Teen itsekin aina niin, että jos luen avauksen jossa ei ole mitään merkkejä aloittajan pahuudesta, mutta huomaan että aloittaja on saanut ilkeitä kommentteja, kirjoitan aina jonkin empaattisen ja aloittajaa puolustelevan kommentin.

Jos siis huomaarte ilkeyttä palstalla ja se häiritsee teitä,KANTAKAA ITSE KORTENNE KEKOON ja kirjoittakaa kiva, erilainen, empaattinen viesti kiusatulle. Vain tällä tavalla voimme tehdä palstasta paremman paikan, jossa kukaan viaton ei joudu ilkeilyn kohteeksi.

Terveisin vakkaripalstailija

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko tätä avausta kukaan? 🤔🤔🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina asiallinen ja voin sanoa saman kahvipöydössä suoraan henkilölle.

Koska ihmiset ovat arvokkaita.

Vierailija
4/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina asiallinen ja voin sanoa saman kahvipöydössä suoraan henkilölle.

Koska ihmiset ovat arvokkaita.

Onnittelut laadukkuudestasi ihmisenä👑

Ap

Vierailija
5/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa ap. Jokainen meistä voi lisätä hyvää ja vähentää pahaa. Olen mukana kampanjassasi!

Vierailija
6/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kivat ihmiset on myös fiksumpia, eikä edes lorvi täällä jatkuvasti.

Riittää kun katsoo otsikot eikä kaikkia tarvi avata.

Luin joskus että huonot (arvostelut) reagoi ensimmäisenä. Hyviä vastauksia pohditaan ja perustellaan.

Vierailija
7/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa enemmänkin ilkeys irl. Mikä ihmisiä oikein vaivaa? Onko polla ihan sekaisin suurimmalla osalla?

Vierailija
8/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri. Täysin samaa mieltä.

Vierailija
9/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollin hampaissa totuus on valhe ja valhe totuus.

Musta valkoista ja valkoinen mustaa.

Ei auta :(

Vierailija
10/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta ! Jos trolleille ja kiusaajille ei anna painoarvoa eikä lähde siihen mukaan niin ainakin itse on yrittänyt tehdä asialle jotain jos kommentoi mukavasti. toisaalta, täällä on välillä kyllä niin tahallaan provosoivia juttuja, että joihinkin ei vaan pysty vastaamaan kauniisti enkä ihmettele joitain kärkkäämpiä vastauksia. Parastahan olisi, jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin jättäisi kokonaan sanomatta... mutta valitettavasti tällaisilla anonyymeillä keskustelupalstoilla vaikea on kontrolloida tätä. Onneksi itse voi kuitenkin aina vaikuttaa ja kommentoida vain positiivisesti tai ainakin rakentavasti asioihin. 

Vierailija
11/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua harmittaa enemmänkin ilkeys irl. Mikä ihmisiä oikein vaivaa? Onko polla ihan sekaisin suurimmalla osalla?

ehkä ihmiset imee itseensä liikaa tätä negatiivista trollausta ja provosointia tällaisilla palstoilla ja se kumpuaa sitten oikeaan elämäänkin, kuvitellaan että voi sanoa mitä vaan ja itse on aina oikeassa tms. ja että ajatukset ovat joko tai, mustaa ja valkoista. Itse ainakin huomaan, että mitä enemmän vietän aikaa esim. täällä vauvapalstalla ja esim. paikallisessa jodelissa sen huonommin voin henkisesti. Siksi jätän nämä minimiin! Voin vaan kuvitella sellaisia ihmisiä jotka käy täällä ja miljoonassa muussa somekanavassa ja sen lisäksi vaikka jossain yli* ksellä niin huh huuh. Ei yhtään ihmetytä.  

Vierailija
12/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä avaus tärkeästä aiheesta👌

Vierailija
13/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on jo tullut niin kyyniseksi, että kohta varmaan kerätään kolehti kun asiakin on niin hyvä.

Vierailija
14/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta ! Jos trolleille ja kiusaajille ei anna painoarvoa eikä lähde siihen mukaan niin ainakin itse on yrittänyt tehdä asialle jotain jos kommentoi mukavasti. toisaalta, täällä on välillä kyllä niin tahallaan provosoivia juttuja, että joihinkin ei vaan pysty vastaamaan kauniisti enkä ihmettele joitain kärkkäämpiä vastauksia. Parastahan olisi, jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin jättäisi kokonaan sanomatta... mutta valitettavasti tällaisilla anonyymeillä keskustelupalstoilla vaikea on kontrolloida tätä. Onneksi itse voi kuitenkin aina vaikuttaa ja kommentoida vain positiivisesti tai ainakin rakentavasti asioihin. 

Misssit pointin. Se oli se, että sanotaan jotain kannustavaa aloittajalle, jota huomataan, että kiusataan.

Vierailija
15/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🦋

Vierailija
16/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähden mukaan.

Välillä on vaan niin mahdottomia avauksia, että saa miettiä että vastaako ollenkaan. Trollauksia tarkoitan. Mutta jätän ne vastaamatta ja kommentoin neutraaleja ja positiivisia aloituksia kannustavasti.

Vierailija
17/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/21 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeilijöistä huomaa että voivat todella huonosti. Paha olo pitää johonkin purkaa. Olen huomannut nyt koronan aikana että pahoinvointi on lisääntynyt. 

Vierailija
19/21 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä oikeasti joku joutunut "kiusaamisen" kohteeksi kirjoitustensa johdosta? Suurin osa kirjoittajista kulkee nimimerkillä "Vierailija".

Vierailija
20/21 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluissa on mielestäni tärkeää keskittyä ap:n asiaan ja kannustaa siinä ja jättää trollit ruokkimatta. Asiattomuudet voi ilmiantaa, ei niitä kannata alkaa lainaamaan ja väittelemään.

Eihän kukaan haluaisi sitäkään, että jos olisi ystävän kanssa keskustelemassa kahvilassa ja paikalle tulisi huutelija, että ystävä tai itse lähtisi huutelijan kanssa naapuripöytään puimaan huutelijan asioita. Huomio on suurin lahja jonka voi toiselle antaa, miksi antaa se trollille.

Kannattaa siis keskittyä hyvään ja niihin vastauksiin joita ap tarvitsee ja vahvistaa ja toimia kaikukoppana hyvälle, ei trolleille.

Jos trollille on pakko vastata niin kerralla kunnon kuitti, ei jankkaamista, puolustelua ja tanssiin kutsuun vastaamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä