Oliko se sinun miehesi, joka meinasi tappaa minut, 3 pienen lapsen äidin
tänä aamuna puoli seitsemän jälkeen Tampereen ja Pirkkalan välisellä tiellä (3-tiellä) harmaalla autolla jonka rekisteri alkoi Z-kirjaimella (joka on kokonaisuudessaan jo ilmoitettu poliisille...)? Kiilaamalla hengenvaarallisesti eteen vasemmanpuoleiselta kaistalta, kun se päättyi (josta oli tiedotettu jo 500 m aiemmin, että se päättyy) koska hänen oli pakko kiihdyttää täysiä loppuvan kaistan päähän ja ajaa hengenvaarallisesti eteen? Oli meinaan sit parista sentistä kiinni ettei tullut kolaria...
Kannattaisi kaikkien taas kun koulutkin on taas alkamassa kerrata kotona varsinkin noiden miestenne kanssa liikennekäyttäytymistä, ja siirtyä käyttämään julkisia jos ei omat taidot riitä omalla autolla ajamiseen niin ettei tarvi tahallaan toisia tappaa. Tarpeellinen aihe varsinkin taas koulujen alkaessa pian, ettei tarvi teidänkään miesten tappaa toisten äitejä tai toisten lapsia.
Tämän aloituksen tarkoitus on virittää keskustelua juuri teillä kotona juuri sinun miehesi kanssa. Miehiä ne uutisten mukaan nimittäin useimmiten on jotka tuolla liikenteessä törttöilevät, kuten taas tänäkin aamuna....
Kommentit (20)
miksi ihmeessä et sitten itse antanut kyseiselle henkilölle tietä? Sun ei varmaan olisi paljoa tarttenut hiljentää, että se tyyppi olisipäässyt turvallisesti siihen eteen.
Ei sillä, kyllähän tuollainen ärsyttää, mutta liikenteessä ei kannata olla itse niin ehdoton, oman henkensähän siinä vaarantaa.
hetken kun luin tätä, luulin, että tyyppi oli tullut kiihdytyskaistalta liikenteen sekaan... Mua nimittäin on viime aikoina risonut ihan hulluna tyypit, jotka ei ymmärrä, että KIIHDYTYSkaista on nimensä mukaisesti tarkoitettu siihen, että liikenteen sekaan tullaan liikenteen vauhdilla, ei siihen, että kaistalla jarrutellaan ja hissutellaan ja sen jälkeen sotketaan koko liikenne.
Mua myös ärsyttää ihan hirveesti se, että kiihdytyskaistalla madellaan kolmeakymppiä ja sitten yritetään ängetä liikenteen sekaan. Tai kiihdytyskaistaa ei käytetä ollenkaan, vaan rampilta tullaan suoraan tielle. Muutenkin tuolla liikenteessä tuntuu ajavan yhä enemmän ihmisiä joiden opaskoirat vetelee sikeitä takapenkillä...
onneksi ei kuitenkaan käynyt mitään.
Ei olisi siellä ruuhkia ollenkaan jos osattaisiin ajaa, vaihtaa kaistaa silloin kun pitää ja liikennevaloissa seistessä ajaa lähelle eikä jättää metrejä autojen väliin. Taatusti valot ruuhkautuu eikä vierellä olevalle tyhjälle kaistalle pääse kun valot tukitaan. Kun vihreät on palaneet jo hetken aikaa, aletaan vasta laittamaan vaihdetta päälle ja kukaan ei liiku.
No, tässä ei ole kyse turvallisuudesta, mutta ei ihme että pinna palaa ja sitten kaahataan toisista välittämättä.
Olin ajamassa pari viikkoa sitten lahden väylää asuntovaunu perässä.
Joku taulapää ohittaa oikealta puolelta pientareelta. Käsittämätöntä. Ajoin itse kuitenkin 90 vaunu perässä. Vasemmalla puolella ohituskaistalla oli rekka ja muutama muukin auto ohittamassa. siinä meinas kans tulla kolari sen rekan kanssa. En vaan kerennyt saada rekkaria ylös kun niin kovaa ajoi.
Kaikennäköisiä pässejä maa päällään kantaa!!
Toivottavasti joku sai sen rekkarin ylös...
syyllistä.
Jos yhtään liikenteestä tajuatte ei ap:n kuvaamalla tavalla voi toimia. Kaahari on syyllinen, hänen olisi kuulunut jo aiemmin ohittaa eikä silloin kun kiihdytyskaista päättyi.
Sympatiseeraan ap:tä ja onneksi olet hengissä
Mutta ei vaan aina toimi, jos tie täynnä ja kukaan ei päästä sekaan.
Niin ja tää ei siis liity tietenkään ap:n tilanteeseen, jossa kyse ohituskaistasta eikä kiihdytyskaistasta. Siinä ohittaja on täysin vastuussa, että ohittaa silloin kun tila ja nopeudet antaa periksi, eikä aiheuta törppöilyllään vaaratilanteita.
Periaatteessa kiihdytyskaistan osalta on toki oikea, mutta eihän se ruuhkassa toimi. Liittymiin tulee jonoja joissa madellaan, joten kiihdyttäminen on yksinkertaisesti mahdotonta.
miksi ihmeessä et sitten itse antanut kyseiselle henkilölle tietä? Sun ei varmaan olisi paljoa tarttenut hiljentää, että se tyyppi olisipäässyt turvallisesti siihen eteen.
Ei sillä, kyllähän tuollainen ärsyttää, mutta liikenteessä ei kannata olla itse niin ehdoton, oman henkensähän siinä vaarantaa.
hetken kun luin tätä, luulin, että tyyppi oli tullut kiihdytyskaistalta liikenteen sekaan... Mua nimittäin on viime aikoina risonut ihan hulluna tyypit, jotka ei ymmärrä, että KIIHDYTYSkaista on nimensä mukaisesti tarkoitettu siihen, että liikenteen sekaan tullaan liikenteen vauhdilla, ei siihen, että kaistalla jarrutellaan ja hissutellaan ja sen jälkeen sotketaan koko liikenne.
ovat juuri kortin saaneet teinipojat. Ovat vielä vaarallisempia kuin nuo keski-ikäiset kaikentietävät miesautoilijat, joilla on upouusi auto alla ja k..ta korvien välissä...
Periaatteessa kiihdytyskaistan osalta on toki oikea, mutta eihän se ruuhkassa toimi. Liittymiin tulee jonoja joissa madellaan, joten kiihdyttäminen on yksinkertaisesti mahdotonta.
Siis jos ruuhkaiselle tielle liitytään, niin tottakai sinne mennään tilanteeseen sopivalla vauhdilla. Mutta jonot KIIHDYTYSKAISTALLA aiheutuvat vain ja ainoastaan siitä syystä että porukka matelee siellä eikä tajua laittaa vilkkua päälle ja mennä reippaasti ja rohkeasti liikenteen sekaan. Kiihdytyskaistalle pahimmassa tapauksessa jopa pysähdytään odottamaan sopivaa rakoa.
ja sitten rytisee... ja kuka onkaan syyllinen.
Näissä tilanteissa tapahtuu oikeasti eniten peltikolareita ainakin pääkaupunkiseudulla.
Mporukka matelee siellä eikä tajua laittaa vilkkua päälle ja mennä reippaasti ja rohkeasti liikenteen sekaan.
vaikka huomaavat että laittaa vilkun päälle ja yrittää mennä sekaan. Edellisen perseessä ajetaan eikä missään tapauksessa päästetä ketään eteen.....ja sitten täällä vingutaan että väkisin tungetaan väliin, ehkä on vähän pakko jos kaista loppuu....
että ne jotka siellä tiellä valmiiksi ovat, antavat tilaa sinne tuleville. Miksi pitää ajaa laput silmillä kykenemättä minkäänlaiseen joustamiseen?
Jolloin ehtii vaihtaa kaistaa, vaikkei ensimmäinen antaisikaan tietä. Mutta ennakointi on joillekin autoilijoille täysin mahdoton ajatus. Ja vaikka kukaan ei antaisikaan tietä niin silti ei ole oikeutta kiilata eteen - "pakosta" nyt puhumattakaan. Siinä loppuvalla kaistalla pitää odotella vaikka koko päivä jos ei muuten pääse.
vaikka huomaavat että laittaa vilkun päälle ja yrittää mennä sekaan. Edellisen perseessä ajetaan eikä missään tapauksessa päästetä ketään eteen.....ja sitten täällä vingutaan että väkisin tungetaan väliin, ehkä on vähän pakko jos kaista loppuu....
jos pelti rytisee. Olisi hyvä vähän tarkkailla liikennettä vaikka itse ajelisikin rauhallisesti omalla kaistallaan. On minunkin ollut monesti pakko hiljentää tai kiihdyttää että muut pääsevät vaihtamaan kaistaa, enkä ole kokenut asiaa mitenkään rasittavaksi. Itse ajelen jatkuvasti Tampereen itäpuolella ja ruuhka-aikaan ei varmaan kukaan vaihtaisi kaistaa jos muut eivät joustaisi. Pari kertaa on käynyt niin että idiootti viereisellä kaistalla on suorastaan estänyt kaistanvaihdon vaikka miten pitkään vilkuttelisi. Kaahaaminen on tietty vähän eri juttu, ylinopeus on rangaistava teko. Mutta takaisin ap:n tilanteeseen: kyllähän se kaistanpoistumismerkki on yhtä lailla jäljellejäävällä kaistalla ajavia varten! Sehän on varoitusmerkki ja käsittääkseni on ihan ok ajaa se päättyvä kaista loppuun ja siirtyä vasta siinä jäljellejäävälle kaistalle.
Jolloin ehtii vaihtaa kaistaa, vaikkei ensimmäinen antaisikaan tietä. Mutta ennakointi on joillekin autoilijoille täysin mahdoton ajatus. Ja vaikka kukaan ei antaisikaan tietä niin silti ei ole oikeutta kiilata eteen - "pakosta" nyt puhumattakaan. Siinä loppuvalla kaistalla pitää odotella vaikka koko päivä jos ei muuten pääse.
odottelisi loppuvalla kaistalla koko päivän... Kyllä joku varmaan lopulta armahtaisi ja päästäisi väliin, vaikka tarkemmin ajateltuna ei ehkä Suomessa sittenkään. On se ihme, miten sujuvasti liikenne sujuu maailman metropoleissa vaikka liikennemäärät on kymmenkertaisia Suomen pikkuperähikiöihin verrattuna.
ja kuukaudenaikan ollut 5 vähältä piti tilannetta. Pitää vaan painaa ohi vaikka ei ole mitään mahdollisuuksia ohittaa. Miehiä ollut kaikki
Lisäksi autoilijat eivät kunnioita suojatietä, ei miehet eikä naiset. JOS JOKU ON SUOJATIELLÄ TAI ASTUMASSA SILLE, AUTOILIJAN PITÄÄ PYSÄHTYÄ! Vielä vaarallisempaa on se, että useampikaistaisella suojatiellä joku auto antaa tilaa ja jalankulkija menee tielle, mutta viereiselta kaistalta autoilija kaahaa vaan ohi!