Oletteko huomanneet, miten negatiivinen ja ahdistava tämä koko keskustelupalsta on?
Tajusin tämän vasta tänään. Olin nimittäin kuukauden poissa tältä keskustelupalstalta ja huomasin heti voivani paremmin. Tulin tänne takaisin ja jälleen tunnen, miten asenteeni muuttuu todella negatiiviseksi ja ahdistavaksi. Täällä tuntuu olevan niin paljon mielenterveyden häiriöistä kärsiviä ihmisiä, jotka purkavat pahaa oloansa muihin, ettei täällä pysty edes keskustelemaan mistään.
Kommentit (47)
Joillakin (siis niillä trolleilla) ei ole elämässään parempaa tekemistä, kuin laittaa niitä ilkeitä viestejä.
Kai he purkavat omaa pahaa oloaan tänne. Tai sitten se kertoo heidän kohdallaan jostakin sairaudesta.
Omasta mielestäni some ei ole koskaan parantanut keskusteluilmapiiriä. Eikä se ole mitään oikeata, ja aitoa keskustelua.
Parempaakin ja järkevämpää tekemistä on olemassa, kuin kuluttaa aikaansa somessa.
Ja voihan sitä lopettaa käymästä näillä keskustelupalstoilla. Tai sitten ehkä pitäisi miettiä laajemminkin, julkisuudessa ja mediassa, että onko näissä keskustelupalstoissa mitään järkeä, tai mitä hyötyä näistä todella on?
Vierailija kirjoitti:
Joillakin (siis niillä trolleilla) ei ole elämässään parempaa tekemistä, kuin laittaa niitä ilkeitä viestejä.
Kai he purkavat omaa pahaa oloaan tänne. Tai sitten se kertoo heidän kohdallaan jostakin sairaudesta.
Omasta mielestäni some ei ole koskaan parantanut keskusteluilmapiiriä. Eikä se ole mitään oikeata, ja aitoa keskustelua.
Parempaakin ja järkevämpää tekemistä on olemassa, kuin kuluttaa aikaansa somessa.
Ja voihan sitä lopettaa käymästä näillä keskustelupalstoilla. Tai sitten ehkä pitäisi miettiä laajemminkin, julkisuudessa ja mediassa, että onko näissä keskustelupalstoissa mitään järkeä, tai mitä hyötyä näistä todella on?
Sanoma ylläpitää tätä, jotta saavat ilmaisia juttuvinkkejä maksullisiin lehtiinsä.
Täysin samaa mieltä. Lisäyksenä vielä asia, jota ei missään nimessä saisi sanoa ja tähän tulee varmaan tolkuttomasti alapeukkua, mutta tämä palsta on myös järkyttävän rasistinen.
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan tämän sivun jotenkin estää?
hosts tiedostoon vauva.fi 127.0.0.1
tai sitten routerin palomuurissa uudelleenreititys goatsen sivulle
En ole huomannut. Oletko itse huomannut omaa neuroottisuuttasi?
Ette voi olla noin herkkiä. Ei hme jos Vastaamon ovi käy.
Täällähän näkyy jo vastauksissa koko aloituksen syy.
Ihan ok- keskusteluja on myös. Ihan mielenkiintoista on kuulla ihmisten ajatuksia eri asioista. Ihan pelkkää kiitosta ja hymiötä se ei voikaan olla, kun elämästä on kyse. Toisten lyttäys on kurjaa lukea. Trollit ja ilkeydet vois jäädä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ennen olin demissä, mutta se lopetettiin ja palasin tänne. Heti oon huomannut että vituttaa ja ärsyttää kaikki enemmän :D
Tän keskustelupalstan taso laski huomattavasti, kun kaikki teini demittäjät yhtäkkiä tulvahti tänne.
No en kyllä huomaa mitään eroa entiseen, kun kävin täällä joskus vuosia sitten. Enkä usko että kovinkaan moni teini-ikäinen demittäjä tänne siirtyi.
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Itseäni häiritsee myös tämä tieteen kieltäminen ja yleinen typeryys. Mitä ihmeellisempiä salaliittoteorioita, trolleja ja suoranaisia mielenterveystapauksia. Pitäisi pysyä poissa täältä.
Samaa mieltä muuten, mutta sanot asiattomasti mielenterveysongelmaisista, ja juuri tällainen kommentointi on osa tämän palstan ongelmaa. Ymmärrätkö, että nyt itse loukkaat monia, kuten esimerkiksi minua?
Kärsin mm. masennuksesta ja ahdistuneisuudesta ja kirjoitan aina asialliseen sävyyn täällä ja kohtelen toisia hyvin. Se, että kaikki mielenterveysongelmaiset olisivat törkeästi käyttäytyviä öykkäreitå, on julma yleistys. Mielentetveysongelma itsessään ei vielä kerro mitään siitä, kuinka ihminen toisia kohtaan käyttäytyy, ellei kyse ole narsismista tai sosiopatiasta. Huonosti voi käyttäytyä ilman psyykkisiä ongelmiakin.
Vierailija kirjoitti:
Älkää silti syyttäkö kaikkia mielenterveyskuntoutujia. Useimmat on kilttejä eikä halua muille mitään pahaa. On sairastuttu esim kiusaamisen seurauksena.
Ne kiusaajat ja provoilijat on usein niitä muita jotka ei myönnä että vikaa voi olla heissäkin.
Näin juuri. Tehdään aloitus, kuinka täällä ollaan ilkeitä toisille, ja tässä samaisessa aloituksessa lytätään kaikki mielenterveyskuntoutujat. Aloittaja ja muut ilkeydestä kommentoivat voisivat itse miettiä, menikö oma kommentointi nyt ihan oikein, jos kuitenkin itse haukutaan psyykkisesti sairaat. Tuli itselle paha mieli, kun on kiusattu ja sen vuoksi sairastunut. Ja nyt minä olenkin se huonosti käyttäytyvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ennen olin demissä, mutta se lopetettiin ja palasin tänne. Heti oon huomannut että vituttaa ja ärsyttää kaikki enemmän :D
Tän keskustelupalstan taso laski huomattavasti, kun kaikki teini demittäjät yhtäkkiä tulvahti tänne.
Totta. Vuosikausia palstaillut ja taso laskenut kuin lehmän häntä.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut. Taidat olla joku yliherkkä narsistin uhri tai joku muu yleisulisija?
Tässä malliesimerkki tästä negatiivisuudesta.
Johtuu varmaa siitä kun täällä voi kirjottaa anonyymisti. Toi alapeukku ja yläpeukkukin pitäs jättää pois, olis vaa normaalia keskustelua. Peukutus masentaa. Mutta kyllä täälä on hauskoja ketjuja myös. Illan piristykseks minä niitä luen.
Nuorempana laitoin tänne ekan aloitukseni. Kyselin neuvoja silloiseen elämäntilanteeseen. Järkytyin millaisia vastauksia tuli oletettavasti aikuisilta ihmisiltä.
Oon huomannut, mutta eikö keskustelupalstat ole tarkoitettukin höyryjen päästämiseen?
Olen huomannut.
Jätin myös palstailun kuukausiksi ja nyt tulin piipahtamaan. Eipä ole ollut ikävä, pelkkää negatiivista p*skaa täällä.
Hieno palsta, hienoja kirjoittajia. Monipuolista ja empaattista keskustelua. Kaikkia aiheita, kaikille kaikkea. Suoranaista valehtelua...
Vierailija kirjoitti:
Ja teit negatiivisen aloituksen asiasta?
No, onhan täällä välillä ikäviä vastauksia asiallisiin kysymyksiin. Paljon kuitenkin riippuu siitä, mitkä keskustelut sua kiinnostavat. Jos haluat lukea julkkisten haukkumista niin sitä saat. On täällä fiksumpiakin keskusteluita. Käyn juuri toisessa keskustelussa peräti kahden sivun mittaista keskustelua, jossa ei ole vielä yhtään huutelijaa paikalla. Paljon olen saanut tukea, tsemppiä ja hyvää mieltä täältä.
Kerro lisää :)
Ärsyttää kun aina leimaatte palstaidiootit mt-häiriöistä kärsiviksi. Ei mt-ongelmilla ja kusipäisyydellä tai typeryydellä ole useinkaan mitään tekemistä keskenään. Tai jos onkin, taitavat olla niitä diagnosoimattomia tapauksia.
Älkää silti syyttäkö kaikkia mielenterveyskuntoutujia. Useimmat on kilttejä eikä halua muille mitään pahaa. On sairastuttu esim kiusaamisen seurauksena.
Ne kiusaajat ja provoilijat on usein niitä muita jotka ei myönnä että vikaa voi olla heissäkin.