Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Julkisten kulkuvälineiden matkustajamääriä voidaan rajoittaa" - miten pääsen töihin?

Vierailija
19.02.2021 |

Minulla on pk-seudulla 15 kilometrin työmatka. Ei ole varaa kulkea sitä taksilla edestakaisin. En pysty pyöräilemään matkaa nyt kun on talvi.
Miten pääsen töihin, jos tulee matkustusrajoituksia?
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007814183.html

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vieläkö löytyy työnantajia jotka ei salli etätöitä? Kuulostaa ihan uskomattomalta.

Saattaa tulla yllätyksenä mutta kyllä minä kävin tänäänkin sairaalassa töissä eikä työnantaja ole jostain syystä edes vihjaissut etätöistä. 

Vierailija
22/38 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vieläkö löytyy työnantajia jotka ei salli etätöitä? Kuulostaa ihan uskomattomalta.

Mun mies ei kyllä pysty hitsaamaan etänä. 

Ja mitä julkisiin tulee, ei kuulemma ole mitään ruuhkia ollut koko aikana kun korona on ollut. Niin paljon porukkaa kuitenkin tekee etänä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä julkisiin tulee, ei kuulemma ole mitään ruuhkia ollut koko aikana kun korona on ollut. Niin paljon porukkaa kuitenkin tekee etänä. 

Mun työpaikalla on viimeisen kymmenen vuoden aikana käytännössä ulkoistettu kaikki tuollaiset hitsaamis- ym. manuaaliset työt asiaan keskittyneille yrityksille, jäljellä on enää toimihenkilöitä, keski- ja yritysjohtoa ja heti koronan alusta asti on kaikki henkilöt saanut olla 100% etätöissä.

Vierailija
24/38 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella matkustajalla tulisi olla mukanaan työpaikalta saamansa matkustuslupakirja. En vaan tiedä miten tätä käytännössä voitaisiin valvoa ja hupimatkustajien matkustus evätä jo ennen julkisiin astumista.

Vierailija
25/38 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole kyllä matkustanut julkisilla pitkään aikaan. Muuten tietäisi, ettei ruuhkaa ole edes ruuhka-aikoina. Eli jos matkustajamäärät tiputetaan puoleen sallitusta vaikutus nykyisilla matkustajamäärillä ei ole ihmeellinen. 

Ruuhkaa on yhä. Tänään oli taas bussi (HKI, B-vyöhyke) kolmen maissa niin täynnä, että käytävätkin oli täynnä seisovia ihmisiä. Ja tämä ei ollut ensimmäinen kerta tällä viikolla. Odotin seuraavaa bussia jossa oli hieman vähemmän porukkaa. Aina tämä ei kuitenkaan ole mahdollista ja bussissa joutuu seisomaan maskittomien ja yskivien ihmisten keskellä. Enemmän vuoroja ruuhka-aikoihin väleille joilla ruuhkaa usein ja maskipakko busseihin, kiitos. Vähemmän väkeä busseihin ja useammin vuoroja ruuhka-aikoihin käy myös.

Vierailija
26/38 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vieläkö löytyy työnantajia jotka ei salli etätöitä? Kuulostaa ihan uskomattomalta.[/quote

🤣🤣Miten hoidat dementikot etänä? Vaihdat vaipat etänä? Sammutat tulipalot etänä? Rakennat talot etänä? jne. Oletko aivan hullu?

Vierailija
27/38 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Hakunilassa, Vantaalla bussit tupaten täynnä aamuisin ja iltapäivisin. Selkä toista vasten seistään käytävällä. Maskeja ei läheskään kaikilla. Ulkomaalaisia suurin osa. Etäisyyden pitäminen täysi vitsi. Kiva mennä töihin vanhuksia hoitamaan.

Vierailija
28/38 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

luulisi että 2021 osataan luoda sovellus, jolla paikka varataan etukäteen. Vähän samaan tapaan kun vaikka lentokoneeseen: bussi nro 1 klo 8:15 lähtevä vuoro pysäkiltä X ja paluu klo 17:45 pysäkiltä Y.

Jos huomataan että vuoro alkaa täyttyä liikaa, lisätään toinen bussi. Varaukset voisi määritellä että esim. 48h tmv. aiemmin tehdyt varaukset taataan että kyytiin saa paikkoja (useimmat tietävät menonsa paria pöivää aiemmin) jos varaa myöhemmin sitten enemmän tuurista kiinni mihin vuoroon saa paikan varattua.

Vierailija
29/38 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi busseihin saa edelleen ottaa yli 10 ihmistä. Eihän siellä pysty pitämään yli 2 metrin turvavälejäkään.

Ap, jos sulla on ajokortti, vuokraa itsellesi auto.

Vierailija
30/38 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Hakunilassa, Vantaalla bussit tupaten täynnä aamuisin ja iltapäivisin. Selkä toista vasten seistään käytävällä. Maskeja ei läheskään kaikilla. Ulkomaalaisia suurin osa. Etäisyyden pitäminen täysi vitsi. Kiva mennä töihin vanhuksia hoitamaan.

Mielestäni pitäisi järjestää teille erillinen maksullinen kuljetus.

Vierailija
31/38 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poljin talvella. Pyörällä 15 kilometria on ihan huishais, varsinkin jos et tee mitään fyysistä työksi.

#firstworldproblems

Vierailija
32/38 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tätä nyt mietitty ihan loppuun asti - kuka niiden puolen metrojunallisen laiturille jätettyjä matkustajien jonotusta ja turvavälejä vahtii vai otetaanko siellä seuraavan metrin tullessa painimatsi siitä, kuka pääsee kyytiin?

Vierailija
33/38 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä poljin talvella. Pyörällä 15 kilometria on ihan huishais, varsinkin jos et tee mitään fyysistä työksi.

#firstworldproblems

Kuka sanoo, etten tee fyysistä työtä? Teen puolifyysistä työtä (=seisomatyö, jonkin verran nostelua).

ap

Vierailija
34/38 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole kyllä matkustanut julkisilla pitkään aikaan. Muuten tietäisi, ettei ruuhkaa ole edes ruuhka-aikoina. Eli jos matkustajamäärät tiputetaan puoleen sallitusta vaikutus nykyisilla matkustajamäärillä ei ole ihmeellinen. 

Kyllä metroissa tiettyyn aikaan on aika täyttä. Esimerkiksi lauantai-iltana kello 22.40 kun tulen töistä. Silloin pitäis olla julkisista pois jo sellaiset, joilla ei ole mitään kummempaa asiaa kaupungille. Mutta ei ole.

Vierailija
35/38 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#firstworldproblems

Kannattaa nyt ymmärtää, että voi olla tosi erilainen tilanne, jos omassa pyörässä ei ole nastarenkaita ja on vuorotyö.

Vierailija
36/38 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni pitäisi järjestää teille erillinen maksullinen kuljetus.

Minunkin mielestäni vanhuksia hoitaville pitäisi järjestää oma kuljetus. Ei mitään järkeä, että iäkkäitä hoitavat joutuvat kulkemaan ruuhkabusseissa. Tässä nähdään vanhustenhoitajien arvostus.

Vierailija
37/38 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työpaikalla on viimeisen kymmenen vuoden aikana käytännössä ulkoistettu kaikki tuollaiset hitsaamis- ym. manuaaliset työt asiaan keskittyneille yrityksille, jäljellä on enää toimihenkilöitä, keski- ja yritysjohtoa ja heti koronan alusta asti on kaikki henkilöt saanut olla 100% etätöissä.

Niin? Kiva jos sinulla ja työkavereillasi on mahdollisuus etätöihin. Noilla mainitsemillasi hitsaajilla ja muilla manuaalisen työn tekijöillä se harvemmin on mahdollista.

Eikä ole minullakaan, olen töissä päiväkodissa. Ja eniten ottaa päähän lasten vanhemmat jotka eivät älyä/vaivaudu viemään lastaan koronatestiin "kun ei sillä ollut kuin vähän kuumetta".

Vierailija
38/38 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeksi tänään mennyt kello 12 JYVÄSKYLÄSSÄ bussilla ja oli tupaten täynnä. Kahdet lastenrattaat, vanhuksia, lapsia tulossa koulusta... Joka perjantai sama juttu kellonajasta riippumatta, muina arkipäivinä ilmiö rajoittuu kello 15-18 väliselle ajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän