Jos lähi muuttaa lasten kanssa 2km päähän pitääkö exällä hyväksyttää?
Ja missä vaiheessa tulee sanoa? Jos siis muutamme vuokra-asunnosta toiseen ja lapset asuvat minulla. Ei vaikuta tapaamisiin tms arkeen.
Kommentit (30)
Miten aikuinen ihminen, jolla on lapsia voi olla noin avuton? "Pitääkö olla exän lupa jos käyn vessassa? Entä jos syön kanan sijaan kalaa?"
Me muutettiin ja maistraatti soitti. Sanoin että kämppä meni alta ja muutettiin jotta ei tartte lasten olla kodittomia
Käyttäjä34810 kirjoitti:
Tietääkö kuka, jos kyselen päiväkotipaikkaa ihan uuden asunnon luota (välimatka tosiaan vaan sen 2km nykyiseen) niin pitääkö siihen ottaa ex mukaan ja kysellä sopiiko hänelle? Hän ei tosin vie eikä hae päiväkodista juuri milloinkaan. Mutta kuuluuko silti yhteishuollossa?
Ei ole mitään järkeä repiä lapsia tutusta päiväkodista ja tuttujen kavereiden luota noin lyhyen matkan takia. Jos olet liian laista kuskaamaan lapsia, anna lapset suosiolla exälle.
Kun on yhteishuoltajuus, niin on hyvä tapa puhua lapsiin vaikuttavat asiat ja muutokset eikä tehdä niistä vain ilmoitus toiselle huoltajalle. On hyvä pitää sivistyneet tavat, niistä ei ole haittaa. Sellaisista loukkaantuisin, jos sanellaan ja vain ilmoitetaan. Olen nainen ja usean lapsen mummo.
ei tietenkään vaikka muuttais 200 km:n päähän. Ulkomaille tarvii hyväksynnän.
Lähivanhempi saa muuttaa vaikka toiseen päähän Suomea halutessaan. Etällä ei ole mitään mahkuja estää.
Ainoastaan ulkomaille tarvitsee molempien luvan.
No jo on laiska paska jos ei kahta kilometria jaksa ajatella teitä toisaalle.
Juuri tuon takia valitsen lapsille isän suoraan spermapankista (Cryos international). Jokainen spermanluovuttaja on käynyt läpi terveystarkastuksen ja geneettisen testauksen. Miehellä ei ole mitään oikeutta syntyvän lapsen isyyteen, joten hän ei pääse valittamaan lapsen kasvatuksesta.
Ja kyllä, spermanluovuttajista otetaan valokuvat (lapsena, nuorena, aikuisena) niin että naisten ei tarvitse arvuutella, miltä mies näyttää. Onko pitkä, pätkä, tuuheatukkainen, kalju, lihaksikas, ruipelo, rillipää, yms.
Osaako kukaan neuvoa päiväkotiasiassa?
Siis mitä vittua? Et jaksa kuljettaa 2km vaan yrität vaihtaa päiväkodin. Minä kuljetan kävellen, pyöräillen lapseni pvkotiin jonne matkaa noin 2km. Tarkoituksena muuttaa jolloin matkaa tulee yhteen suuntaan noin 8km mutta pvkotia ei vaihdeta. Tapansa kullakin vai laiskuutta