Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto kun pännii, uusi työntekijä saa saman palkan kuin mä.

Vierailija
07.08.2006 |

Kuulin tänään, että pari kk talossa ollut saa samaa liksaa kuin mä. Olen itse ollut 10 v. tällä alalla, sama koulutus on, mutta tällä uudella työntekijällä on vasta 1v. kokemus tältä alalta.

Inhottaa, kun yksityiset työnantajat voi maksaa mitä vaan, varmaan pärstäkertoimen mukaan maksaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olen kokenut vastaavaa sukupuolisyrjintää.

Vierailija
2/7 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut vaan osaavat vaatia kunnon? palkan heti kättelyssä, ei se ole hänen eikä pomojen vika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimuspalkkan jokainen neuvottelee itse esimiehensä kanssa. Palkkaa ei nosteta ellei palkankorotusta pyydä, joten kipinkapin esimiehen puheille.

Muista valmistautua: anna hyvät perustelut (pelkästään " Kun toikin saa" ei riitä), olet esim. hoitanut työsi hyvin / olet saanut lisää vastuuta jne...

Vierailija
4/7 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaverisi ovat vain vaatineet enemmän kuin sinä. Taidat olla hiukan ujo? Meneppäs pomollesi sanomaan, että olet tehnyt työt hyvin ja haluaisit lisää palkkaa. Pyydä vaikkapa n. 200 euroa enemmän, kuin työkaverisi ja ole valmis tiputtamaan vaatimustasi sitten samalle tasolle (tai vähän yli). Vaadi enemmän - saat enemmän. Ei kukaan pomo ole niin fiksu, että tulisi sinulle tarjoamaan lisää palkkaa.

ps. ja jos pomo sanoo, että tässä taloudellisessa tilanteessa ei valitettavasti ole mahdollista... blaa blaa, niin ÄLÄ USKO.

Vierailija
5/7 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla että työnantaja katsoi tämän uuden työntekijän erityisen päteväksi vähäisemmästä työkokemuksesta huolimatta. Ja jos pätevistä työntekijöistä on pulaa, joutuu työnantaja maksamaan uusille ehkä vähän enemmän tai edes saman kuin vanhemmille työntekijöille. Minusta se on aika luonnollista. Nykyään palkka nousee enemmän työpaikkaa vaihtamalla, kuin palkankorotuksia pyytämällä samassa työpaikassa. Eli jos olet tyytymätön tilanteeseen ja palkkaasi (eikä sitä suostuta nostamaan), niin äänestä jaloillasi ja ala etsiä uutta paikkaa.

Vierailija
6/7 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan on kyse palkkasyrjinnästä.

Vierailija
7/7 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muuten tiedät, paljonko se saa palkkaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän