Varamiespalvelu, Eila Kaisla, mitäs muita...
näitä henkilöstövuokrausfirmoja etsiskelen ja kokemuksiakin olis kiva kuulla.
Kiitos!
Kommentit (8)
Kyseiseen en menis enää ikinä. Ja olen kuullut muilta samoja kokemuksia kyseisestä firmasta..!
Eräs jonka nimeä en voi mainita, ottaa jokaisesta työntekijästä 4 numeroisen palkkion ja sen lisäksi joka kuukausi laskuttaa työntekijästä esim 25¿/h ja maksaa työntekijälle sitten vaikka 12¿/h.
Eiköhän se ole juuri henkilöstövuokrauksen toimenkuva... Vai meinasitko että hyväntekeväisyyttään järjestävät/välittävät työpaikkoja... ?
En voi oikeita summia paljastaa, mutta sanotaan näin että palkkio jotain 3000-6000 väliltä + noin tuplana työntekijän palkka, josta neljännes jää kulujen jälkeen firman taskuun. Näin lyhytaikaiseen suhteeseen palkatessa. Omaan palkkaani kun vertaan niin firma veti yli kolmanneksen välistä itselleen.
-8-
Vierailija:
Eiköhän se ole juuri henkilöstövuokrauksen toimenkuva... Vai meinasitko että hyväntekeväisyyttään järjestävät/välittävät työpaikkoja... ?
Vierailija:
En voi oikeita summia paljastaa, mutta sanotaan näin että palkkio jotain 3000-6000 väliltä + noin tuplana työntekijän palkka, josta neljännes jää kulujen jälkeen firman taskuun. Näin lyhytaikaiseen suhteeseen palkatessa. Omaan palkkaani kun vertaan niin firma veti yli kolmanneksen välistä itselleen.-8-
Vierailija:
Jos firma palkkaisi työntekijän SUORAAN, ei välitysfirman kautta, se säästäisi tuon esimerkin mukaan 3000-6000e +puolet työntekijälle maksettavasta palkasta. ...Periaatteessahan osan tästä summasta voisi siirtään työntekijän palkkaan...?;) Toki vuokrausfirmat valitsevat työntekijät, firmalta säästyy aikaa, mutta varsin kannattavia yrityksiä ovat...
Täälläpäin (Pirkanmaa) oli muuten yksi varsin huijaus firma muutmia vuosia takaperin, kaksi (ammattitaidotonta) nuorta miestä perusti, kuittelivat tekevänsä helppoa rahaa vuokrausfirman kautta... En tiedä kuinka kävi, en jostain kumman syystä käyttänyt heidän palveluitaan...;)
Olen käyttänyt sitä työnantajana. Taitavat maksaa vähän parempaa palkkaa ja työntekijät aina hyviä.
Olen ollut varamiespalvelussa (kaupan alan töissä) ei mitään ongelmia. Staffpointtia en suosittele, eivät maksa LAKISÄÄTEISIÄ lisiä, mm. lauantai/sunnuntaitöistä.