Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Vapaa-ajalla kaahanneen poliisin sakot kumottiin ”keskimääräistä parempien” ajotaitojen takia

Vierailija
19.02.2021 |

53-vuotias itäsuomalainen poliisimies oli viime kesäkuussa ajamassa vapaa-ajallaan viitostiellä Lapinlahdella.
Nopeusrajoitus 100 km/h muuttui hieman ennen risteystä kahdeksankympin rajoitukseksi.
Poliisi ei kertomansa mukaan havainnut liikennemerkkiä. Automaattinen liikennevalvontakamera mittasi miehen vauhdiksi 101 km/h.
Mies ei niellyt sakkoja. Hän vaati Pohjois-Savon käräjäoikeudelta sakkomääräyksen kumoamista, koska miehen mukaan kyseessä ei ollut rikos.
Suomen oikeuslaitos on näköjään läpeensä korruptoitunut jos poliisimiehen parempi ajotaito kumoaa sakon ja tavallisen rattimiehen ei. Todennäköisesti Kimi Räikkönen tai Marcus Grönholm olisivat joutuneet maksamaan sakon vastaavassa tilanteessa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa tarkkailisivat hallituksen toimia yhtä tuheällä kammalla.

Vierailija
2/17 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto miten naurattava tää oikeuslaitos täällä on. Hyväveli toiminta niin räikeetä hirvee myötähäpeä näihin rikollisiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan kuvittelee olevansa keskimääräistä parempi kuskeja. Matemaattinen mahdottomuus.

Vierailija
4/17 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän meriiteillä tää poliisi on hyvä kuski?

Vierailija
5/17 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tästä nousee niin iso poru, että johtaa lopultakin tuomiokäytäntöjen todelliseen uudelleenarviointiin. Toki kansalaisten pitää olla lain edessä yhdenvertaiset (tämä tapaus), mutta lähinnä viittaan esim. pedari vs talousrikollinen tuomioiden järjettömyyksiin.

Vierailija
6/17 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oikeasti keskimääräistä huomattavasti parempi kuski ja voin tarvittaessa todistaa sen, kortti ollut 28v enkä ole ajanut yhtään kolaria, silti joutunut maksamaan kaikki sakot.

Tuo juttu kannattaa laittaa talteen ja kaikkien kiistää ylinopeussakot ja käyttää tuomiota ennakkopäätöksenä.

Vierailija
7/17 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi sillä, että hän on poliisin ajokouluttaja.

En sano että oikein meni, mutta kun meriiteistä kyselit.

Vierailija
8/17 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kytät ajaa jatkuvasti ylinopeutta välittämättä mistään liikennesäännöistä mitään.

Vierailija
9/17 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen oikeasti keskimääräistä huomattavasti parempi kuski ja voin tarvittaessa todistaa sen, kortti ollut 28v enkä ole ajanut yhtään kolaria, silti joutunut maksamaan kaikki sakot.

Tuo juttu kannattaa laittaa talteen ja kaikkien kiistää ylinopeussakot ja käyttää tuomiota ennakkopäätöksenä.

Ja luulet, että se menee läpi oikeudessa. Nauravat sinut pihalle sieltä jos alat ajotaitoihisi vetoamaan. Eikö muuten osa ajotaitoa ole se, että huomioi nopeusrajoitukset ja noudattaa niitä?

Vierailija
10/17 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ihan noin suoraviivaista ole. Kysehän on siitä, että ylinopeutta oli 21 km/h eikä liikennevirhemaksua voi määrätä yli 20 km/h ylinopeudesta ja kuljettaja vetosi siihen että kyse ei myöskään ollut liikenteen vaarantamisesta ja oikeus oli samaa mieltä jolloin ei voitu tuomita myöskään liikenteen vaarantamisesta eikä jäänyt mitään mistä antaa sakko tai virhemaksu. Jos olisi ajanut 20 km/h ylinopeutta olisi tullut maksettavaa.

Vierailija
11/17 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka määrittelee  keskimääräistä paremmat ajotaidot? On minullakin ne sitten varmaan , heheh. 

30 vuodessa ei yhtään rikettä, naarmuakaan autossa...Joka päivä lähes ajan...Ja mikä erottaa minut tuosta poliisista: En ole sokea näen ja ymmärrän liikennemerkit/rajoitukset.

Vierailija
12/17 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ihan noin suoraviivaista ole. Kysehän on siitä, että ylinopeutta oli 21 km/h eikä liikennevirhemaksua voi määrätä yli 20 km/h ylinopeudesta ja kuljettaja vetosi siihen että kyse ei myöskään ollut liikenteen vaarantamisesta ja oikeus oli samaa mieltä jolloin ei voitu tuomita myöskään liikenteen vaarantamisesta eikä jäänyt mitään mistä antaa sakko tai virhemaksu. Jos olisi ajanut 20 km/h ylinopeutta olisi tullut maksettavaa.

Mitä me tästä opimme? Liian hitaasti ei kannata ajaa!

Vierailija
13/17 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää.

Mullekin on käynyt noin että sain kamerasta sakot kun en huomannut nopeusrajoituksen muuttuneen. Harmitti, kun kyseessä oli ihan rehellinen virhe enkä tarkoituksella ajanut ylinopeutta. Ajaessa kuitenkin pitää olla sen verran hereillä, että huomaa liikennemerkit, joten ei auta kuin soimata itseään ja kaivaa kuvetta. Vastenmielistä, että joku kehtaa edes lähteä valittamaan tällaisesta päivänselvästä asiasta.

Vierailija
14/17 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keskity ympäristöön sen vertaa, että huomaisi liikennemerkit = keskimääräistä parempi kuski?

Mitä mulla on taas mennyt ohi ymmärryksen?

Vierailija
15/17 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräistä parempi kuski mutta nopeusrajoituslätkä jäi huomaamatta? Missä oli huomio kun piti olla ympäristön havainnoinnissa?

Multakin jäi kerran yksi taajamamerkki hoksaamatta. Se radiokanavan vaihto maksoi 95 e mutta ei tullut mieleenkään alkaa asiasta vinkumaan, maksoin ihan mukisematta.

Toki olen itsekin keskimääräistä parempi kuski, ihan niin kuin suurinpiirtein kaikki muutkin ihmiset mielestään.

Vierailija
16/17 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks Sebastian Ogier sai ylinopessakot, oletan että hän on hieman parempi kuski kuin tämä "eläkeläinen" Tämä tuskin lisää kansalaisten luottamusta poliisiin joka on muutenkin hatara hyvä eli järjestelmässä.

Vierailija
17/17 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka määrittelee  keskimääräistä paremmat ajotaidot? On minullakin ne sitten varmaan , heheh. 

30 vuodessa ei yhtään rikettä, naarmuakaan autossa...Joka päivä lähes ajan...Ja mikä erottaa minut tuosta poliisista: En ole sokea näen ja ymmärrän liikennemerkit/rajoitukset.

Ne naarmut ja kolhut tulee yleensä parkkipaikoilla ja kotipihassa.