Millaista pukeutumistyyliä inhoat?
Kysymys otsikossa.
Kommentit (72)
Kuljin yhden talven sukatta. No onneksi silloin oli ihan lämmin talvi vs. tää talvi. Silloin kyllä nilkat vilkkui. Siitä onkin jo 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas mainittu caprit, voisko joku kertoa mulle mikä niissä niin paljon kaikkia inhottaa? :D Musta ne on niin ihanat päällä, ja omaaan silmään näyttää sopivan myös hyvin! Ilmeisesti oon väärässä :D
Minä tykkään capreista, minulla on kauniit nilkat, mielelläni niitä esittelen. Sellaisista leveälahkeisista en tykkää.
Samoin, käytän paljon sellasia pohjemittaisia, kapeita, ihanat korkkareiden/sandaalien kanssa, usein löysä yläosa tms. En näe mikä niissä on vikana!
En inhoa, mutta en itse pukeutuisi telttoihin tai ns. Guess-tyyliin. Samoin on farkut-tennarit-joku vaan paita-tyyliin. Persoonatonta.
Inhottaa näkyvät alusvaatteet, tekokuitu, makkarankuoret, ns. Hel-looks seksotku, liian lyhyet farkut ja paita, pitkä villakangastakki+urheilukengät-kombo ja kuosien sekoittaminen.
Ribbitrikoo on hirveää lutkumateriaalia ja siitä tehdyt vaatteet hirveitä roikkuvia kauhtanoita. On nyt muotia!
Epäkäytännöllisyys, jopa vaarallisuus. Siis periaatteessa muut saa pukeutua kuten haluaa, mutta joskus vähän ahistaa kun joutuu jännittämään, että pysyykö tuo ihminen noiden tolppakorkojen päällä pystyssä, tai valahtaako tuo kaula-aukko kohta napaan, paleltuuko ton nilkat, jääkö tuo liehuva kaapuhelma bussin oveen jumiin. Tämmöiset.
Nuorilla miehillä monta kokoa liian isot ysärifarkut, joissa ei vyötä ja sitten niitä nyitään koko ajan ylöspäin, etteivät valahda nilkkoihin. Silti puoli persettä vilkkuu (tai siis bokserit). Tähän yhdistettynä skeittilenkkarit, kauhtana huppari ja tuulitakin tapainen löysä takki. Reppu selässä ja päässä nopeet lasit sekä kortsumallin tiukka liekkipipo. Heti tulee nistivibat ja usein ihan aiheesta.
Itse en laittaisi päälle lastentarhantäti-asua (anteeksi varhaiskasvatuksen ihmiset!) eli leggarit ja riemunkirjavat sukat, klovnin kenkiä muistuttavat pyöreäpäiset kengät, pallotunika isoilla taskuilla ja huovutetut helmet.
Vierailija kirjoitti:
Lastentarhatyyliin pukeutuneet aikuiset: riemunkirjavaa, eri kuoseja sekaisin, trikoolumppua, korvissa ja kaulassa hassut roikkukorut, sotkuletit, kirjava reppu, kirjava, iloisen värinen se ja se ja se ja se..... Kun on niin kivaa ja reipasta käyttää värejä, ollaan niinku Afrikassa sielki naiset pukeutuu väreihin!
Hihi,olet vissiin törmännyt minuun kadulla 🤭 toki pakko myöntää, että lähiperheeseen kuuluu kyllä myös jäseniä kahdelta muulta mantereelta, ehkä seura tekee kaltaisekseen? Mulle värien löytäminen on ollut valtavan vapauttavaa. Se on sitä arjen iloa ja leikkiä. Elämässä on ihan tarpeeksi vastuuta ja vakavuutta, ei tarvitse pukeutua kuin olisi hautajaisiin menossa ✌️
Vierailija kirjoitti:
Mä en inhoa mut nokummeksun hehtaarikokoisiin muodottomiin muhkutelttoihin pukeutumista, ei ole olemassa kroppamallia jota tuo imartelisi. Eli oversize-collegepaita sen päällä oversize-takki jne - jo näyttää kun olis laihduttu 40 kg mutta ei varaa ostaa uusia vaatteita.
Toki räätälöidyt, hyvin leikatut vaatteet maksavat enemmän, Monkin oversize-collegen saa halvalla ja on vara lihoa. Oikein istuvia vaatteita kun pitää niin ei parane montaa päivää mässätä liikaa, alkaa kiristää - ehkä tää on näiden maastoutumisvaatteiden viehätys.
Kyllä, joskus luin artikkelin miten muoti ja materiaalit on vaikuttaneet ihmisten painoon. Ennen vanhaan kun ei ollut lycraa ym. ja vaatteet oli kalliita, niiden piti kestää vuosia ja niitä ostettiin harkiten. Silloin pidettiin varmasti vyötärön ympäryksestä huolta eri tavalla kuin nyt kun farkutkin on venyvää kangasta. Ja tosiaan voi yrittää piiloutua näihin oversizepaitoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastentarhatyyliin pukeutuneet aikuiset: riemunkirjavaa, eri kuoseja sekaisin, trikoolumppua, korvissa ja kaulassa hassut roikkukorut, sotkuletit, kirjava reppu, kirjava, iloisen värinen se ja se ja se ja se..... Kun on niin kivaa ja reipasta käyttää värejä, ollaan niinku Afrikassa sielki naiset pukeutuu väreihin!
Hihi,olet vissiin törmännyt minuun kadulla 🤭 toki pakko myöntää, että lähiperheeseen kuuluu kyllä myös jäseniä kahdelta muulta mantereelta, ehkä seura tekee kaltaisekseen? Mulle värien löytäminen on ollut valtavan vapauttavaa. Se on sitä arjen iloa ja leikkiä. Elämässä on ihan tarpeeksi vastuuta ja vakavuutta, ei tarvitse pukeutua kuin olisi hautajaisiin menossa ✌️
Värit on mahtavia! Tosin en pukeudu itse tähän "lastentarhatyyliin", mutta toisaalta jos joku muu pukeutuu, saatan ihastella niitä värejä ja kuoseja vaikken välttämättä edes pitäisi kokonaisuudesta niin kauheasti.
Kyllästyin siihenkin, kun aikanaan vaatekaappia selatessa ei erottanut mikä vaate on mikäkin, kun suurin osa oli mustaa tai tummaa.
Vierailija kirjoitti:
Kroppaan sopimatonta. Olen leveäharteinen ja pitkä urheilullinen nainen, äitini yritti aina tyrkyttää minulle supernaisellisia vaaleanpunaisia satiinisia ja silkkisiä puhvihihaisia puseroita. Not. Käytän urheilullisia tai ihan basic-vaatteita maanläheisillä väreillä ilman krumeluureja.
Tää. Tunnen näyttäväni vain naurettavalta liian tyttömäisissä tai naisellisissa mekoissa ja paidoissa. Ei ne sovi mulle. En vaan ole naisellisen muodokas ja siro, vaan harteikas kaappi.
Trikoo on riskillä ruma!