Pentutehdasko?
Vanhempani menettivät joku aika sitten rakkaan perheenjäsensä ja nyt ovat katselleet uutta sekarotuista koiraa. Tänään löytyi hyvä ilmoitus.
Koirat 12 viikkoa, Pennut on mikrosirutettu, madotettu, terveystarkastettu (jokaisella oma todistus), varhaisrokotettu sekä saaneet 12 viikkoisena annettavan nelosrokotteen ja heillä on Eu-passi. koirat tuotu Latviasta, jonkunäköistä rescue-toimintaa siis. Olivat kiinnostuneita, millainen koti olisi tarjota ja koiran saa hakea vain heiltä kotoa. Toimivat toiminimen alla, Googlesta ei keskusteluita tullut muuta kun yritystietoja. Lupasi lähettää lisää kuvia ja sanoin äidille että täytyy saada kuvat kaikista todistuksista ennen kun edes harkitsee noutoa. Haiseeko?
Kommentit (128)
Sekarotuinen, jossa on mopsia, ranskanbuldoggia ja bostoninterrieriä on aina terveempi kuin esimerkiksi suomenpystykorva, niinkö? Sekarotuisuus voi tarkoittaa mitä vaan, joten turha käsitellä niitä yhtenä isona massana.
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku luulee että sekarotuisia halutaan siksi että ovat halvempia. Tai että niitä haluavat ovat köyhiä.
Päinvastoinhan asia on. Me olemme varakkaita ja tiedostavia akateemisia.
Siksi virolaisten sekarotuisten hintoja voisi hyvin nostaakin. Kysyntää kyllä riittää.
Ei tarvitse olla sukupapereita. Minä ostajana otan tietysti itse sen riskin josko koira sairastuu myöhemmin,
Samoin mun mieskin voi sairastua myöhemmin lonkastaan tai sydämestään vaikka anoppi ja appi terve onkin.
Eli sinä avoimesti myönnät, että sinulle on ihan sama millaisista oloista pentu tulee kunhan se on virolainen? Aivan sama vaikka pennun vanhemmat ovat sisaruksia keskenään, kyseessä on 6. pentue ja emä on vasta 3 vuotta vanha? Haluat rahallisesti tukea tällaisia pennuttajia syystä, että sinä haluat ja rahaa löytyy?
Selvä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä joku luulee että sekarotuisia halutaan siksi että ovat halvempia. Tai että niitä haluavat ovat köyhiä.
Siksi virolaisten sekarotuisten hintoja voisi hyvin nostaakin. Kysyntää kyllä riittää.
Ei tarvitse olla sukupapereita. Minä ostajana otan tietysti itse sen riskin josko koira sairastuu myöhemmin,
Samoin mun mieskin voi sairastua myöhemmin lonkastaan tai sydämestään vaikka anoppi ja appi terve onkin.
Akateeminen mainittu!
Luonnossa kaikenlaiset nartut saavat pentuja kun tulevat sukukypsiksi, ihan omasta halustaan. Ja uudestaan sitten kun aiemmat pennut vieroitettu. Eikä minkään eläimen suku ole emän nuoruuden takia huonontunut.
Vierailija kirjoitti:
Luonnossa kaikenlaiset nartut saavat pentuja kun tulevat sukukypsiksi, ihan omasta halustaan. Ja uudestaan sitten kun aiemmat pennut vieroitettu. Eikä minkään eläimen suku ole emän nuoruuden takia huonontunut.
Kehitysmaa logiikkaa. No siksipä niissä maissa onkin ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ideana onkin se, että kovin nuoressa koirassa ei kaikki periytyvät sairaudet vielä näy.
Ei ole enää Responsible rescue-sertifioitu. Kannattaa siis adoptoida vaan niiltä yhdistyksiltä, jotka toivimat eettisesti ja vastuullisesti, Responsible rescue-sertifikaatin vaatimusten mukaisesti :)