Itäkeskus / Kauppakartanonkatu
Millaista itäkeskus ja etenkin Eastonin puoli on nykyään asua? Saako autot olla pihassa rauhassa ilman tuhoja? Onko alue rauhoittunut? Suurin osa keskusteluista itäkeskuksesta on liki kymmenen vuotta vanhaa.
Kiinnostaa, kun Hasolla on nousemassa sinne uusi kohde.
Kommentit (93)
Yllättäen ruumiinaukkoihin työntyvät penikset ovat todella yleisiä alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko paljon nistilaumoja ym, vai keskittyvätkö enemmän Puhos-Tallinnanaukio-alueelle?
En ole koskaan asunut itähelsingissä, käynyt toki olen useinkin. Silti jotenkin arveluttaa olisiko rauhallista ja turvallista asua. En kaipaa elämääni mitään paskaksi hajoitettua autoa vähän väliä.
Ap
Joskus Ystävyydenpuistossa notkuu epämääräisiä porukoita. Mitään harmia ei heistä ole meille ollut koskaan. Autoon meillä on murtauduttu Hakaniemessä ja Munkkiniemessä ja toimistoon Meilahdessa.
t. marjaniemeläinen
Marjaniemi on vähän eri todellisuus kuin Itäkeskus ja Eastonin ympäristö.
Rikkaat marjaniemeläisethän ovat yrittäneet saada oman postinumeronkin, etteivät vaan tulisi samaistetuiksi Itäkeskukseen.
Rikkaat marjaniemeläiset vastustivat myös kehitysvammaisten asuntolan rakentamista.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/ottaisitko-asuntolan-naapuriisi-#4b7c…
Oli kunnon Nimby-kamppanjat tuolloin.
Tästä ketjusta on poistunut kommentteja ihan kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko paljon nistilaumoja ym, vai keskittyvätkö enemmän Puhos-Tallinnanaukio-alueelle?
En ole koskaan asunut itähelsingissä, käynyt toki olen useinkin. Silti jotenkin arveluttaa olisiko rauhallista ja turvallista asua. En kaipaa elämääni mitään paskaksi hajoitettua autoa vähän väliä.
Ap
Joskus Ystävyydenpuistossa notkuu epämääräisiä porukoita. Mitään harmia ei heistä ole meille ollut koskaan. Autoon meillä on murtauduttu Hakaniemessä ja Munkkiniemessä ja toimistoon Meilahdessa.
t. marjaniemeläinen
Rikkaat marjaniemeläisethän ovat yrittäneet saada oman postinumeronkin, etteivät vaan tulisi samaistetuiksi Itäkeskukseen.
Rikkaat marjaniemeläiset vastustivat myös kehitysvammaisten asuntolan rakentamista.
Muistan vieläkin ne marjaniemeläisten itkut. Asuntojen hinnat tippuu ja kehitysvammaiset aiheuttavat vaikka mitä häiriötä ym.
Kannattaa tsekata Klaavuntie ja Rantakartanontie, vanhat kivitalotja hyvin rauhallista. ei ede uskoisi olevansa niin lähellä metroa ja itistä.Lyhyt matka Puotilan metrolle ja Itikseenvoi kävellä jos haluaa. Kauppakartanonkatu slummimainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
t. marjaniemeläinen
Juurihan mut haukuttiin siitä että pidän slummiakin miellyttävänä kun olen tyhmä ja köyhä.😂
T marjaniemeläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
t. marjaniemeläinen
Miten luulet meidän liikkuvan esimerkiksi metrolle tai palveluihin? 😃
Tämä puoli Itistä on nykyään ihan siisti. Siinä puiston penkillä välillä on muutama känniläinen.
Helsingissä tämä on ainakin niin normaali näky, että ei ole syytä huolestua. Ei väliä, onko kyseessä kantakaupunki vai lähiöt, aina löytyy se puistonpenkki ja känniläiset.
Mutta jos et saa puistossa istua rauhassa tai odotella jossain yleisellä paikalla rauhassa ilman, että joku tulee pummimaan jotain tai diilaamaan jotain, niin sellaisesta olisin sitten jo enemmän huolissani. Näinhän kävi esimerkiksi idylliselle Torkkelinmäelle, kun sinne alkoivat pesiytyä diilerit.
Aivan.
Torkkelinpuisto on ihan hirveä, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Se kohta, mihin talo rakennetaan on ihan ok. Siinä on metsä ja koulu vieressä (+ jonkinlainen lasten leikkipuisto) ja sen jälkeen alkaa Marjaniemen pientaloalue. Meren ranta on hyvin lähellä mm. Marjaniemen uimaranta. Vastapäätä on toimistotalo ja Itäkeskuksen maamerkki, mihin on kunnostettu asuntoja. Lähellä ovat myös Kierrätyskeskus ja SPR-kontti - niistä tulee jonkin verran liikennettä. Easton on siis korvannut aiemman Citymarketin. Osa kadun taloista on melkoisen ränsistyneitä, mutta toivottavasti nekin korvataan ajan kanssa uusilla. Kävelen usein alueella, koska vien tavaraa Kierrätyskeskukseen ja näen kyllä kaikenlaista kulkijaa, mutta yleisilme on kyllä 90% rauhallisempi kuin Tallinnanaukiolla ja metroasemalla. Ikävä puoli on se, että jos käyttää julkisia, Itäkeskus on se asema, mitä pitää käyttää.
Se leikkipuisto on Ison-Antin asukaspuisto.
Ei siellä Itäkeskuksen metroasemalla ole yhtään sen kummempaa kuin millään muullakaan metroasemalla
25 vuotta olen sitä käyttänyt ja molemmat lapseni kulkevat sitä kautta kouluun. Ikinä ei ole ollut ongelmia.
Olen yksi asukkaista joka joutui muuttamaan evakkoasuntoon uudelleenrakentamisen takia. Kauppakartanonkatu osoitteena on todella mukava ja hiljainen, mutta omalle asunnolle kävi huono tuuri juuri vuosi ennen kun piti muuttaa evakkokämppään. Ennen samassa rapussa asui moni lapsiperhe, mutta he muuttivat pois ja tilalle tuli nistit ja raksamiehiä jotka biletti joka päivä koko päivän.
Hyvällä tuurilla asunto ja ympäristö ovat hiljaisia ja mukavia. Huonolla tuurilla täytyy taistella äänekkäitä naapureita vastaan. Kauppakartanonkadun puoli on mukavaa aluetta. Paljon parempi kuin Puhoksen puoli.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä puoli on siistiytynyt viime aikoina. Tosin mekkalaahan siinä nyt on koska rakennetaan.
t. marjaniemeläinen
oikea Marjaniemi on pientalo asutusta ja äveriästä ja Iähellä olevat kerrostalot kuuluu myös Marjaniemeen. Muuten Tarja Halosella on puutarhapalsta Marjaniemessä Itiksen puolella kulkee nimellä Marjaniemen siirtolapuutarha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko jollain alueella asuvalla vielä semmoisia kiihkottomia ja realiteeteissa pysyviä kommentteja asuinalueesta?
Toki tiedän alueen maah.muut.taustaisten väestömäärän, mutta se ei minua itsessään häiritse, vaan kaikki epämääräinen ja vaarallinen toiminta, rikokset ja omaisuusvahingot sekä yleinen raihnaisuus.
Kkk:lta purettiin hason alta hekan suurin ilmeisesti ongelmatalo, ja osa hekalaisista palaa takaisin samaan pihapiiriin. Onko esim. tässä purkutalossa asuneita, millainen alue oli asua, millaista naapurustoa?
Asun tällä hetkellä paikassa jossa suurin osa on työssäkäyvää ns. Keskiluokkaa, joten siihen peilaten itäkeskuksessa on toki vähän paha klangi, mutta onko se todellinen edelleen, vai entisaikojen mainetta, kuten vaikka myllypuro-roihuvuori-herttoniemi, jotka ovat nostaneet hyvin itseään entisestä maineestaan.
Ap
Edelleen totean että esim kun kulkee metrolle täällä, siinä Asiakkaankadun päässä on hieman ankeahko pätkä. Aiemmin siinä aukiolla sosiaalitoimiston takana notkui mys hämyjengiä, mutta se jää nyt kokonaan Eastonin kakkososan alle.
Easton on siisti, joskin turhan kliininen m8nun makuuni. Kauppakartanonkadulla on myös mm maan paras kiinalainen ravintola jne.
Roihuvuorella tia Herttoniemellä Siilitietö lukuunottamatta ei ole ikinä edes ollut mitään mainetta. Myllypuro om kokemut renessanssin.
Roihuvuori on aika kamalaa aluetta ja siellä on myös eräs palvontapaikka, jossa on käynyt puhumassa useitakin väkivaltaan kiihottavia radikaalisaarnaajia, joilta on evätty maahanpääsy monissa maissa - ei Suomessa tietenkään.
Se on nykyään Malmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko jollain alueella asuvalla vielä semmoisia kiihkottomia ja realiteeteissa pysyviä kommentteja asuinalueesta?
Toki tiedän alueen maah.muut.taustaisten väestömäärän, mutta se ei minua itsessään häiritse, vaan kaikki epämääräinen ja vaarallinen toiminta, rikokset ja omaisuusvahingot sekä yleinen raihnaisuus.
Kkk:lta purettiin hason alta hekan suurin ilmeisesti ongelmatalo, ja osa hekalaisista palaa takaisin samaan pihapiiriin. Onko esim. tässä purkutalossa asuneita, millainen alue oli asua, millaista naapurustoa?
Asun tällä hetkellä paikassa jossa suurin osa on työssäkäyvää ns. Keskiluokkaa, joten siihen peilaten itäkeskuksessa on toki vähän paha klangi, mutta onko se todellinen edelleen, vai entisaikojen mainetta, kuten vaikka myllypuro-roihuvuori-herttoniemi, jotka ovat nostaneet hyvin itseään entisestä maineestaan.
Ap
Edelleen totean että esim kun kulkee metrolle täällä, siinä Asiakkaankadun päässä on hieman ankeahko pätkä. Aiemmin siinä aukiolla sosiaalitoimiston takana notkui mys hämyjengiä, mutta se jää nyt kokonaan Eastonin kakkososan alle.
Easton on siisti, joskin turhan kliininen m8nun makuuni. Kauppakartanonkadulla on myös mm maan paras kiinalainen ravintola jne.
Roihuvuorella tia Herttoniemellä Siilitietö lukuunottamatta ei ole ikinä edes ollut mitään mainetta. Myllypuro om kokemut renessanssin.
Roihuvuori on aika kamalaa aluetta ja siellä on myös eräs palvontapaikka, jossa on käynyt puhumassa useitakin väkivaltaan kiihottavia radikaalisaarnaajia, joilta on evätty maahanpääsy monissa maissa - ei Suomessa tietenkään.
Roihuvuori on rauhallista ja viihtyisää aluetta, talot ja asunnot kivoja ja ne sijaitsee väljästi. Alakoulu on juuri rempattu. Rantapuisto on upea.
T. Marjaniemeläinen
Ai? Se Roihuvuori missä minä olen käynyt, on aika kauhean näköistä seutua. No, teille itäläisille näyttää ihan kaikki olevan "kaunista seutua".
Sä olet käynyt Roihuvuoren ostarilla.
Mä oon asunut roihikassa ihan 80-luvulta.
Prinsessantiet sun muut oli slummia jo silloin. Ala-roihika? Älä viitsi... Joo siis se ruiskumestarin takana oleva leikkipuisto tuhkimo oli tenavana jees, ja vesitorni. Ja sit se tulisuontien kalliot jotka on jyrätty aikoja sitten. Siis ne kalliot oli jees, talot ei.
eli samaa mieltä, VMP nykyään. Kokonaisuudessa ei yks rantatie paljoa paina.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä muuttaisi minnekään Itäkeskuksen lähellekään ja juuri siinähän Kauppakartanonkatu ja Easton sijaitsevat. En ole asunut alueella, mutta olen käynyt siellä ostoksilla ym. sen verran, että uskon tietäväni alueesta jotain. Vaikka itse talo olisi hyvä ja uusi, lähiympäristö ja sen asujaimisto on epämiellyttävää. Kuka haluaisi asua Suomen suurimman slummialueen vieressä?
Minkä hlvetin slummialueen? Suomessa ole yhden yhtäkään slummialuetta.
on täällä slummeja, mutta ei itään favellaa
Asuin muutaman vuoden Kauppakartanonkadulla siinä Helmitornissa.
Hyvät puolet
-liikenneyhteydet, hyvät julkiset kulkuvälineet
-Eastonin palvelut kuten Cittari, posti, apteekki ja Alko.
Huonot puolet
-masentavan harmaata ja kolkkoa aluetta
-minulle huudeltiin välillä kadulla ja seurattiin kotiovelle asti. Pelotti liikkua öisin.
-naapurit tappelivat niin, että jouduin soittamaan poliisit
-Metrolle ja bussille mentäessä pitää kulkea Tallinnanaukion ohi jossa on aina epämääräistä porukkaa, narkkeja ja rikollisia.
Muutin Etelä-Haagaan vastikään ja täällä on aivan toisenlainen meno. Paljon turvallisempaa, rauhallisempaa ja kotoisampaa.
N27
Eastonissa päiväsaikaan asioineena oli ihan siistiä ja rauhallista, työpaikka oli siellä suunnalla
Koska Tallinnassa ei ole Helsingin aukiota voimme poistaa Tallinnan aukio nimen Itäkeskuksessa ja vaihtaa koko alueen nimet suomalaisiksi . Eihän se mikään itä olekaan . Suomen aukio ja Helsingin aukio tai siis Helsinki nimi tarkoittaa Helsingin koski oikeasti . Sellaiset nimet on loukkaavia ja rasistisia mitkä on suomalaisvastaista .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä muuttaisi minnekään Itäkeskuksen lähellekään ja juuri siinähän Kauppakartanonkatu ja Easton sijaitsevat. En ole asunut alueella, mutta olen käynyt siellä ostoksilla ym. sen verran, että uskon tietäväni alueesta jotain. Vaikka itse talo olisi hyvä ja uusi, lähiympäristö ja sen asujaimisto on epämiellyttävää. Kuka haluaisi asua Suomen suurimman slummialueen vieressä?
Minkä hlvetin slummialueen? Suomessa ole yhden yhtäkään slummialuetta.
on täällä slummeja, mutta ei itään favellaa
Kyllä on melkoista slummia rastilassa kaupungin vuokra asunnot katujen varsilla ja home haisee kalvik alue kokonaan . VVO vuokratalojen seinistä maalit lähtenyt punainen tulee alta näkyviin ja enää ei edes vitsinä voi ottaa näitä muumaalaisnimiä toreilla ja kaduilla kun ryöstölle ovat tulleet . Mosaiikki tori on parasta vaihtaa myös ihan vaikka satama toriksi . Samoin mustakivi puisto on pelkkä entinen meri mikä täytetty maalla ja kivillä lähinnä näyttää noitakiviltä. Slummi haisee maa haisee ja jätemaa haisee. Ei voi edes kävellä koko alueella kalvik ....Rastila saasteet . Tien varrelta puut kuollut pystyyn pakokaasuista. Jätevuoren päällä näköala kävelyä 🤭🤭🤭🦊. Puotilan ostari oujee. Tosin monissa pikkukaupungeissa Suomessa on mätiä homeisia junaradan alitus tunneleita romahtaa hetkenä minä hyvänsä ja ikivanhoja slummipuutaloja ja hometaloja . Parasta on noi venäläiset junavaunut raiteilla....tulee mieleen ääri kurjuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
t. marjaniemeläinen
Ihmetyttää tällaiset heitot. Milloin Eastonin ympäristössä on ollut jotenkin rauhatonta? En ole vielä huomannut kertaakaan mitään epämääräisyyttä, vaikka käyn Eastonissa lähes joka päivä. Ja ihan tiedoksesi, että ne marjaniemeläiset käy Eastonissa, Itiksessä ja metriksellä. Eli luultavasti tuntevat alueen paremmin kuin sinä.
Aika rauhallista tuolla on. Olen asunut pitkään eikä mitään ikävää ikinä tapahtunut.
Normiperjantai Laukaassa.