Siis pitääkö THL:n suositusta tulkita niin, että pääkaupunkiseudun perheiden hiihtolomareissut pohjoiseen pitää nyt perua?
Kommentit (83)
THL kaveri sanoi aiemmin tällä viikolla että pahin juttu on after ski.
Miksi suljetaan vain Helsingin kapakat?
Kyllä, jos Uudellamaalla on pysyttävä.
Ei pidä perua. Moni on jo maksanut eikä rahoja saa takaisin. Lapissa, varsinkin jossain mökissä oman perheen kesken on turvallista. Samoin ulkoilu on suorastaan terveellistä. Mutta tietenkään ei pidä mennä mahdolliseen väentungokseen eikä baareihin. Itse välttelisin myös ravintoloita ja hotellien aamiaisbuffetteja ihan varmuuden vuoksi. Ja mökille voi tilata lähikaupasta ruuat niin ei tarvitse mennä kauppaankaan.
Se, että estetään ja suljetaan paikkoja, ahdistaa, vaikka ei olisi mihinkään menossakaan.
Saako mökin viime hetken peruutuksesta tulevat kulut (eli täysi vuokra) takaisin jostain?
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä perua. Moni on jo maksanut eikä rahoja saa takaisin. Lapissa, varsinkin jossain mökissä oman perheen kesken on turvallista. Samoin ulkoilu on suorastaan terveellistä. Mutta tietenkään ei pidä mennä mahdolliseen väentungokseen eikä baareihin. Itse välttelisin myös ravintoloita ja hotellien aamiaisbuffetteja ihan varmuuden vuoksi. Ja mökille voi tilata lähikaupasta ruuat niin ei tarvitse mennä kauppaankaan.
Pari drinksua otettuaan on valmis halailemaan kaikkia ihmisiä. Siis niin ihania ihmisiä kertakaikkiaan.
Se on se, mitä suositellaan, kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se on, jossain korvessa luonnon keskellä mökissä on ihan ok varsinkin jos ostokset suunnitellaan hyvin etukäteen eikä ravata siellä kaupassa saati mennä afterskihin.
Vierailija kirjoitti:
Saako mökin viime hetken peruutuksesta tulevat kulut (eli täysi vuokra) takaisin jostain?
Riippuu sun hyväksymistä varausehdoista. Valtio ei korvaa mitään. Oma riski varailla paikkoja pandemian aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suljetaan vain Helsingin kapakat?
After ski -paikat voisi pitää kiinni, ravintoloista vain ulosmyynti, hotellien ravintoloissa voisi syödä vain kyseisessä hotellissa majoittuvat. Latu- ja rinnekahviloihin ulkomyyntipisteitä, jos säätila suinkin sallii.
Vierailija kirjoitti:
Millainen pässinpää pitää olla että on mennyt tilaamaan ja maksamaan matkan keskellä pandemiaa, jos ei ole valmis rahojaan menettämään?
Ei pidä tietenkään perua muttei kannata tässä vaiheessa varata uutta matkaa. Jo varatun ja maksetun matkan voi pitää.
Olkaa mökissä ja välttäkää ravintoloita, baareja. Tartunnat ovat tulleet aiemmin After Ski-paikoista. Ei vastuullisilta Lapin kävijöiltä!
Etelän porvareiden on aina saatava tehdä mitä haluavat.
Ei kenestäkään muusta mitään väliä, minun reissuni ja minun oikeuteni ja minä, minä minä.
Toivottavasti saatte joka iikka koronan.
Suututtaa, että ei tule kunnollisia kieltoja.
Taas pahikset sa tehdä mitä vaan ja kiltit vaan tottelee.
Kyllä on loistava ajoitus tämänkin suosituksen kanssa. Eikö jumavita saada aikaan määräyksiä ja kieltoja. Kun nyt on leikki kaukana.
Usassa ja uk.ssa on tapaukset laskeneet hienosti. Saatu aikaan tiukoilla rajoituksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suljetaan vain Helsingin kapakat?After ski -paikat voisi pitää kiinni, ravintoloista vain ulosmyynti, hotellien ravintoloissa voisi syödä vain kyseisessä hotellissa majoittuvat. Latu- ja rinnekahviloihin ulkomyyntipisteitä, jos säätila suinkin sallii.
Tää olis sitä ratkaisukeskeistä ajattelua. Nopeota kohdennettuja täsmärajoituksia eikä mitään karja-aitauksia. Tai "toivomuksia" - kukahan viestinnästä THLssa oikein vastaa!
THL:n ns. ohjeistus on vain suositus.
Kai nyt jokainen täysipäinen ihminen tämän ymmärtää.
Toivomus ja kehoitus, että älkää lähtekö levittämään sitä mahdollista virusta, joka saatta teissä piileksiä, vaikka et itse sitä tiedä.
Tai viemään virusta joissakin tavaroidenne pinnalla, mummolaan tai minne sitten menettekin.
Ja jos on jo maksettu matka, niin sillä matkalla tulee välttää niin paljon kuin mahdollista, kontakteja muihin ihmisiin.
Ja monet mökin vuokranneet varmasti kontakteja välttelevätkin, sillä samassa paikassahan on useita muitakin ihmiisä samalta seudulta viettämässä talvilomaansa.
Mökki lomailijat luultavastikin välttyvät tartunnoilta ja myös itse levittämästä tautia muihin.
Toisin ovat hotelleissa asuvat ja ne jotka täysin rinnoin haluavat bilettää tai juopotella iltaisin baareissa.
Kyllähän se vähän kummalta tuntuu että osa meistä on vastuullisesti ollut jo vuoden käymättä missään, harrastukset tauolla, lapset eivät näe kavereitaan vapaa-ajalla, ystäviä ja sukulaisia emme tapaa kuin virtuaalisesti, ruoat tilataan ravintoloista ja kaupasta - ja sitten osa katsoo oikeudekseen tehdä mitä haluaa. MeiltäKIN on peruuntunut matkoja vuoden aikana 7, mutta ei vastuullinen ihminen matkusta pandemian aikana.
Vierailija kirjoitti:
THL:n ns. ohjeistus on vain suositus.
Kai nyt jokainen täysipäinen ihminen tämän ymmärtää.
Toivomus ja kehoitus, että älkää lähtekö levittämään sitä mahdollista virusta, joka saatta teissä piileksiä, vaikka et itse sitä tiedä.
Tai viemään virusta joissakin tavaroidenne pinnalla, mummolaan tai minne sitten menettekin.
Ja jos on jo maksettu matka, niin sillä matkalla tulee välttää niin paljon kuin mahdollista, kontakteja muihin ihmisiin.
Ja monet mökin vuokranneet varmasti kontakteja välttelevätkin, sillä samassa paikassahan on useita muitakin ihmiisä samalta seudulta viettämässä talvilomaansa.
Mökki lomailijat luultavastikin välttyvät tartunnoilta ja myös itse levittämästä tautia muihin.
Toisin ovat hotelleissa asuvat ja ne jotka täysin rinnoin haluavat bilettää tai juopotella iltaisin baareissa.
Se on suositus siksi että pakko hankaloittaisi myös muiden kuin lomailijoiden elämää. Kai te nyt sen ymmärrätte? Ei ole OK lähteä lomailemaan kesken pandemian.
Kyllä näin on. Tähän hallituskin toivoisi että kansa osaisi tulkita tämän ilman että joudutaan pakkokeinoihin.