Huonot laihdutusvinkit
Minkälaisia huonoja laihdutusvinkkejä olette saaneet tai jostain lukeneet/kuulleet? Laitetaanpa jakoon. Siis sellaisia neuvoja, joita annetaan vähän ylhäältä päin ymmärtämättä asiasta mitään, vrt. säästövinkit köyhille.
Kommentit (9)
Ylipainoisen pitää syödä enemmän ettei keho mene säästöliekille
Itseäni ketuttaa neuvo "lopeta sokerilimujen juonti". No enpä niitä koskaan ole pahemmin juonut.
En myöskään ymmärrä ruoan puputtamista 5-6 kertaa päivässä.
Että pitää syödä koko ajan pieniä ateroita. Ehkä käy jollekin, mutta minulla lisää vain nälän tunnetta.
Teen siis päinvastoin, eli syön yhden ison aterian päivässä, ja paino putoaa.
Laihdut kun syöt ateriankorvikepirtelöitä ja pusssikeittoja. Väärin. Kyllä toki laihtuu, mutta lihoo pian takaisin. Kukaan ei jaksa / voi syödä niitä loppuelämän ja jos ei ole oppinut oikean ruuan tasapainoista syömistä, ei pitkällätähtäimellä onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Että pitää syödä koko ajan pieniä ateroita. Ehkä käy jollekin, mutta minulla lisää vain nälän tunnetta.
Teen siis päinvastoin, eli syön yhden ison aterian päivässä, ja paino putoaa.
Tämä! Mulla nousi paino noin, pätkäpaastolla laski.
Kun tekee mieli pullaa kahvin kanssa, niin laita kahviin ripaus kardemummaa tai kanelia. Sillä se makeannälkä lähtee.
Ei näin. Todennäköisesti mieliteko ja nälkä vaan voimistuu ja pullan sijaan ollaan kohta ostamassa palkinto-suklaalevyä ollaan jo niin kauan (puoli päivää) pystytty vastustamaan kiusausta.
"Laihduttaminen on helppoa, sillä se on vain matematiikkaa!"
(Tuskinpa näin kommentoijat itse laskevat jokaisen kuluttamansa ja syömänsä kalorin, jotta syövät oikean määrän, kuuntelematta ollenkaan nälän tunnetta.)
Että laihduttaessa ei tarvitse olla nälkä. Väärin.