Oletteko pirteitä heti herättyänne?
Jotkut tuntuvat olevan pirteitä yöunilta noustuaan heti kymmenessä minuutissa ylösnousemisen jälkeen. Minulla ensimmäinen tunti menee siihen, että yritän herätä ja saada pään toimimaan. Senkin jälkeen pari-kolme seuraavaa tuntia menee vireystilan osalta aliteholla ja herääminen tapahtuu prosessina pikkuhiljaa.
Kommentit (28)
Useimmiten kyllä. Ensimmäiseen 10-15 min. minua ei tosin kannata häiritä eikä rutiinieni väliin ängetä - olen nääs aamuäreä kunnes saan kahvistani ensimmäisen hörpyn.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen "koomassa" ekan tunnin heräämisestä aamulla. Ihan sama, kuinka pitkät yöunet nukun.
Olet varmaan sitten alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Joku 2 - 3 tuntia kestää kunnolla herätä. Suorastaan vituttaa kun aamuvirkut järjestävät palavereita heti aamusta klo 08:00, vaikka tykkään mennä töihin vasta ysiksi. Liukuva työaika mahdollistaa tämän.
Nukun yössä 9 - 8 tuntia ja silti väsyttää aamusta aina ja olen TODELLÄ äreä. Viikonloppuna kun saan herätä pari tuntia myöhemmin (vaikka menisin nukkumaan myös myöhemmin) niin tätä ongelmaa ei ole.
Sama. Etätöissä ollessa voi kuitenkin nukkua pidempään. Riittää, kun saa jotenkin koneen auki ja itsensä sen ääreen kahdeksaksi, vaikka onkin vielä niin uninen, että aina ihmettelen, kuinka aamupalaverien vetäjät pystyvät olemaan skarppeja siihen aikaan.
Toisaalta se vireystason huippu osuu heillä juuri tuohon varhaiseen aamuun.
Jos saan nukuttuu 8 tuntii, nii oon aamulla pirtee kui peipponen. :) Pieni aamupala ja lenkille koiran kaa. Sit jos ei saa nukuttuu tarpeeksi, nii sit herään viimeistään lenkillä.
Olkoot vaikka kuinka huonosti nukuttu yö takana ja siitä johtuva päänsäryn tapainen, jostain syystä olen niinäkin aamuina pirteä ja kuin "toivoa täynnä" (en osaa paremmin selittää). Nukkumaan menemisestä en pidä, enkä mene ennen kuin nuokun jo, mutta aamut ovat ihania!
Se on selvä masennus, jos ei puoleen tuntiin jaksa nousta herättyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen "koomassa" ekan tunnin heräämisestä aamulla. Ihan sama, kuinka pitkät yöunet nukun.
Olet varmaan sitten alkoholisti.
En, vaan absolutisti. Siinäkö se vika onkin?🤔
Mulla sama viinapullon juomisen jälkeen.