Mistä maakunnasta tulevat mukavimmat ihmiset?
No niin, antakaas tulla ja perusteluja kiitos!
Itse vastaan, että Etelä-Karjala. Kivan poreileva murre, helposti lähestyttäviä ihmisiä ja avoimia ihmisiä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Höpö-höpö-kysely. Suurin osa ihmisistä ei todennäköisesti tunne edes ihmisiä kaikista maakunnista tai kenties vain muutaman/maakunta.
Vastaus on: kaikissa maakunnissa on kaikenlaisia ihmisiä. Topeliuksen ajan stereotyyppiset ihmiskuvaukset olisi jo syytä unohtaa.
Topeliuksen höpötykset voi toki jättää omaan arvoonsa, mutta fakta on, että suomi koostuu monenlaisista kulttuureista. Erot ovat isojakin, jos asiaan tutustuu. Eri murrealueilta keskenään kanssakäymisessä olevat kyllä huomaavat nopeasti, että eroja on, ihan vaikka keskustelukulttuurissa.
Kanta-Häme ja Päijät-Häme
Pahimpia on kaikki pohjanmaalaiset.
Savolaisten kanssa on lupsakkaa. Paljon olen työmatkoja heitellyt ympäri Suomea ja Kuopion pubeista löytyi aina juttukaveri, kun illalla kävi pari olutta paikallisessa juomassa. Muistaa vain, että vastuu on kuulijalla, niin hyvin menee :)
Pohjois-Karjalasta, ylivoimaisesti
Vastenmielisimmät tulevat Lounais-Suomesta, Turku, Pori, Rauma, Satakunta akselilta.
Kyllä on meissä Suomi-heimoissa ihan Topeliuksen hengen mukaisesti eroja - kovastikin. Itse ollut reilun viiden vuosikymmenen ajan tekemisissä kaikkien neljän eri Pohjalaisalueiden asukkaiden, Lapin lääniläisten, keski-suomalaisten, savo-karjalaisten, satakuntalaisten ja pirkanmaalaisten kanssa tekemisessä, mihin väitteeni perustan.