Mistä maakunnasta tulevat mukavimmat ihmiset?
No niin, antakaas tulla ja perusteluja kiitos!
Itse vastaan, että Etelä-Karjala. Kivan poreileva murre, helposti lähestyttäviä ihmisiä ja avoimia ihmisiä.
Kommentit (25)
Karjalasta, sieltä äitini tulee ja saman olen perinyt vaikka turkulainen olen.
Satakunnasta tietenkin. Huumorintajuisia ja välittömiä ihmisiä.
Hämeestä ,rauhallisia mukautuvia ihmisiä.
Joka ikisessä maakunnassa on mukavia ihmisiä.
Karjalasta tietenkin. Siellä ihmiset ovat sydämellisiä.
En itse asu Itä-Suomessa, mutta lomillani sinne mielelläni matkustan.
Itse tulen näin Etelä-Pohjanmaalta parhaiten toimeen eteläpohjalaisten ja hämäläisten kanssa. Tiedä sitten, ketkä ovat mukavimpia.
Vierailija kirjoitti:
Itse tulen näin Etelä-Pohjanmaalta parhaiten toimeen eteläpohjalaisten ja hämäläisten kanssa. Tiedä sitten, ketkä ovat mukavimpia.
Kirjoittelin näköjään ihan mitä sattuu... Siis näin Etelä-Pohjanmaalta kotoisin olevana.
En oikee voi sanoo, ku en tunne ihmisii muualta kui täält Pohjois-Karjalasta. Enkä rupee itsekehuskelee. Oon saanu kivan kuvan ihmisist, jotka asuu Lapis. :)
Itä-Suomesta yleensä tulee elämään rennommin suhtautuvat ihmiset, lännestä ahkerammat ja tosikot. Tämä on todella rankka yleistys, mutta yleistyksissä on aina palanen totuutta. Itse tulen paremmin savo-karjalaisten kanssa toimeen.
Haluaat kaivaaa ihmisestä heikkoudet esille jotta pääset itse niskan pääälle.
Höpö-höpö-kysely. Suurin osa ihmisistä ei todennäköisesti tunne edes ihmisiä kaikista maakunnista tai kenties vain muutaman/maakunta.
Vastaus on: kaikissa maakunnissa on kaikenlaisia ihmisiä. Topeliuksen ajan stereotyyppiset ihmiskuvaukset olisi jo syytä unohtaa.
Eivät kyllä tule Satakunnasta tai Pirkanmaalta...
Vierailija kirjoitti:
Ahvenanmaalta
Tätä mieltä voi olla vain ahvenanmaalainen. Enpä ole yhtä tylyjä ihmisiä Suomessa tavannut.
Pirkanmaa. Poislukien ne jotka muuttivat muualta Pirkanmaalle ja ovat toisenlaisia kuin kivoja.
Uudeltamaalta. Poikkileikkaus koko Suomesta.