Jutellaanpa savoa.
Mittee sinnäi tiät tännää päevänä onko kaekki hyvii
Kommentit (1267)
Vierailija kirjoitti:
Eleekee immeisiks . Mistee löyvetää uus restentti , kuulemma etellinen meinoo lopettoo savottasa.
Viimene savotta tuntuu olova mänössä. Savon mualta ei taeja ennee löytyvä. Vua ol se hyvä Restentti se Pielavein Urkki. Pienestä torpasta ison muan piälliköks.
No,terve vuan.Suattaaha tuo olla jotta tännäännii hyvi se tässä vuan männöö.Tae suattaaha tuo olla jotta se
männöö huonomminnii.Kuitennii se männöö vuan.Ee tässä sen suurempoo onkelmata nyt ou.
Mittee savolaenen kannibaali sano, kun söe ruotsalaista uhrijaan?
-Tämä on kovvoo hommoo!
No,terve vuan.Iha hyvi se vuan on tuassii männynnä.Ei tässä sen suurmpoo onkelmata ole.Jos ei mää hyvi sitte se vuan suattaa männä huonomminnii ja mutta se männöö kumminnii.
Hyvvee päevee.Mitenkä se siula tännää männöö?
Olen kokoomuslainen ja mua tumpii joten veijän narunkaulaan :))))
Kyllä tiällä on vähintäännii puolet jotka ei ymmärrä savvoo yhtään. Ei siinä joka sana viänny millään laella. Semmosta vanahoen immeisten puhetta ei kuule ennee missään. Jotkut lottuuttaa suusa maaks kaekkee joutavoo ja siitä jiäp muille kuva ettei savonmurteella voe huastoo asioo ollenkaan.
Kyllä tiällä on vähintäännii puolet jotka ei ymmärrä savvoo yhtään. Ei siinä joka sana viänny millään laella. Semmosta vanahoen immeisten puhetta ei kuule ennee missään. Jotkut lottuuttaa suusa maaks kaekkee joutavoo ja siitä jiäp muille kuva ettei savonmurteella voe huastoo asioo ollenkaan.
Näitä on ihana lukea! Mieheni on savosta, ja pyydän häntä välillä puhumaan minulle tuhmia savoksi. Naurattaa :D
Tiiättähän työ että Savonmualta ne tulloo ne parraat restentit, kirjaalijat, taeteelijat ja muusikottii. Kyllä pittää suaha seeraava restentti Savosta tuasen.
Meinasin uamupäevälä lähtee hiihtämää, mut ves' tippu räystäiltä, niin jätin homman siihen.
Vuan telekkarista tulloo justiisa ampumahiihtoo, se onnii kuninkuus laji.
Suomalaiset vuan possauttelevat enempi metän puolelle kuin osumiin.
Tuollainen mongerrus pitäisi lailla kieltää, yhh!
Suommee ja Savvoo hiljoo ja kovvoo.
Oisko kylymee Jaffoo?
Ei, mutta ois lämmintä Kolloo.
Vierailija kirjoitti:
Alakuperräine ei kyl ossoos savvoo viäntää olleskaa. Ja tokakii, ei se oo Kuopio ku se on KUOPIJJO josta sie out kotossii. Suatana.
Savvoo puhutaan muuallakkii ku Nilsiässä ja Vesannolla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvvee päevee.Mitenkä se siula tännää männöö?
Kiitos iha hyvvää kuuluup vielä tähän aekaa iltapäivästä vaa saattaap synkistäiä illa myötä.
narutajat kirjoitti:
Olen kokoomuslainen ja mua tumpii joten veijän narunkaulaan :))))
Outahan vähä, korjaellaan enistään tuo sinun kirjutus, savoks se männöö tällä viisiin:
"Oun kokkomuslaenen ja minuva tympii joten vejän narun kaalaan"
Ja nyt suat ruveta sovittelemmaan sitä naruva kaalaas.
Eleekee immeisiks . Mistee löyvetää uus restentti , kuulemma etellinen meinoo lopettoo savottasa.