Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti hirveät selluliittimuhkurat voisi saada jaloista pois?

Vierailija
17.02.2021 |

Jalkani ovat aivan kamalan näköiset, sellaiset selluliitit että näkyy kaikkien housujen läpikin. On muhkuroita ja kuoppia.
Jos alkaisi laihduttamaan niin kuinka oambon pitäisi vähintään laihtua että selluliitti häviäisi? Olen nyt 165 cm ja 79 kg.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selluliitti näkyy niin hyvin erityisesti naisilla, koska iho on ohuempi kuin miehillä. 

Ja se on aika pitkälti geneettistä ja laihojenkin ongelma. 

Vierailija
62/84 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selluliitti näkyy niin hyvin erityisesti naisilla, koska iho on ohuempi kuin miehillä. 

Tämä jo tiedetään. Lähinnä vinkkejä ja kokemuksia sen poistoon tässä nyt kaivataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä jo tiedetään. Lähinnä vinkkejä ja kokemuksia sen poistoon tässä nyt kaivataan.

Etköhän jo tietäisi, jos tähän olisi joku ihmekeino, jolla 15 kiloa ylipainoisen reidet muuttuisivat hetkessä selluliitittomiksi.

Täksi kesäksi suosittelen ohuita sukkahousuja vaatteiden alle, kuumemmilla säillä sitten vaikka liehuvia pitkiä mekkoja. Kesään 2022 mennessä ehtisi laihduttaa normaalipainoon ja ihokin kiinteytyä niin, että selluliittiongelma pienenee hieman. Minulla on ollut muhkurareidet alipainoisena parikumppisenä, lihavana kolmekymppisenä ja normaalipainoisena nelikymppisenä. Muhkuroiden koko riippuu painosta.

Vierailija
64/84 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihallakin voi olla läskiä paljon jos ei koskaan harrasta mitään kunnollista liikuntaa,eli ei se niin paljoa ole painosta kii aina.

Hyvin harvalla naisella lihasta muutenkaan.

Vierailija
65/84 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä laihtuminen ei auta. Kannattaa kiinnittää ruokavalion SISÄLTÖÖN myös huomiota, eli ns puhdasta ruokaa, mahdollisimman vähän käsiteltyä ruokaa eli ei karkkia, eineksiä, sipsejä , hampurilaisi ym

Lisäksi suosittelen päivittäistä kuivaharjausta.

Vierailija
66/84 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka, treenattu ja lihaksikas, mutta minulla on paljon selluliittiä. Ei se lähde, kun on kerran tullut. Ongelmaan auttaa parhaiten peittävät vaatteet. Itse en voisi kuvitellakaan voivani liikkua shortseissa tai lyhyessä hameessa, vaan aina jotain peittävämpää ja vähintään polviin asti yltävää päälle.

Ikävä vaiva kyllä ja kaiholla katson niiden naisten jalkoja, joilla selluliittiä ei ole tai sitä on vähän. 

Vierailija
67/84 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit!! Tekivät mulle jäätävät sellut reisiin ja takapuoleen.

Vierailija
68/84 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on selluliitti lähtenyt painonpudotuksen myötä. Liekö sitten kuntosali syynä

Vierailija
69/84 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se on lähes aina geneettistä ja sukupuolesta kiinni.

Naisilla on selluliittia enemmän kuin miehillä sidekudos rakenteen takia: naisilla rasva lokeroitu putkimaisiin kammioihin kun taas miehillä on neliskulmainen ns. ristikko.

Terveelliset elämäntavat kuten terveellinen ja tuore ruoka, liikunta ja runsas vedenjuonti voi auttaa selluliitin häivyttämisessä. Koska kyse on rakenteellisesta jutusta, sitä ei voi päästä kokonaan eroon. Ihan sama juttu on esim isojen ihohuokosten kanssa. Et voi päästä eroon ihohuokosista, mutta voit peittää be meikkivoiteella.

Suosittelen syömään paljon vihreitä kasviksia ja jättämään tyhjät hiilarit ja prosessoidut elintarvikkeet pois tai vähemmälle. Eli ei eineksiä, prosessoitua lihaa ja juustoa tai mitään muutakaan hyvää.

Juo paljon vettä, vedenmäärän tarve nousee helteellä ja urheillessa.

Hanki lisää lihaksia reisiin ja takapuoleen, näin iho kiristyy ja näyttää sileämmältä.

Kuivaharjaus on yksi mikä myös toimii. Mutta se ei poista selluliittia, kyse on taas illuusiosta: eräässä tutkimuksessa todettiin että kuivaharjaus "turvottaa" ihoa minkä vuoksi näyttää että selluliittia on vähemmän.

Mutta loppujen lopuksi mikä kaikkein eniten vaikuttaa, on geeniperimä.

Esim. Äidilläni ei ole selluliittia yhtään ylipainosta huolimatta. Isälläni selluliittia löytyy, samoin hänen hoikilta siskoiltaan. Olen valitettavasti perinyt isäni selluliittigeenit.

Harrastan liikuntaa joka päivä, lihaskuntoilen 4 kertaa viikossa, syön melko terveellisesti ja juon vettä ja silti selluliittia löytyy. Sitä oli jo silloin kun olin alipainoinen teini. Nyt hormooniehkäisyn ja iän myötä sitä on tullut lisää, esimerkiksi käsiin.

Ja aion silti mennä rannalle, käyttää lyhyitä hameita ja mekkoja koska so what. Selluliittini on geneettistä ja liian paljon olen piilotellut kaunista kroppaani kun olen muhkurareisiäni hävennyt.

Tsemppiä!

Vierailija
70/84 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en jaksanut lukea kaikkia 53 kommenttia, mutta ei ainakaan osunut silmiin että kukaan olisi maininnut sitä, joka minua on auttanut: mikroneulaus. Neulaan säännöllisesti, ihan kotihoitona, ja pitää reisiäni sileinä. Tässä kuvia jos kiinnostaa: https://sannaetna.blogspot.com/p/selluliitti-pois.html

Minä taas ehdin lukemaan, ja olen aika ihmeissäni siitä että YKSI on tainnut ehdottaa salitreeniä. Koska sillähän selluliitti lähtee, eikä millään vihreällä teellä. Voimaharjoittelua ja sopivasti aerobista. On se tietysti vaivalloisempaa kuin teen juonti.

Vierailija
71/84 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon punttitreeni. Vai onko joku nähnyt punttimimmeillä selluliittiä?

Vierailija
72/84 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On.

Vierailija
73/84 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ne lähti juoksemalla pois, kevyttä hölkkää aluksi siihen saakka kunnes lenkit lähtee jo juoksemalla. Juoksen monta kertaa viikossa ja pyrin syömään terveellisesti.

Vierailija
74/84 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on punttimimmi jolta löytyy selluliittia joka paikasta.

Vierailija
75/84 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä on mainittu hyviä vinkkejä jo. Lisäksi sellainen vanhan kansan perinteinen hoito kuin kuivahieronta, mikä tapahtuu kuivalla harjalla. Netistä löytyy paljon vinkkejä asiaan. Auttaa pitämään ihon pinnan säännöllisellä hieronnalla tasaisena. Toinen on ihan ihon pinnan kosteutus, mihin perustuu myös usein selluliitti voiteet, eli jokin iho öljy toimii. Pienen huputuksen voi tehdä myös itseruskettavalla ja halutessaan ohuilla sukkahousuilla. Nämä viimeiset siis lähinnä pikaiseen ehostukseen esim. ensi kesäksi.

Nyt on jo liian myöhäistä ensi kesäksi aloittaa kesäkuntoon projektit, mutta voit aloittaa jo 2022 kesää varten ☺️

Vierailija
76/84 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en jaksanut lukea kaikkia 53 kommenttia, mutta ei ainakaan osunut silmiin että kukaan olisi maininnut sitä, joka minua on auttanut: mikroneulaus. Neulaan säännöllisesti, ihan kotihoitona, ja pitää reisiäni sileinä. Tässä kuvia jos kiinnostaa: https://sannaetna.blogspot.com/p/selluliitti-pois.html

Minä taas ehdin lukemaan, ja olen aika ihmeissäni siitä että YKSI on tainnut ehdottaa salitreeniä. Koska sillähän selluliitti lähtee, eikä millään vihreällä teellä. Voimaharjoittelua ja sopivasti aerobista. On se tietysti vaivalloisempaa kuin teen juonti.

Ei lähde. Toki kun saa lihasta, selluliitille jää vähemmän tilaa lihaksen ja ihon välissä - iho ikään kuin pingottuu tiukemmalle selluliitin päälle - selluliitti ei NÄY yhtä pahasti. Mutta ei se selluliitti puntilla ainakaan helposti lähde. Olen tehnyt punttia kasarilta lähtien. Ei ole ainakaan vielä lähtenyt.

Vierailija
77/84 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No taitaa löytyä muutenki reilusti ylimääräistä.

Vai erottuuko vatsalihakset ?

Vierailija
78/84 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska yleensä kyseessä ovat nuorehkot naiset, jotka eivät ole synnyttäneet tai ehtineet lihoa tai "pilata" epäterveellisellä ruokavaliolla ja sitä kautta selluliitillä ihoaan. 

Minä olen harrastanut jo vuosia kuntosalia. Käyn viikosta riippuen 3-6krt/vko, teen kovilla painoilla, minulla on näkyvät lihakset ja esimerkiksi erottuvat vatsalihakset. Silti minulla on runsaasti selluliittiä. Ei minulla ollut 20-vuotiaana vielä yhtään, mutta iän myötä sitä tuli, enkä siitä enää eroon pääse. 

Vierailija
79/84 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämäntapojen muutoksessa keskittyy johonkin yksittäiseen asiaan ja vielä negatiivisessa mielessä, jokin on poistettava,  on epäonnistumisen mahdollisuus hyvin suuri. Paljon parempiin tuloksiin pääset, kun teet paljon pieniä muutoksia pitkällä aikavälillä. Keskity asioihin, joita lisäät tai teet enemmän, ei siihen mikä on kiellettyä. 

Tästä eteenpäin SAAT treenata enemmän, mieluiten lisätä lihaskuntotreeniä. Kun totut treeniin, tee siitä mahdollisimman rankkaa ja palkitsevaa. 

SAAT myös syödä paljon enemmän kasviksia, puoli kiloa on vasta alkua, tavoittele kiloa päivässä. 

Tänä kesänä SAAT nauttia luonnosta: kävellä, pyöräillä, uida, juosta, meloa, kiivetä, istua rauhassa, syödä eväitä ja juoda kahvit.

Saat myös nukkua hyvät yöunet, unelmoida, rentoutua, venytellä, saunoa, käydä hierojalla tai vaikka jalkahoidossa. Kohdella kehoasi rakkaudella.  

Vierailija
80/84 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No taitaa löytyä muutenki reilusti ylimääräistä.

Vai erottuuko vatsalihakset ?

Itseasiassa erottuu. Ylimääräistä ei ole. Painoindeksia en tiedä, koska sitä en katsele (lihasmassa hämää).

Rasvaprosentti taisi olla 22 kun viimeksi mittailtiin. Mikä on naisille alhainen.

Haluatko tietää jotain muuta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi