Kaikkea virhepostia ei palauteta Postin laatikoihin!
Uutisissa käytiin ajankohtaista asiaa läpi, eli virhepostien palauttamista. Posti ei enää jaa kaikkea postia ja näin ollen, jos olet saanut jakeluvirheenä esim edellisen asukkaan postia, niin sitä ei kuulu palauttaa Postin laatikoihin, jos jakajana on joku muu taho kuin Posti. Posti saa vuodessa 240 000 tälläista virheellistä palautuspostia, jotka eivät sille kuulu.
Katso siis, kuka on toimittanut virheellisen postin jakajana ja ota yhteys tähän postin jakaneeseen tahoon kun palautat virhepostia!
Kommentit (77)
Miksi se ylipäätään on aivan asiaan liittymättömän ihmisen tehtävä alkaa selvittämään mihin ja milloin väärin jaettua postia voi palauttaa ?
Pitäisi olla rappukäytävässä joku laatikko mihin väärin jaetut kirjeet vois jättää ja siitä ne jakanut voisi ottaa omansa .
Vierailija kirjoitti:
Miksi se ylipäätään on aivan asiaan liittymättömän ihmisen tehtävä alkaa selvittämään mihin ja milloin väärin jaettua postia voi palauttaa ?
Pitäisi olla rappukäytävässä joku laatikko mihin väärin jaetut kirjeet vois jättää ja siitä ne jakanut voisi ottaa omansa .
No voi kauheeta! Älä vaan ylirasitu.
No jos sama kirje tulee kotiin 4 kertaa ninn mitä hyötyä palauttaa postiin? Yhden kerran palautan nykyään.
No jos menee kovin vaikeaksi niin palautan virheellisen postin roskalaatikkoon.
En taatusti ala selvitellä, kuka on lähettänyt. Vien vaan postin laatikkoon.
Mulle tuli pitkän aikaa edellisen asukkaan postia. Loppui vasta, kun sanoin Postissa, että jatkossa en enää toimita kirjeitä takaisin Postiin, vaan heitän roskiin.
Ei mitään hajua onko mulle tullut muiden kuin postin jakamaa postia. Mistä sen edes tietää?
Kerran sain kämppääni ilmeisesti edelliselle asukkaalle kuuluvan kirjeen. Kirjeessä oli synttärikortti tekstillä: Rakkaimmat 8-vuotissyntymäpäiväonnittelut Ellalle, Toivoo Eila-mummi. Mukana oli myös 50€ rahaa. Sai mukavat kaljarahat koko viikonlopuksi 🍺😁
Vierailija kirjoitti:
No jos sama kirje tulee kotiin 4 kertaa ninn mitä hyötyä palauttaa postiin? Yhden kerran palautan nykyään.
Joulun alla annoin postinjakajalle takaisin väärin jaetut joulukortin ja pakettikortin, seuraavana päivänä samat tuli takaisin. Roskiin meni.
Olen muuttanut kuukausi sitten ja jostain syystä dvv:sta osoitteenmuutokset eivät päivity virallisille tahoille (pankit, kela yms.) ja nyt on pari pankin kirjettä kateissa, koska käyttävät jotain muuta jakelijaa kuin posti. Ja itse ei voi osoitetta pankkiin vaihtaa, pitää kuulemma odottaa että dvv sen päivittää 😖
80 prosenttia noistakin on postin mokia.
Joka päivä tulee väärin jaettuja, niitä sitten koiralenkillä jaamme naapurustoon.
Omia posteja on hukassakoko ajan. Just sain kolme viikkoa seikkailleen pankin kuoren. Abin yokoelasku seikkailee toista kuukautta. Stockan luottokortti meni ulosottoon kun laskuja ei kuulunut...
Vierailija kirjoitti:
No jos menee kovin vaikeaksi niin palautan virheellisen postin roskalaatikkoon.
Minä teen näin jo nyt!
Edellisen asukkaan postia tulee meille vielä 8 vuoden jälkeen. Nykyään heitän suoraan roskiin.
Onneks on sähköinen laskutus. Poika oli asunut jo vuoden uudessa osoitteessa. Sitten vaihtoi kännykkäliittymää ja hups, Elisa oli kaivanut jostain hänen vuoden takaisen osoitteensa, vaikka operaattoreille pitäisi asianmukaisesti tehty päivitys mennä automaattisesti. Hänellä oli ollut Elisa kauan sitten aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Edellisen asukkaan postia tulee meille vielä 8 vuoden jälkeen. Nykyään heitän suoraan roskiin.
Nokitan, meille tulee tässä asuneen, jo lähes 20 vuotta sitten kuolleen henkilön perintäkirjeitä. Ollaan ostettu tämä talo 2011 ja sitkeästi olen nyt 10 vuotta niitä pistänyt takaisinpäin.
Kun palautatte, niin kirjoitattehan kuoreen päälle jotain, esim. Väärä osoite. Jotta eivät jaa takaisin samaan osoitteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Kun palautatte, niin kirjoitattehan kuoreen päälle jotain, esim. Väärä osoite. Jotta eivät jaa takaisin samaan osoitteeseen?
Ei ole auttanut.
Postiin ei ole kyllä luottamista. Onneksi on tullut siirrettyä kaikki laskut E-laskuiksi niin ei tarvi pelätä sitä, että postin tumpelot toimittavat ne eri paikkaan. Nykyisessä asunnossani olen asunut jo melkein 5 vuotta ja välillä postilaatikkoon ilmestyy edellisen asukkaan postia. Pitkään yritin selittää postille ettei tällainen henkilö asu enään tässä osoitteessa mutta ei mennyt perille, edelleen edellisen asukkaan postit tulevat minun laatikkooni.
En koe olevani velvollinen selvittämään edellisen asukkaan uutta osoitetta, se ei minulle kuulu enkä ala aukomaan muiden kirjeitä ja katsomaan kuka sen on lähettänyt. Jos Postia ei kiinnosta tehdä asialle mitään niin ei kiinnosta minuakaan, korkeintaan kuljetan kirjeet roskiin. Miten toiminta on mennyt näin huonoksi vuosien aikana? Vielä 10 vuotta sitten jos itse unohdin muuttaa osoitetietoni yhteen paikkaan niin silti posti tuli oikeaan osoitteeseen, kirjeeseen oli vielä liimattu huomautus väärästä osoitteesta. Silloin pystyi itsekkin helposti korjaamaan oman mokansa. Nykyään ketään ei kiinnosta vattuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Onneks on sähköinen laskutus. Poika oli asunut jo vuoden uudessa osoitteessa. Sitten vaihtoi kännykkäliittymää ja hups, Elisa oli kaivanut jostain hänen vuoden takaisen osoitteensa, vaikka operaattoreille pitäisi asianmukaisesti tehty päivitys mennä automaattisesti. Hänellä oli ollut Elisa kauan sitten aiemmin.
Meillä kävin samoin. Paitsi että operaattori oli jostain kaivanut viiden vuoden takaisen osoitteemme, vaikka olimme asuneet toisessa osoitteessa siinä välissä ja sinne laskut löysivät tiensä. Vuosi sitten muutimme jälleen ja kappas - muistutuslaskut löysivät tiensä perille, mutta ne alkuperäiset olivat menneet siihen viiden vuoden takaiseen osoitteeseen. Jouduimme ottamaan yhteyttä operaattoriin KOLMASTI ennen kuin asia korjaantui.
Unohtivat kertoa, että Postin itsensä väärinjakamia kirjeitä on reilusti yli 2 000 000 kpl/v.