Olen jo niin tottunut kasvomaskeihin, että en kohta osaa elää ilman niitä.
Mihinkään julkiseen paikkaan en osaa mennä ilman maskia vaikka koronan vuoksi ei tulevaisuudessa tarvitsisi niitä käyttää.
Kommentit (53)
En halua ikinä palata "normaaliin". Kukaan ei ole liki vuoteen kommentoinut ulkonäköäni/ huudellut perääni (fyysinen vamma kasvoissa) ja maskin kanssa voin kokea olevani täysin normaali.
Maskihullut taitaa olla naamaltaan aivan helvetin rumia, ei tuota maskikiimaa voi muuten selittää. Ei ilmeisesti reppanoiden kasvot ole katseen kestäviä. Pahatkin aknearvet kasvoissa, tai jotain vastaavaa?
Vierailija kirjoitti:
Maskihullut taitaa olla naamaltaan aivan helvetin rumia, ei tuota maskikiimaa voi muuten selittää. Ei ilmeisesti reppanoiden kasvot ole katseen kestäviä. Pahatkin aknearvet kasvoissa, tai jotain vastaavaa?
Lienee parempikin silloin käyttää maskia, etteivät traumatisoi muita.
Ei hele.... Onnistunut aivopesu, ja aivot kiittää.
Nythän oli uutinen, että influenssamäärät ovat maskien, lisääntyneen hygienian ja turvavälien vuoksi tosi vähissä. Eli maskia vaan naamalle flunssakausina jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Nythän oli uutinen, että influenssamäärät ovat maskien, lisääntyneen hygienian ja turvavälien vuoksi tosi vähissä. Eli maskia vaan naamalle flunssakausina jatkossakin.
En käytä, kun en käyttänyt koskaan aikaisemminkaan ja hyvin pärjäsin! Ota sinä pelkoperse influenssarokote, ja syö C-vitamiinia flunssan ehkäisyyn, jos niin pelkäät noita pikkutauteja. Tai hanki vähintään FFP2-maski.
Enkä lopeta liikkumistanikaan flunssassa tai influenssassa, kuten en lopettanut ennenkään.
Raukka. Pelkää normitauteja, jotka ovat olleet aina osana elämää eli suomeksi sanottuna pelkää elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa on oikeasti kivempi käydä maski päässä.
No ei todellakaan ole! Siinä ei ole mitään kivaa, että hengittäminen vaikeutuu ja saa haistella omia uloshengityksiään!
Todellakin odotan sitä päivää, että koronan jälkeen saa kulkea taas ilman maskia kaikkialla! Enkä silloin rajoita menemisiäni flunssassa tai oksennustaudissakaan. Silloin taas vain joko kuumetabletti tai ripulitabletti nassuun ja menoksi!
Kiitos tiedosta. Tuossa on hyvä syy siihen, miksi minä, äänityöläinen, jatkan vapaa-ajallani maskin käyttöä julkisilla paikoilla. En ihan oikeasti tarvitse yhtään hengitystieinfektiota elämääni. Pienikin räkätauti vaikeuttaa minun työntekoani.
Vierailija kirjoitti:
Hyvännäköiset ihmiset eivät pidä niistä. Ymmärrettävistä syistä. Ei-hyvännäköiset tykkäävät. Ymmärrettävistä syistä.
Itse olen hyvännäköinen mutta todella ujo. Tästä syystä käytän maskia mielelläni. Voi piiloutua maskin taakse.
Joku puhuu miten "nämä on niin uusia asioita".... ei ole uusia asioita kuin Suomen juuri puusta pudonneille. Aasiassa esimerkiksi, missä kulttuuri ulottuu 5000 vuoden taakse ja kauemmas, ollut jo vuosikymmeniä ihan normaalia pitää kasvomaskia, monistakin eri syistä, mistä yksi ollut se muiden huomioonottaminen.
Näille juuri puista pudonneille "onko maskihullut sekaisin", ei voi kuin todeta että kasva hieman, ala ottaa kanssaihmisiä huomioon.
Eri laatuisia, ja eri tarkoitukseen soveltuvia maskeja kyllä löytyy, ja hengityssuojaimia jos haluaa itsensä myös suojata muiden levittämältä virukselta, FFP2 tason maskeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa on oikeasti kivempi käydä maski päässä.
No ei todellakaan ole! Siinä ei ole mitään kivaa, että hengittäminen vaikeutuu ja saa haistella omia uloshengityksiään!
Todellakin odotan sitä päivää, että koronan jälkeen saa kulkea taas ilman maskia kaikkialla! Enkä silloin rajoita menemisiäni flunssassa tai oksennustaudissakaan. Silloin taas vain joko kuumetabletti tai ripulitabletti nassuun ja menoksi!
Kiitos tiedosta. Tuossa on hyvä syy siihen, miksi minä, äänityöläinen, jatkan vapaa-ajallani maskin käyttöä julkisilla paikoilla. En ihan oikeasti tarvitse yhtään hengitystieinfektiota elämääni. Pienikin räkätauti vaikeuttaa minun työntekoani.
Onhan se maskisi vähintään ffp2-suojaustasolla? Sillä tavalliset maskithan eivät suojaa käyttäjäänsä. Muutamat muut taudit taas ovat niin ärhäköitä tarttumaan ja tarttuvat niin tehokkaasti pintojen kautta, esim. norovirus, että siinä ei maski auta. No joo, se ei ole hengitystieinfektio, mutta tarttuva tauti kuitenkin.
Hengitystieinfektiot nyt vain sattuvat olemaan osa elämää, ja kaikin puolin paras ratkaisu on vain hyväksyä se. Sen vuoksi kaikkein paras keino taistella niitä vastaan on oma vastustuskyky. Maskista menee ennemmin tai myöhemmin niin paljon taudinaiheuttajaa läpi, että tauti kehittyy varmasti, jos ei ole vastustuskykyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvännäköiset ihmiset eivät pidä niistä. Ymmärrettävistä syistä. Ei-hyvännäköiset tykkäävät. Ymmärrettävistä syistä.
Itse olen hyvännäköinen mutta todella ujo. Tästä syystä käytän maskia mielelläni. Voi piiloutua maskin taakse.
Olet hyvännäköinen vain omasta mielestäsi.
Kyllä se mukavampi on kun menee pikaruokalaan niin se puotipuksu ei räi sinne ruoan sekaan enää niin paljoa.
Miksi sinä siellä ulkona sitä maskia käytät? Paitsi jos asut maassa, jossa maskipakko koskee myös ulkonaliikkumista. Tai joudut opastamaan esim. oppilastasi ihan kädestä pitäen siellä ulkona, silloin ymmärrän maskin käytön.