Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laihtuminen on vaikeaa iäkkäänä (+35v), aineenvaihduntako?

Vierailija
16.02.2021 |

Tosi hankalaa vaikka yrittää liikkua niin mitään ei tapahdu.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin vähän 35 vuotiaalle iäkkäälle, mutta totta puhut.  Koko ajan vaan vaikeampaa.

Vierailija
2/13 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuminen ei juuri laihduta, mutta kyllähän sitä kannattaa kroppa pitää hyvässä kuosissa.

Luulen että eniten vaikuttaa raha. Nuorena ei ollut rahaa herkkuihin, nyt keski-ikäisenä se herkuttelu on ikään kuin jokapäiväistä. Mitä vaan voi syödä, ja sitten tuleekin syötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamäärää on tosiaan rukattava alaspäin. Laadusta ei tarvitse tinkiä.

Kilpirauhaspotilas 41 v, -29 kg/10 kk

Vierailija
4/13 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan ole ollut mitään vaikeuksia, vaikka olen jo 41. Joulusuklaat pysähtyivät hetkeksi vyötärölle ja sitten sulivat itsestään pois. En ole koskaan ollut ylipainoinen, mutta normaalipainonkin sisällä onnistunut aina karistamaan kertyneet kilot.

Vierailija
5/13 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkuminen ei juuri laihduta, mutta kyllähän sitä kannattaa kroppa pitää hyvässä kuosissa.

Luulen että eniten vaikuttaa raha. Nuorena ei ollut rahaa herkkuihin, nyt keski-ikäisenä se herkuttelu on ikään kuin jokapäiväistä. Mitä vaan voi syödä, ja sitten tuleekin syötyä.

Minä kyllä herkuttelin lapsena ja vielä yli parikymppisenäkin joka päivä ja ei näkynyt missään. Nykyään pitää tarkkailla mitä syö ja, silti lihoo helposti. 39 v

Vierailija
6/13 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lihasmassaa on tod näk vähemmän ja aktiivisuus usein huomattavasti vähäisempää kuin vaikkapa teininä.

Vierailija
7/13 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorilaskureissa kun tekee vertailua iän mukaan, niin peruskulutus on vähäisempi 35-vuotiaana kuin esimerkiksi 25-vuotiaalla. Vuodessa se pienikin ruokaylimäärä jo kerääntyy vartaloon.

Vierailija
8/13 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi.  Olen kuusikymppinen, mutten vielä kokenut itseäni iäkkääksi.

Vierailija
9/13 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että porukka jaksaa jatkuvasti ihmetellä miksi ei laihdu. Poikkeusoloissa ei ole eikä ole koskaan ollut lihavia tai edes pulskia ihmisiä. Iästä riippumatta. Jos ei saa tarpeeksi ravintoa, niin laihtuu.

Syö vähemmän kuin kulutat!

Vierailija
10/13 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se ei onneks ole ollut ongelma. Yli 5-kymppisenä pudotin painoa vajaassa vuodessa 30 kiloa.

Vierailija
11/13 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

😬 sain itselleni jo eroksi 80 kcal/päivä.

Vierailija
12/13 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsi.  Olen kuusikymppinen, mutten vielä kokenut itseäni iäkkääksi.

No sulla on jo toinen jalka haudassa :'D

-iäkäs ap-

Vierailija
13/13 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla AB piimää tai vahvaa maitohappobakteeria. Ja kävelyä tms. Kaikki missä on sokeria, valkoista viljaa (liikaa) tai rasvaa tuntuu lihottavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi